Viața lui Byron.

Din Africa de Sud până în celălalt capăt al lumii, trecând prin competiția GS Trophy.

Pe spinarea ghețarilor, din jungla Asiei Sud-Estice până în Islanda - pentru Byron Coetsee, câștigătorul International GS Trophy, traversarea lumii pe GS deschide o mulțime de oportunități. Destinația misiunii sale recente se află la 11.500 de kilometri distanță în nordul orașului său natal, Cape Town.

Oricine se gândește să filmeze o reclamă pentru noul R 1200 GS trebuie să selecteze cu atenție locul - în special în zilele noastre, în care paparazzi își pot face apariția brusc la fiecare pas. Pentru echipajul de filmare, care a călătorit în Islanda pentru ultima sa misiune, a fost un avantaj faptul că majoritatea motocicliștilor de aventură încă nu au avut cea mai puțin populată țară din Europa pe radar. Acesta este motivul pentru care insula este locul perfect pentru fotografierea unui produs.

+ Află mai multe

Casa mea este și a ta.

Cel mai proeminent pilot din campanie este rezidentul de 24 de ani din Cape Town, Byron Coetsee, care a fost întâmpinat cu salutări prietenoase după o călătorie deosebit de lungă de către Inga Birna Erlingsdóttir, pilotul GS din Islanda, care a participat la knock-out-ul pentru femei și este implicată și în ultima ședință foto a produsului GS.

Deși trăiesc în părți opuse ale globului, Inga și Byron s-au împrietenit rapid datorită experienței lor comune la GS Trophy. Înainte de începerea filmărilor, Byron și-a rezervat câteva zile pentru a o ajuta pe Inga să își extindă abilitățile pentru off road. 

 

+ Află mai multe

„Îmi place să fiu martorul modului în care cineva își perfecționează abilitățile de pilotare”, admite sud-africanul cu părul lung. El însuși a câștigat premiul International GS Trophy pentru BMW Motorrad în Asia Sud-Estică în martie 2016, alături de colegii săi de echipă Charl Moolman și John Harris. „Am vrut să ajung un pic mai devreme pentru a o ajuta pe Inga. A făcut progrese enorme. Este plăcut să vezi asta”. Aceasta este exact ceea ce distinge comunitatea BMW Motorrad: trebuie să ne susținem și să ne promovăm unii pe alții. De când a câștigat trofeul, Byron este uimit în permanență de cât de stabilă și de săritoare este rețeaua internațională de motocicliști, uniți de dragostea lor pentru GS.

+ Află mai multe

„Am fost norocos, trofeul mi-a oferit posibilitatea să pilotez alături de unii dintre cei mai buni motocicliști ai lumii, dar nu mi-aș fi imaginat niciodată că aprecierea pentru această motocicletă ar putea naște o comunitate care acoperă întreaga lume. Între timp, mi-am făcut prieteni în toate colțurile planetei - pot merge aproape oriunde și voi avea pe cineva la care pot rămâne peste noapte”. Byron, Charl și John au făcut același lucru, ca urmare a vizitei lor la BMW Motorrad Days din 2016, în Garmisch-Partenkirchen, Germania. Trio-ul a călătorit prin Germania, Austria, Elveția, Liechtenstein, Italia și Republica Cehă și s-a întâlnit cu ceilalți concurenți pentru GS Trophy de-a lungul traseului. Acest fapt ilustrează unul dintre principiile lumii BMW Motorrad: niciodată nu ești singur pe drum.

+ Află mai multe

Cum a începutul totul

 

Dragostea lui Byron pentru vehiculele pe două roți a început pe pista locală de motocross. Când avea 7 ani, tatăl său l-a dus pe pistă. Când Byron a descoperit o motocicletă pentru copii de 80 cc scoasă la vânzare, și-a implorat tatăl să o cumpere pentru el. Tatăl său a promis: dacă va reușit să facă un traseu prin nisip adânc și să controleze vehiculul fără a se sprijini pe picioare, atunci îi va lua motocicleta. Fiind la fel de hotărât atunci ca și în prezent, Byron a reușit să facă față acestei cerințe - și 2 zile mai târziu tatăl său s-a întors acasă cu mica motocicletă în remorca mașinii. Astfel s-a născut o pasiune pentru o viață întreagă.

 

+ Află mai multe

„Îmi rugam tatăl în fiecare weekend să mă lase să ies pe motocicletă și m-am urcat pe ea cu fiecare șansă pe care am avut-o - chiar și în grădina noastră. Casa noastră fiind renovată, am folosit o movilă de nisip ca pantă pentru sărituri”. A urmat prima cursă de motocross, în care a avut succes. Acestea fiind spuse, la sfatul tatălui său, Byron a devenit tot mai interesat de motocicletele de aventură.

+ Află mai multe

„Când aveam 14 ani, m-a așezat pe GS-ul său și m-a lăsat să înconjur blocul în prima treaptă de viteză. A stat pe șa chiar în spatele meu. Avea încredere imensă în abilitățile mele de a conduce. Asta mi-a întărit încrederea în mine. Astăzi, fiecare dintre noi are GS-ul propriu și facem ture împreună”.

+ Află mai multe

La început turele, apoi trofeele

Nenumărate ture l-au dus pe Byron în zig-zag prin Africa de Sud și Namibia. A devenit un motociclist extrem de experimentat și, într-un final, după ce a câștigat curse de calificare regionale și naționale, a concurat pentru echipa sud-africană care urma să participe la International GS Trophy. Byron, Charl și John erau deosebit de motivați și fiecare dintre ei dorea să fie primul sud-african care va aduce trofeul GS acasă.

„Eram cu toții conștienți că nu era vorba despre noi ca indivizi. Puteam să câștigăm numai dacă depuneam un efort comun. Înainte de începerea cursei Trophy, ne-am rezervat destul timp pentru a ajunge să ne cunoaștem între noi. Am mers să ne antrenăm în Lesotho și am lucrat îndeaproape cu jurnalistul Stefan Boshoff. În Tailanda, am intrat în competiție împreună și am ieșit victorioși”.

+ Află mai multe

Ca majoritatea participanților la Trophy dinaintea lui, Byron își dorește să rămână „o parte din familie” și să participe la următoarea competiție GS Trophy. Printre punctele cele mai interesante ale ediției Trophy din acest an pentru el a fost faptul că, pentru prima dată, o echipă de femei a făcut parte din joc. Acesta a fost, din perspectiva sa, un pas extrem de pozitiv pentru BMW Motorrad. „Cred că este minunat faptul că există femei care sunt la fel de înnebunite după GS cum suntem noi. Este fantastic că BMW le oferă o platformă pentru a se dezvolta în continuare și au pornit la drum exact așa cum trebuia. Permițând unei echipe de femei să participe la GS Trophy, a făcut clar într-un mod incredibil faptul că există multe femei care au dreptul la un loc în „familie”. Într-un domeniu clar dominat de bărbați, acest lucru este extrem de bun”.

+ Află mai multe

Aici și acum

Ultimele 12 luni au fost pline de evenimente pentru inginerul software din Cape Town: imediat după finalizarea curselor de calificare regionale și naționale cu modelul său R 1200 GS din 2009, Byron a participat în echipa națională la o cursă internațională din Asia Sud-Estică - și, la scurt timp după aceea, a pornit pe noul lui GS spre Islanda. Din momentul în care s-a urcat pe șaua ultimei versiuni, Byron a fost convins că cea mai bună motocicletă din lume a devenit și mai bună.

„GS a fost întotdeauna o motocicletă legendară, dar în ultimii cinci ani s-a dezvoltat masiv - prin introducerea sistemului de răcire pe apă și până la această ultimă versiune, pe care stau acum și care, sincer, simte ca un motocross robust - pur și simplu fabulos. Ceea ce au făcut dezvoltatorii cu acest nou GS este într-adevăr incredibil”.

 

+ Află mai multe

 

Byron consideră, de asemenea, că uimitoarele peisaje ale Islandei, cu ghețarii săi, cascadele, câmpurile de lavă și gheizerele este o destinație fantastică pentru fanii GS, dar este convins că nu poți depăși Africa de Sud atunci când vine vorba de ture de aventură, datorită varietății sale imense. „Pietriș, enduro dur, trasee pavate - în Africa de Sud există pur și simplu orice tip de drum, de la dune de nisip în Atlantis la munții Franschhoek, unde poți traversa 13 pasaje într-o singură zi! Și cine preferă să conducă pe drumuri nepavate nu va regreta alegerea făcută”.

 

+ Află mai multe
Nu am prea mult timp liber - este adevărat. Dacă nu sunt pe motocicletă, atunci mă gândesc la ea - sunt puțin obsedat.

Byron Coetsee

Dacă nu se află pe motocicletă, Byron dezvoltă și creează aplicații. Este o persoană foarte ocupată și, după cum admite el însuși, are o pasiune bizară pentru permisele de conducere - pentru vehicule de sol, de apă și aeriene. Vreau să pot ajunge în orice loc de pe această planetă. De aceea am un permis de scufundări, un permis de conducere și un permis de pilot. După ce îmi voi obține permisul de navigație, urmează permisul pentru autocamioane.

+ Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.
spinner