Un test de forță de șapte zile.

Temperaturi ridicate, traversări de râuri și pasaje stâncoase de munți.

„A șasea ediție a International GS Trophy nu a fost pentru cei slabi de înger: echipele au trebuit să depășească șapte zile pline de provocări speciale și etape zilnice deosebit de intense, în temperaturi de peste 30 de grade. Acestea au inclus traversări epuizante de râuri, călătorii intense prin regiuni muntoase și provocări dificile de agilitate.

„Competiția a fost dură și palpitantă de la început la sfârșit”, remarcă Heiner Faust, directorul pe vânzări și marketing al BMW Motorrad. Și nu exagerează: Int. GS Trophy 2016 a fost, cu adevărat, o provocare. Provocări cu nume ca „Broken Bridge”, „Pit Stop” și „Helicopter Pad” oferă doar o sugestie despre cât de solicitante au fost sarcinile participanților.

De-a lungul a șapte zile, motocicliștii GS au trebuit să finalizeze un total de 19 teste, toate solicitându-le abilitățile de conducere, agilitatea și spiritul de echipă. Dar testele speciale nu au fost singurul mod în care participanții au rămas acoperiți de transpirație. Temperaturile de peste 30 °C le-au amintit de ediția 2010 a Int. GS Trophy din Africa de Sud. Combinate cu umiditatea ridicată a Asiei Sud-Estice, a fost unul dintre cele mai fierbinți evenimente la care am participat vreodată.

Sol argilos umed și noroi până la genunchi

Motocicliștii au acoperit 1.400 de kilometri, trecând prin Chiang Dao, Laphun, Mae Sariang și Mae Hong Son. „Traseele solicitante tehnic i-au făcut pe motocicliști să muncească din greu și să își adapteze ritmul la condițiile dificile”, spune Tomm Wolf, care a ajutat la organizarea ediției din 2016 a International GS Trophy. Solul argilos umed, noroiul până la genunchi și asfaltul erodat i-au solicitat din greu pe motocicliști și motocicletele lor BMW R 1200 GS.
+ Află mai multe
Traseele solicitante tehnic i-au făcut pe motocicliști să muncească din greu și să își adapteze ritmul la condițiile dificile.

Tomm Wolff

Echipament pentru aventura enduro

Evenimentul International BMW Motorrad GS Trophy necesită forță, curaj și disciplină. Această aventură cutezătoare nu a solicitat mult numai din partea echipelor, ci și la nivel de echipament.
Dar echipamentul a fost exact alegerea potrivită pentru această provocare off road extremă și a rezistat la temperaturile ridicate și traversările de râuri și de pasajele stâncoase de munți.
+ Află mai multe
Mai multe despre echipament

Prima zi:

Prima zi:

Nimeni nu a spus că va fi ușor pentru participanți. Aventura a început chiar din prima zi: o furtună torențială a făcut prima porțiune de drum de netrecut, forțând organizatorii să găsească o rută alternativă. Participanții au acoperit aproximativ 180 de kilometri în timpul primei etape, din Chiang Dao în Pai. Pentru mulți dintre motocicliști, dificultățile pe care le-au întâmpinat pe traseu și cele două teste complicate nu au fost singurele obstacole: în Tailanda se conduce pe partea stângă. Echipa Argentina a gestionat cel mai bine această piedică și a finalizat prima zi pe poziția de top.

+ Află mai multe

A doua zi:

A doua zi:

Trebuia să fie o urcare în pas rapid de 1.686 de metri. Dar curenții pasajelor muntoase au oferit câteva momente de senzații incomode echipelor. Aceasta, împreună cu cele trei provocări dure, le-au îngreunat viața în mod deosebit: know-how-ul despre motocicletă, abilitățile de conducere și spiritul de echipă al motocicliștilor au fost testate. Ultima porțiune de drum i-a dus pe motocicliști prin junglă către Mae Hong Son. La finalul celei de-a doua zile, motocicliștii erau extenuați, dar fericiți în momentul în care s-au prăbușit pe saltelele lor gonflabile în corturi.

+ Află mai multe

A treia zi:

A treia zi:

Din Mae Hong Son, traseul a traversat diferite regiuni muntoase până în Mae Sariang. Drumurile au fost ideale pentru deplasare în viteză. Motocicliștii GS au acoperit 265 de kilometri pe motocicletele lor R 1200 GS. Două teste complicate au fost organizate pentru a treia zi.

+ Află mai multe

A patra zi:

A patra zi:

Miercuri, motocicliștii GS au făcut 136 de kilometri într-o buclă în jurul Mae Sariang și au sfârșit la granița dintre Tailanda și Mianmar. Priveliștea de peste granița cu Mianmar le-a tăiat respirația motocicliștilor. În această etapă a călătoriei, echipele au avut ocazia să vadă și sate de locuințe lacustre, păduri izolate și mici sate asiatice de fermieri. Contorul de parcurs a afișat 140 de kilometri pentru această zi a competiției - dar pentru motocicliști au părut a fi mai mult spre 280 de kilometri. Nu e de mirare: în această zi, motocicliștii au trebuit să depășească și câteva teste speciale dificile. Pentru aceste teste, motocicliștii au trebuit să treacă prin apă și să manevreze motocicletele peste un trunchi de copac.

+ Află mai multe

A cincea zi:

A cincea zi:

Spre est pentru 270 de kilometri de străbătut în nouă ore: lucrurile au devenit cu adevărat serioase la jumătatea traseului Int. GS Trophy. Motocicliștilor li s-a cerut să execute câteva viraje strânse în timpul testului special. Un alt exercițiu a testat simțul orientării. Motocicliștii au început să transpire abundent din cauza căldurii și a extenuării în timpul testelor dure, pe care au trebuit să le finalizeze în echipament complet pentru motocicletă. În cea de-a cincea zi, echipele au avut încă o oportunitate să participe la o competiție fotografică, pentru a câștiga puncte suplimentare. Echipa China a câștigat competiția foto din această zi cu peste 7.000 de voturi.

+ Află mai multe
Este incredibil ce poate să facă GS.

Dr. Ralf Rodepeter, director de marketing al BMW Motorrad

A șasea zi:

A șasea zi:

În a șasea zi, traseul lung de 157 de kilometri a continuat pe ruta cu o reputație nu tocmai bună, Chi Minh Trail, bine cunoscută pentru cărările sale extrem de înguste. Au fost aranjate două teste speciale pentru echipe: un exercițiu de navigare și o cursă de ștafetă. Motocicliștii au demonstrat abilități uimitoare în timpul acestor teste dificile. „A fost, categoric, unul dintre cele mai dificile teste pentru GS. Este incredibil ce poate să facă această motocicletă”, spune Ralf Rodepeter, director de marketing al BMW Motorrad. Efortul și epuizarea experimentate de echipe în zilele anterioare au devenit evidente în penultima zi. Dar abandonul nu a intrat în discuție.

+ Află mai multe

A șaptea zi

A șaptea zi

Aventura Int. GS Trophy 2016 se apropia de final. Însă, pe ultimii câțiva kilometri, au rămas multe în joc pentru echipe. Participanții au avut ocazia să câștige puncte duble în testul special final. Astfel încât echipele au dat tot ce au avut mai bun, în special în timpul ultimului test, în care au trebuit să negocieze porțiuni de deal și obstacole. Traseul etapei zilnice a traversat pădurile și munții Tailandei. Motocicliști enduro din afara competiției, din Thailanda, Malaysia și China, s-au alăturat participanților pentru a-i sprijini în testul final. Euforia întregului grup de entuziaști ai motociclismului a fost imensă și au făcut de neuitat finalul competiției Int. GS Trophy. În cele din urmă, echipa Africa de Sud a cucerit primul loc și a câștigat Int. GS Trophy 2016, conducând cu 31 de puncte, urmată de Germania și de Marea Britanie.

+ Află mai multe

Ceremonia de premiere

Motocicliștii la ceremonia de premiere din ultima zi.
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.