Mai repede decât o permite gheața.

Robert Gull deține recordul mondial pentru cel mai rapid wheelie, făcut pe gheață.

Record mondial după record mondial.

„Cel mai rapid wheelie pe gheață” Robert Gull.

Record mondial după record mondial.

Curajul l-a ajutat să obțină un loc în Cartea Recordurilor Mondiale Guiness 2016 pentru „cel mai rapid wheelie pe gheață”. Deja stabilise un record mondial în 2014, pe o Honda - 183,3 km/h pe 100 de metri. Dar Ryan Suchanek din SUA a depășit recordul în februarie 2015. Robert a știut că are nevoie de o motocicletă cu cea mai bună performanță posibilă dacă vrea să își recucerească recordul. A optat pentru un BMW. După ce sponsorul său principal, Northbike, l-a pus în legătură cu BMW Suedia, i s-a oferit un S 1000 RR pentru următoarea sa încercare. Rezultatul: viteza de 206,09 km/h pe 100 de metri - pe o singură roată, să nu uităm.

+ Află mai multe

Un brand magic, fragmentat precum gheața.

Un brand magic, fragmentat precum gheața.

„A fost o senzație extraordinară, să depășesc din nou recordul. În special pentru că am fost primul care a depășit reperul de 200 de km/h pe o singură roată și pe gheață. Sunt conștient că alții vor încerca să depășească acest record. Și le urez tot ce e mai bun. Competiția constantă este ceea ce, în ultimă instanță, ne face tot mai rapizi. Acum va veni rândul unui alt motocicliști să demonstreze ce poate să facă. După care va veni rândul meu din nou. Și tot așa”.

+ Află mai multe

O flotă de pasiune completă.

O flotă de pasiune completă.

Dar Robert știe cât de mult îi datorează tatălui său, Anders - sprijinul și inspirația sa constantă. Anders este fost campion suedez de motocross și are un garaj plin de „jucării” pe care el și Robert le pot scoate la plimbare pe orice fel de vreme. Au o motocicletă de curse de 600 cc, un supermoto de 450 cc și un motocross cu anvelope cu nituri, aliniate una lângă cealaltă. Iar în colț se află un crosser modificat cu șasiu pe șenile adăugat în spate. Arată ca un snowmobil și este, fără îndoială, proiectat pentru distracție și aventură în zăpadă înaltă.

+ Află mai multe

Gheață proaspătă și o motocicletă nouă.

Și S 1000 RR-ul care a stabilit noul record mondial a suferit câteva modificări: pentru viteză mare pe nisip, Robert a montat o anvelopă Motocross de 17 inch pe janta față a RR-ului original și o anvelopă cross pentru nisip pe janta ATV de 12 inch din spate. Rober chiar a extins bascula spate pentru a practica drifturi - dar asta este o altă poveste.
Ultimul nou-venit în „staulul de curse” este un S 1000 XR - echipat cu nituri pentru gheață. Acum, atât plăcerea de a conduce, cât și lacul din Årsunda sunt în așteptare. Acolo și-a stabilit Robert recordul mondial în Cartea Guinness. Dar cum se va descurca pe gheață această motocicletă mare, de 228 kilograme și 160 CP?
În timp ce descarcă XR-ul din dubiță pe lac, Robert este concentrat și încordat. Temperaturi de ianuarie neobișnuit de mari au permis zăpezii să se topească complet și multe lacuri s-au dezghețat. Robert este preocupat și de stratul dublu de gheață. Acesta apare când stratul superior al gheții se topește și apa dezghețată îngheață din nou pe timp de noapte, creând un strat subțire de suprafață deasupra stratului inferior de gheață groasă, sub care se află apa. Deși nu sunt condiții ideale, Robert dorește să facă o încercare pe XR.
+ Află mai multe
Aproape de moarte este momentul în care mă simt cel mai în viață.

Robert Gull

Imediat ce niturile perforează stratul superior subțire, gheața subțire de pe malul lacului se fisurează sub greutatea motocicletei sport dinamice de aventură. Totuși, stratul inferior de gheață pare suficient de stabil. Robert se aventurează înainte, plin de încredere. Plin de euforie, ridică roata față în aer fără întârziere. Doar cu roata spate pe gheață, traversează suprafața lacului, lăsând în urmă o dâră subțire de cioburi de gheață. O imagine impresionantă.
După recordul său mondial pe RR-ul mai ușor și mai compact, Robert este extrem de impresionat, mai presus de orice, de puterea și confortul noului XR. Probabil că aceasta este motocicleta ideală pentru călătoria de mare distanță planificată împreună cu tatăl său.
+ Află mai multe

O motocicletă nouă pentru o idee veche.

O motocicletă nouă pentru o idee veche.

După spectaculoasa traversare peste sau, mai bine spus, prin gheață, Robert este impresionat de dinamică și de puterea de ieșire spontană a XR-ului. Se potrivește tocmai bine cu stilul său de a-și asuma riscuri, ceea ce îl motivează pe Robert din nou și din nou să conducă pe gheață. Dar el este convins și de poziția verticală pe șaua motocicletei și de confortul pe care îl oferă: „Cred că BMW S 1000 XR este foarte interesant. Tatăl meu și-a dorit întotdeauna să facem o călătorie de distanță mare spre Rusia sau pe Route 66. Aș dori să fiu alături de el într-o astfel de călătorie. Cred că XR, cu modul său de a se preta la călătorii, este motocicleta perfectă pentru asta”.

+ Află mai multe

Cuvintele urmează acțiunii.

Aici, pe pământ.

Cuvintele urmează acțiunii.

Imediat ce gheața și zăpada își fac apariția în Suedia, Robert Gull își modifică motocicletele, folosind cele mai nebunești idei pentru a putea conduce pe timp de iarnă. BMW Motorrad se întâlnește cu deținătorul recordului mondial Guinness, care a făcut un wheelie la 200 km/h pe gheață, pentru interviu. Roberts nu vorbește deloc într-o manieră nebunească, ci foarte cordial despre recorduri mondiale depășite, despre rădăcinile lui, cariera de motociclist și flota pe care o deține. Deși natura lui este un pic nebunească - din fericire.

+ Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.