Pasiune rece ca gheața.

Un interviu cu deținătorul recordului mondial Guiness, Robert Gull.

Imediat ce gheața și zăpada apar în Suedia, Robert Gull o ia razna - și ideile lui la fel. Robert își modifică propriile motociclete astfel încât nici gheața, nici zăpada nu rămân în siguranță în fața lui. BMW Motorrad se întâlnește cu deținătorul recordului mondial Guinness, care a făcut un wheelie la 200 km/h pe gheață, pentru interviu.

De ce ai ales un BMW RR pentru încercarea ta de a stabili recordul mondial Guiness?

În 2014, am stabilit recordul mondial Guiness pentru „cel mai rapid wheelie pe gheață” cu 183,3 km/h pe 100 de metri, cu o Honda. Din cauza regulilor și regulamentelor și a volumului de documente necesare, nu intenționam să fac o altă încercare. Dar, apoi, în februarie 2015, Ryan Suchanek din SUA a spart recordul meu.

Și am știut: pentru a recuceri recordul, îmi trebuia o motocicletă de stoc cu cea mai bună performanță posibilă, pentru o viteză și mai mare. Din fericire, sponsorul meu, Northbike, mi-a făcut legătura cu BMW Suedia. Ambele companii m-au ajutat să recuceresc recordul mondial. Rezultatul: 206,09 km/h pe 100 de metri - pe o singură roată!

+ Află mai multe

Ce sentiment ai avut când ai recucerit recordul mondial Guinness?

Mai mult decât orice, a fost o senzație grozavă să fiu prima persoană care a depășit 200 km/h pe gheață - și asta, doar pe roata din spate. A doua oară a fost și mai special, pentru că nu am intrat din prima în Cartea Guinness, dar acum am fost incluși în ediția din 2016. Tot efortul a meritat. Sunt convins că alții vor încerca să spargă acest record, și le urez tot ce e mai bun. Fără competiție, nu am putea deveni tot mai rapizi. Și nu ne-am motiva unii pe alții să atingem viteze și mai mari. Acum, un alt motociclist trebuie să stabilească noul reper. Și apoi vom vedea dacă voi ridica ștafeta după aceea. Știu un singur lucru: este realizabil.

+ Află mai multe

Ce părere ai despre S 1000 XR după ce ai stabilit recordul pe RR?

Sunt foarte fascinat de BMW S 1000 XR. Împreună cu tatăl meu, am stabilit un plan căruia îi spunem „Faroson”. Este un cuvânt suedez care poate însemna „tată și fiu”. Sau, în traducerea literală, „zona de pericol”. Tatăl meu și-a dorit întotdeauna să facă un traseu spre Rusia sau pe Route 66. Aș dori să fiu alături de el într-o astfel de călătorie. Suntem prieteni foarte buni și împărțim o mulțime de amintiri fantastice. Cred că niciodată nu ai suficiente amintiri, motiv pentru care o astfel de călătorie mi-ar oferi mai multe experiențe la care să pot privi în urmă atunci când voi îmbătrâni. Pentru un astfel de demers, S 1000 XR, sau poate R 1200 GS, ar putea fi, cu siguranță, motocicletele perfecte.

+ Află mai multe

Unde și cum ai crescut?

Am crescut într-un orășel mic, denumit Tyresö, în periferia Stockholmului. Mama și tatăl meu au, în continuare, o căsnicie fericită și am o soră cu 3 ani mai mare decât mine. În prezent, trăiesc în două locuri: cu prietena mea în Södertälje, unde lucrez ca mecanic pentru Scania, și cu părinții mei. Ei au un atelier de motociclete cu toate „jucăriile” distractive. De aceea sunt aici în majoritatea weekend-urilor, ca să mă pot juca puțin.

+ Află mai multe

Cum ai devenit un motociclist atât de bun?

Tatăl meu, Anders Gull, a iubit motocicletele dintotdeauna. Când era mai tânăr, a fost campion de motocross în Suedia. În 1996, a început să importe în Suedia motociclete pocket bike. Normal, am vrut să încerc una. Îmi amintesc că mi-a construit și o bară de wheelie, ca să pot face wheelie la fel ca el!

+ Află mai multe
Am atins 206,09 km/h pe 100 de metri - pe o motocicletă!

Robert Gull

La ce curse ai participat?
Am pilotat în aproape toate categoriile de motociclete sport moderne existente. Cei mai buni ani au fost în categoria Grand Prix de 125 cc, unde am fost campion suedez în 2007 și 2008. Am pilotat un sezon întreg în Red Bull MotoGP Rookies Cup, unde am ocupat podiumul și am avut rezultate bune de mai multe ori. În același an, am avut o apariție neanunțată la cursa MotoGP pentru 125 cc.
După ce am decis să facem upgrade la motociclete mai mari, după 2008, am trecut direct la clasa 1000 cc. A trebuit, mai mult sau mai puțin, să mă lupt cu tranziția de la un motor în doi cilindri la unul în patru. În 2011, pe lângă toate astea, am avut un accident serios, după care a trebuit să funcționez într-un scaun cu rotile pentru câteva luni. Dar, în acest timp, am realizat cu adevărat cât înseamnă pentru mine cursele și motocicletele.
Ce motociclete și mașini ai acasă?
Îmi cheltuiesc toți banii pe lucrurile pe care le construiesc, pentru a mă putea distra cu ele. Pentru a face asta, trebuie să mă descurc cu mașini ieftine. E o decizie deliberată, pentru că prefer să îmi investesc banii în motociclete. De aceea conduc un Audi A3 - din 1997. A costat 500 de euro. Din moment ce ambreiajul e într-o stare foarte proastă, am și un Manhattan VW din 1990 de rezervă. L-am cumpărat cu 170 de euro. „Jucăriile” mai bune sunt în garaj - nu sunt foarte exclusive, dar suficiente pentru distracție. Am un KTM 450 SMR Supermoto, un KTM 450 SXF și o Yamaha 450 YZF pentru motocross și o motocicletă de curse Honda CBR600.
Ai încercat RR-ul, cu care ai stabilit recordul, în diferite situații - ce părere ai despre el, în termeni de cerințe tehnice?
Am avut întotdeauna abilități tehnice, dar adevăratul maestru este tatăl meu. Din moment ce, de obicei, facem totul împreună, am învățat multe de la el. Am o mulțime de idei pe care i le spun. El se gândește o vreme și apoi găsește o cale de a implementa aceste idei. Metoda noastră de a face lucruri începe cu schimbul de idei.
+ Află mai multe
Și de unde vin aceste idei?
Ideile îmi vin, adesea, în timpul nopții, când stau în pat și nu pot dormi pentru că îmi vibrează în cap. Ideile bune vin cel mai des în acest mod. Și prima persoană căreia i le spun este tatăl meu. De obicei râde și îmi spune că este ceva imposibil. După care se gândește timp de câteva zile și, de obicei, găsește o soluție.
Există proiecte ale altor oameni pe care le sprijini?
Încercă să îmi ofer sprijinul piloților de curse tineri din Suedia. Adesea, părinții lor îmi cer sfaturi. Mă bucur că vor ajutorul meu - și îl ofer cu plăcere.
Ai vrea să îți câștigi existența pilotând motociclete?
Este posibil ca acest lucru să se și întâmple, dar ar simți prea mult ca și cum ar fi o muncă. Nu vreau să percep motociclismul ca pe o muncă. Când sunt pe motorul meu, vreau doar să fiu fericit. Și să trăiesc momente pe care mi le voi aminti mai târziu. Am o slujbă „adevărată” ca mecanic la Scania.
+ Află mai multe

După părerea ta, de ce sunt suedezii producători și designeri atât de creativi de motociclete?

Dacă gândești creativ, trăiești creativ. Cred că avem abilitatea de a vedea un produs înainte ca schema de design să fie finalizată. Ni-l putem imagina și îl putem proiecta în imaginația noastră. Dar de ce anume suntem noi, suedezii, atât de buni la asta, este greu de spus.

L-ai întâlnit vreodată pe compatriotul tău, Ola Stenegard?

Nu, nu am luat niciodată legătura cu Ola Stenegar. Dar, bineînțeles, am auzit de el și știu că face lucruri extraordinare în echipa de design și creează motociclete fantastice pentru BMW.

+ Află mai multe

Cum filmezi videoclipurile pentru canalul tău pe YouTube?

Familia și prietenii mei filmează totul. Lucrez cu camere full-HD onboard și cu o dronă. Jucăria asta aparține tatălui meu - și de aceea nu există decât imagini filmate din aer când este și el de față.

Care sunt eroii tăi motocicliști - și de ce?

Tatăl meu și Valentino Rossi. Poate că sună ciudat să îi compari pe cei doi, dar când văd entuziasmul tatălui meu pentru motociclete, este ca și cum l-as urmări pe Rossi pilotând. Amândoi sunt ghidați de inimă, nu de rațiune. Tatăl meu a fost și este cel mai bun prieten și suporter pentru mine și principala mea sursă de inspirație. Când aveam 9 ani, am mers la o petrecere organizată de școală în costum de motocicletă și arătam fix ca tatăl meu. Tema petrecerii a fost „Îmbracă-te ca idolul tău”.

+ Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.
spinner