90 de ani de BMW Motorrad.

Este rândul nostru să vă mulțumim.

BMW Motorrad împlinește 90 de ani - un motiv adevărat pentru a sărbători. Dar nu merităm tot creditul. Nu am fi ajuns aici fără toți prietenii BMW Motorrad care ne-au rămas loiali de-a lungul anilor și au reprezentat cu pasiune brandul BMW. Retrăiește 90 de ani de pasiune, 90 de ani de inovație și 90 de ani de progres aici, în acest webspecial. Savurează!

Anii '20

Fundamentul este așezat.

Accesează webspecial

Max Friz – inventatorul motorului cu doi cilindri opuși orizontali.

Max Friz – inventatorul motorului cu doi cilindri opuși orizontali.

Ziua de 2 ianuarie 1917 marchează geneza primei motociclete BMW. În acea zi, inginerul Max Friz în vârstă de 33 de ani s-a alăturat echipei BMW. Nativul șvab tocmai renunțase la locul de muncă anterior, în urma disputelor cu fostul său șef, Paul Daimler, în Stuttgart. O turnură fericită a evenimentelor pentru BMW, după cum s-a dovedit.

Tratatul de la Versailles, semnat pe 28 iunie 1919, a interzis Germaniei să producă aeronave și motoare de aeronave. Viitorul BMW părea cel puțin nesigur. Dar Max Friz, acum șeful echipei de design BMW, a profitat de oportunitate și și-a redirecționat atenție spre motociclete. În decembrie 1922, la mai puțin de 4 săptămâni după ce și-a primit sarcina de lucru, Friz finalizează o schemă la scară completă a primei motociclete BMW. Piesa centrală a vehiculului este un nou design de motor: motorul BMW cu doi cilindri opuși orizontali.

+ Află mai multe

Anii '30

BMW devine o senzație pe pistele de curse din Europa.

Accesează webspecial

Anii '40

Pași înainte cu spirit de pionierat.

Accesează webspecial

O revenire de succes cu R 24

Prima motocicletă BMW postbelică este proiectată în Munchen, pe baza unei motociclete produse înainte de război. Compania pornește într-un start nou – chiar dacă este unul dur și dificil - folosind scule împrumutate de la alte companii. Permisul de fabricație acordat de Puterile Aliate permite companiei să producă doar motoare cu un singur cilindru, care nu pot depăși 250 cc. Planurile de execuție sunt finalizate până în vara lui 1948, dar primul BMW R 24 nu iese de pe linia de producție decât cu puțin timp înaintea Crăciunului, în anul respectiv. Are un motor de 247 cc și 12 cai putere. BMW Motorrad produce aproape 10.000 de exemplare în anul următor. Acest număr crește la 17.000 cu un an mai târziu.

Șasiul vechiului R 23 are acum un motor modernizat cu un singur cilindru, cu avans centrifugal la aprindere. O altă caracteristică nouă este transmisia cu patru viteze, cu levier cu clichet pentru picior. BMW are parte de o revenire reușită cu R 24 și motocicleta obține imediat onoruri speciale: parada președintelui german Theodor Heuss este formată dintr-o flotă de motociclete R 24.

+ Află mai multe

Anii '50

R 68 – racerul de 100 de mile.

Accesează webspecial

Anii '60

Motocicletele BMW în jurul lumii.

Accesează webspecial

Anii '70

O inovație: carenaj complet

Accesează webspecial

Născut într-un tunel de vânt: R 100 RS.

Născut într-un tunel de vânt: R 100 RS.

R 100 RS a fost prima motocicletă de producție a BMW Motorrad care are carenaj standard complet dezvoltat într-un tunel de vânt. Scopul principal al carenajului a fost de a îmbunătăți aerodinamica, protejând în același timp pilotul de vânt și condiții meteo nefavorabile. În plus, R 100 RS a fost prima motocicletă BMW cu capacitate cilindrică de 1 litru. Cu o viteză maximă de 200 km/h, motocicleta excelează și la acest capitol. Cu toate acestea, spre deosebire de motocicletele competitorilor, motociclistul R 100 RS are o poziție verticală confortabilă în spatele carenajului, chiar și la viteze mari. Pentru BMW, acest model reprezintă nașterea motocicletei sport de touring.

+ Află mai multe

Anii '80

Un nou segment: motociclete de touring enduro.

Un nou segment: motociclete de touring enduro.

După lansarea pe piața de curse off road, BMW modifică vehiculul off road de succes și introduce o motocicletă dual-sport de producție în 1980: BMW-ul R 80 G/S. G vine de la „Gelände” (= off road), S de la „Strasse” (= stradă). O caracteristică în mod particular stârnește senzație: prima basculă pe o singură latură din lume, monobrațul BMW, montat pe o singură latură a roții spate. Acest model inițiază un nou segment de motociclete de touring mari și confortabile pentru aventură, o turnură pentru business-ul BMW până în ziua de astăzi.

La începutul anilor optzeci, BMW trimite boxerul la pachet. Și anume, în deșert. BMW câștigă cel mai dur raliu din lume, cu ajutorul francezului Hubert Auriol, denumit „Africanul”, datorită talentelor sale de navigare. Auriol își reiterează succesul în 1983. În 1984 și 1985, belgianul Gaston Rahier își adaugă propriul nume pe lista câștigătorilor pe BMW.

+ Află mai multe

Nașterea unui nou segment.

Accesează webspecial

Anii '90

BMW Motorrad: inovații impresionante.

Accesează webspecial

Anii 2000

Reîntoarcerea pe pista de curse.

Accesează webspecial

În prezent

Transformă-ți viața într-o călătorie.

Accesează webspecial
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.