Înapoi în Bavaria, după o incursiune în India.
După o scurtă perioadă în India, Edgar Heinrich a revenit la Munchen pentru a coordona echipa de design a BMW Motorrad. A fost o revenire fericită pentru entuziastul motociclismului, care și-a început cariera la BMW în 1986. El a fost deschizătorul de drumuri pentru designul multor motociclete BMW: motocicleta raliului Paris-Dakar, K 1200 S și R, HP2 Enduro, R 1150 GS, R 1200 GS și, cel mai recent, S 1000 RR.
Înainte de perioada petrecută în India la producătorul auto Bajaj, a fost implicat și în designul motocicletelor de touring K 1600 GT și GTL, precum și al scuterelor maxi C 600 Sport și C 650 GT. Toate au fost produse de succes care au extins orizonturile acestui segment de piață stabilit și au atras mulți clienți noi ai brandului. Într-un interviu exclusiv cu BMW Motorrad, Edgar Heinrich vorbește despre pasiunea sa pentru proiectarea, colectarea și restaurarea motocicletelor de toate felurile.
Cum a fost în cazul GS-ului? Cât de greu este să îmbunătățești un design fără a exclude complet tradiția?
Designurile noi sunt adesea un act de păstrare a echilibrului. Nu vrei să îndepărtezi deținătorii existenți de GS-uri. Dar, ca designer, întotdeauna vrei să creezi ceva nou. Schimbarea unui design cu atât de mult succes poate fi ușor înspăimântătoare. Cât de departe poți merge? Cât de departe trebuie să mergi? Partea bună este că mulți din echipă - inclusiv eu - suntem motocicliști GS și deja trăim stilul de viață GS. Așa că știm ce ne dorim de la un GS. Lucrurile s-au așezat perfect cu noul R 1200 GS. A fost foarte important să creăm un GS autentic. Unul care să fie fidel rădăcinilor sale, cu aspectul și designul clasic, dar într-o interpretare nouă și dinamică.
Deci ce ai în garaj în acest moment?
Acum sunt 16 motociclete în garajul meu. Inclusiv câteva clasice restaurate. Poate cineva să aibă vreodată prea multe motociclete? Am un HP2, un R 51/3, un R 24, un R 100 GS modelul Paris-Dakar, mai multe Ducati, un Matchless vechi și un Enfield din perioada petrecută în India, care a fost transformat în scrambler. Am și o Vespa din '61, care arată foarte bine și este complet originală. Am chiar și un Gas Gas pe care obișnuiam să fac trial. Plus un CB 650, un CB 550 și o Honda Dominator.
Interviu cu Edgar Heinrich, designer coordonator la BMW Motorrad