O lumină strălucitoare.

Mergând prin Tokyo cu Joy Lewis pe R nineT Racer.

Tokyo este o lumină strălucitoare - nu numai din cauza tuturor ecranelor publicitare care fac orașul să lucească. Cu o populație de 38 de milioane, Tokyo este și cea mai mare metropolă din lume, dar nu oferă senzația copleșitoare tipică pentru alte mega-orașe. De fapt, este un oraș în care se poate trăi foarte comod, care se reinventează constant și se află de multă vreme în fruntea reușitelor urbanistice. Dar trecutul este, de asemenea, viu în Tokyo și scena motociclismului este o sursă interminabilă de inspirație pentru customizatorii și piloții de curse vintage.  

Undă verde. Cu atât de multe semne exotice peste tot, este o ușurare faptul că semnele rutiere ale Japoniei respectă convențiile internaționale. Joy Lewis accelerează și trece în treapta a doua. Ia curba lungă spre stânga, înspre Rainbow Bridge, unde traficul se împarte pe două punți cu patru benzi fiecare. De cealaltă parte a golfului, Tokyo se întinde pe linia orizontului, în lumina apusului. Zgârie-norii domină linia cerului, cu Turnul Tokyo roșu strălucitor chiar în mijloc. Treapta a treia. Joy respiră în marea de lumini. Se ascunde în spatele semi-carenajului R nineT Racer și trece podul în zumzetul motorului. La capătul podului Rainbow Bridge, virează la stânga înspre serpentină. Face o rotire și intră direct în inima metropolei vibrante, care simte atât de contradictoriu și incomparabil: oamenii politicoși, tăcuți contrastează cu ecranele publicitare copleșitoare și muzica pop nestilată.  

+ Află mai multe

Mania manga în Intersecția Shibuya.

Case pentru o singură familie se aliniază pe marginea aleilor sinuoase ale districtului Shibuya, unde până și localnicii au nevoie de GPS pentru a nu se rătăci. Este liniște aici și de aceea sunetul inconfundabil al motorului de boxer în doi cilindri al R nineT Racer-ului se aude și mai puternic. Străzile se lărgesc și devin mai aglomerate pe măsură ce Joy se apropie de stația de tren. Cu câteva secunde în urmă, cafenele mici, saloane pentru îngrijirea cățeilor și producători de pălării dominau scena străzii; acum, zgârie-norii puternic iluminați guvernează Super Mario Land ca niște giganți. Traficul începe să încetinească la Intersecția Shibuya, una dintre cele mai faimoase joncțiuni din lume. Când semaforul este roșu pentru vehicule și traficul se oprește, începe spectacolul intersecției. De fiecare dată când luminile semaforului se schimbă, mii de pietoni traversează această intersecție aglomerată, îndreptându-se spre muncă, magazine sau petreceri.

Este o scenă haotică, poliția direcționând traficul prin megafoane și muzica manga izbucnind din difuzoare. Intersecția este difuzată live pe trei ecrane imense de pe clădirile din jur. E o scenă absolut fascinantă, care reprezintă perfect agitația acestui mega-oraș înghesuit. De fapt, intersecția pietonilor face parte acum din topul primelor zece atracții turistice și a devenit un simbol al Tokyo-ului. „Intersecția Shibuya îmi amintește de New York”, spune Joy. „Este o nebunie la fel de mare ca acolo, singura diferență fiind că în New York întotdeauna te împinge cineva. Aici toată lumea are grijă și este respectuoasă”. Intersecția merită să fie văzută de pe motocicletă, chiar dacă este dominată de pietoni. În partea dreaptă: șiruri de Masserati, Lamborghini și Ferrari. În partea stângă: Super Mario, Luigi și Spiderman în carturi. Mania manga este vizibilă pretutindeni, ca și cum Tokyo ar fi căzut dintr-un fel de tărâm magic.  

+ Află mai multe

Centrul de customizare din partea cealaltă a lumii.

Centrul de customizare din partea cealaltă a lumii.

Japonia poate părea străină și exotică, dar, de fapt, este centrul lumii customizărilor. Timp de ani, scena prosperă a țării a produs în permanență opere de artă noi uimitoare. Japonia a păstrat tradiția chiar și când customizării aproape că au intrat în extincție în SUA și Europa în anii optzeci și nouăzeci. Customizările au fost, de fapt, o soluție provizorie după criza economică a Japoniei, după care, brusc, nu au mai existat finanțe. Când customizările au început să fie din nou la modă în noul mileniu, lumea a privit înspre estul îndepărtat și a fost inspirată de ceea ce au realizat japonezii în ultimele decenii. Propensiunea lor pentru perfecțiune și simțul estetic și de design ascuțit sunt vizibile în fiecare motocicletă custom. „Se spune că pentru japonezi este foarte importantă calitatea. Din tot ce am văzut în Tokyo, este mult adevăr la mijloc”, spune Joy. „Am întâlnit mulți pasionați de motociclism și am vrut să știu absolut totul despre R nineT Racer. Au examinat cu grijă fiecare articulație și fisură a motocicletei. Astfel îți dai seama ce înseamnă cu adevărat pentru ei atenția pentru detalii”.  

+ Află mai multe

Curse cu aspect vintage.

Daisuke Mukasa organizează seria de curse vintage B.O.B.L.

Curse cu aspect vintage.

Pe lângă customizare, un alt trend prinde rapid teren: cursele vintage. Și aici, Japonia se află cu mult înaintea restului lumii. Cu atât mai impresionant, ținând cont de faptul că nimic în Japonia nu este vechi, cu excepția câtorva temple și locuri spirituale. Totul este reciclat imediat după ce este aruncat. Atelierul custom al lui Daisuke Mukasa este un adevărat cufăr de comori, plin ochi cu motociclete vintage și piese vechi. Joy este uimită de colecția de piese rare a lui Daisuke. „Motocicletele pe care le creează din aceste piese vechi sunt absolut fantastice, atât tehnic, cât și estetic”. Motocicletele nu sunt, sub nicio formă, doar piese de muzeu. Daisuke concurează cu ele în seria de curse vintage B.O.B.L. (Battle of Bottom Link), al cărei fondator este. „Este o senzație minunată, să pilotezi motociclete vintage în curse și să aduci trecutul la viață”, spune Daisuke. Seria a făcut cursele accesibile financiar din nou pentru pasionați. Este vorba mai mult despre talentul motocicliștilor, decât despre echipament. Acesta este idealul lui Daisuke. Este și motivul pentru care are un atelier custom. Strânge piese și accesorii în acest spațiu restrâns. Tavanul fals al atelierului este plin de cutii bine organizate și etichetate, pline de șuruburi, piulițe și rulmenți. Spațiul este prețios aici. Ca oriunde în altă parte în Tokyo.  

+ Află mai multe

Individualitatea într-un oraș înghesuit.

Caravan Tokyo reflectă spiritul individual al timpului în Tokyo.

Individualitatea într-un oraș înghesuit.

De fiecare dată când spațiul devine insuficient și incredibil de costisitor, dezvoltatorii construiesc pe verticală. Treizeci și șapte dintre nenumărații zgârie-nori ai orașului au peste 180 de metri, turnul Tokyo Sky Tree TV ridicându-se până la 634 de metri. Spațiul insuficient este un motiv și pentru faptul că nu există aproape nicio clădire veche în Tokyo. 30 de ani, apoi casele sunt demolate, reciclate și ridicate din nou la standardele curente. Cartierele rău famate sunt greu de găsit în Tokyo. Totul este în stare perfectă, bine întreținut și finisat. Dacă ai vizitat orașul înainte, a doua oară nu îl vei mai recunoaște. Se redefinește în permanență. Trendurile noi sunt în permanență inventate și modelate în Tokyo și acaparează scena. De exemplu, entuziaștii motociclismului din grupul Drive Thru combină dragostea lor pentru vehicule cu idei de customizare frapante. Nu numai că și-au construit propriile vehicule vintage pentru cursa B.O.B.L. organizată de Daisuke. Ei merg la curse într-o rulotă vintage pe care au convertit-o într-o cafenea. O altă rulotă este parcată în districtul scump Omotesando din centrul Tokyo. O închiriază rețelei de cazare online Airbnb. Echipată cu accesorii originale, rulota reflectă cultura japoneză și este un exemplu perfect al spiritului unic la vremii, pe care oamenii din Tokyo îl trăiesc și îl iubesc.  

+ Află mai multe
Se spune că pentru japonezi sunt foarte importante calitatea și aspectul estetic. Din tot ce am văzut în Tokyo, este mult adevăr la mijloc.

Joy Lewis

Stil de viață customizat.

Bucură-te de o cafea și fă niște cumpărături la Deus Ex Machina în Harajuku.

Stil de viață customizat.

Nevoia de individualitate poate avea ceva de-a face cu faptul că atât de mulți oameni sunt înghesuiți într-un singur loc în Tokyo. Multe ateliere înțeleg acest lucru și oferă produse care susțin această dorință de afirmare personală. Un exemplu este filiala japoneză a mărcii custom americane Deus Ex Machina. Joy este entuziasmată în timp ce intră în atelier, care este un amestec de bar de cocktailuri, garaj custom, cafenea, magazin de surfing și de îmbrăcăminte. Se așează confortabil pe o canapea stilată, cu designul făcut de bunul ei prieten, designerul obsedat de motociclete Stephen Kenn din California. „Îmi amintește de Deus Ex Machina din Los Angeles - chiar dacă influența japoneză este clar vizibilă și totul este mult mai compact. Mă simt puțin ca acasă aici, în special stând pe canapeaua lui Stephen”, spune Joy.  

+ Află mai multe

Valoarea meșteșugului.

Joy Lewis în discuții amicale cu membrul Deus Matt Roberts despre stilul de viață al motocicliștilor japonezi.

Valoarea meșteșugului.

Mai departe ea se întâlnește cu unul dintre customizatorii Deus, Matthew Roberts. Original din Australia, a venit pentru prima dată în Japonia printr-un program educațional de schimb de experiență în 1991. A fost atât de fascinat de această țară încât s-a mutat definitiv în Tokyo în 2005. „Ador aprecierea japonezilor pentru design și atenția lor la detalii”, spune Matt. Este fericit că pasiunea sa pentru motociclism și customizări este din nou în vogă. „Customizările reprezintă o decizie de stil de viață. Acesta include motociclismul, surfingul, skatingul, moda și o redescoperire a importanței meșteșugului. Totul se potrivește perfect, de aceea Deus aduce totul într-un singur loc aici. Pentru mine, motocicleta este ca o cupă, un vas pentru emoții și experiențe, pe măsură ce îți creezi aventurile. Când ești pe motocicletă, te umpli cu energie și entuziasm; crești personal și motocicleta te aduce aproape de alți oameni, motocicliști și mult mai mult decât atât. De aceea acest stil de viață este unic”.  

+ Află mai multe

O mare de lumini în oglinda retrovizoare.

Pentru Matt Roberts, Tokyo este locul ideal pentru a-și trăi stilul de viață și a-și realiza visurile legate de design. Dar nu este ușor pentru customizatori să își creeze un renume într-o țară care este liderul absolut pe această piață, o țară motivată de așteptări excesive, o țară care pune valoare pe estetică și perfecțiune mai presus de orice altceva. Pentru a concura într-o astfel de societate, trebuie să muncești din greu. Aceasta confirmă stereotipul japonezilor cu o cultură serioasă a muncii, ale căror vieți sunt centrate pe joburile pe care le practică. Oameni ca Matt sau Daisuke își încalecă motocicletele pe timp de noapte, când drumurile sunt goale. Joy Lewis și R nineT Racer-ul ei sunt astăzi pe urmele lor. Traversează Rainbow Bridge. Luminile orașului Tokyo în oglinda retrovizoare. În fața lor, orizontul, unde fâșii delicate de lumină roz vor apărea la 4 dimineața, în Țara Soarelui-Răsare.  

+ Află mai multe