„Designerii continuă să fie împinși dincolo de limitele proprii”.

Designerul Alexander Buckan discută despre BMW Concept Stunt G 310.

BMW Concept Stunt G 310 este o motocicletă de cascadorii uimitoare: o singură privire asupra designului său unic este suficientă pentru a te convinge că procesul de creație a fost unul distractiv. Designerul senior Alexander Buckan discută cu BMW Motorrad despre procesul de design, influența lui Chris Pfeiffer și reacțiile inițiale primite de motocicletă.

Câte persoane au fost implicate în procesul de design?

Întreaga echipă este implicată în proiecte de design. Acest proiect nu a fost o excepție. Ola Stenegard, Volker Hohdorf, Vianney Selosse, Bianca-Maria Hoffmann și eu am fost implicați în proces. Proiectul a fost condus de Edgar Heinrich, directorul de design al BMW Motorrad.

Care a fost rolul tău?

Eu am fost designerul senior. Este dificil de explicat rolul meu exact. Sunt mai mult un mentor de design sau m-ai putea chiar numi manager artistic. Până la urmă, cineva trebuie să se asigure de faptul că toată lumea face ceea ce vreau eu (zâmbește). Dar, lăsând gluma la o parte, îi coordonez pe designeri și reprezint legătura dintre atelier, designeri și echipa de marketing.

Cât de dificil a fost să ajungeți la acest design agresiv, dar, în același timp, agil?
Nu aș spune că a fost dificil. Proiectarea acestei motociclete a fost foarte distractivă. Cât de des ai oportunitatea de a crea ceva atât de grozav, chiar lăsând la o parte anumite elemente? În mod normal, trebuie să adăugăm sau să acoperim elemente pe motocicletele de producție.
A cui a fost ideea „secțiunii de coadă pentru cascadorii” și cât de performantă este pe drum?
Ideea s-a născut în timpul unei discuții între designeri și Chris Pfeiffer. În mod normal, motocicliștii cascadori folosesc un canal în șa, dar acum „secțiunea cozii pentru cascadorii” din aluminiu este perfect croită după piciorul lui Chris. De fapt, întreaga motocicletă este în corespondență perfectă cu proporțiile lui Chris. Ca un costum făcut la comandă. BMW Motorrad țintește atât spre precizie, cât și spre emoție, iar această secțiunea specială a cozii este un exemplu al acestei precizii. Întotdeauna încercăm să fim cu un pas înaintea competiției.
Care a fost rolul lui Chris Pfeiffer în acest proiect?
L-am rugat pe Chris Pfeiffer să ne asiste. Acesta ne-a ajutat cu entuziasm chiar de la început. A venit în Munchen și am început să discutăm proiectul în detaliu și să adunăm idei. Și câteva luni mai târziu s-a născut această frumusețe pentru cascadorii.
+ Află mai multe
Mai multe despre Chris Pfeiffer
Care au fost modificările speciale pentru cascadorii?
Am făcut un număr de modificări în funcție de expertiza lui Chris. Prioritatea noastră cea mai mare a fost să asigurăm cel mai bun nivel de manevrare pentru piloți. Am instalat toba între grupul motopropulsor și amortizor. Acolo este bine protejată și nu stânjenește mișcările pilotului în niciun fel. Fără a înceta să sune bine. De asemenea, am montat o manetă de accelerare cu blocare, pentru ca piloții să poată menține o viteză constantă fără a ține mâna pe accelerație. Am montat o a doua frână, mai mare, în spate, care poate fi operată cu degetul mijlociu al mâinii stângi pentru încetinirea roții spate. Și mai sunt suporturile pentru picioare de pe puntea față și de lângă șa, bara roșie și multe altele.
Care a fost reacția în Brazilia? Acolo a fost lansată pentru prima dată
Oamenii au fost sceptici la început. Prima lor întrebare a fost: cum ar putea acest pachet cu un singur cilindru să combine calitatea și valoarea pentru care BMW Motorrad este cunoscut? Dar au fost uimiți după prezentarea modelului BMW Concept Stunt G 310: „Dacă acesta este răspunsul, atunci bine ai venit în Brazilia, BMW!” Aceștia sunt siguri acum că, dacă BMW poate dezvolta o motocicletă de producție serioasă, brandul va stabili noi standarde.
+ Află mai multe
Cât de des aveți oportunitatea de a crea ceva atât de grozav?

Designerul Alexander Buckan

Edgar Heinrich, directorul de design al BMW Motorrad, verificând „secțiunea cozii pentru cascadorii”.
Ce finisaj de vopsea ar arăta bine pe G 310?
Nu știu, dar cred că o poți compara cu o femeie frumoasă. Dacă proporțiile sunt potrivite, va arăta bine indiferent de hainele pe care le poartă.
Ce îți place cel mai mult la această motocicletă?
Nimic! Poate suna ciudat, dar stă în firea unui designer să nu fie satisfăcut niciodată. Dacă i-ai pune unui pictor aceeași întrebare despre ultima lui lucrare, ar spune același lucru. Acesta este prețul pe care îl plătești având o profesie de creație. Dacă nu ești avid după noi provocări, începi să te complaci și munca ta își pierde din semnificație. Dacă nu te simți motivat să schimbi lucrurile, totul rămâne la fel. Dar destulă filozofie. M-ai întrebat care a fost rolul meu și probabil că cel mai bun răspuns este acesta: să nu încetez niciodată din a împinge designerii dincolo de limitele proprii.
+ Află mai multe

Uimitor de diferită.

Concept Stunt G 310 de la BMW.

Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.