Esențele tari vin în sticluțe mici.

Tracker-ul custom G 310 R al Wedge Motorcycles.

Customizat în Japonia: Takashi Nihira baute die G 310 R in einen Tracker um.

Gama BMW Motorrad Heritage a atras atenția multora dintre cei mai respectați constructori de motociclete din lume, care au creat un număr de mașini incredibile făcute la comandă, pe baza platformei extrem de populare oferită de modelul R nineT. Cu toate acestea, lansarea noului G 310 R a inspirat un customizator japonez, care a creat un tracker unic foarte special, având la bază noul roadster sport ușor de 313 cc.

+ Află mai multe

Ușor ca o pană pe scena custom.

BMW Motorrad Japonia a considerat că un proiect de customizare a motocicletei G 310 R ar trebui să fie încredințat unui customizator specializat în motociclete din aceeași categorie. Wedge Motorcycles, atelierul coordonat de Takashi Nihira, a fost cel mai potrivit pentru acest proiect provocator, dat fiind că acesta este specializat în customizarea de motociclete japoneze cu motoare între 250 și 400 cc. Takashi Nihira a inițiat Wedge Motorcycles în 2009, după ani petrecuți ca tinichigiu, mecanic al unei distribuții și profesionist într-o vopsitorie de automobile. Acești ani formatori l-au echipat cu abilitățile și contactele necesare pentru a deveni independent; Takashi a început cu lucrări de vopsitorie speciale, dar curând a trebuit să se ocupe de tot mai multe proiecte de customizare, încât și-a direcționat atenția înspre crearea de motociclete custom. Customizatorul în vârstă de 35 de ani este unul dintre puținii care customizează utilizând plăci din oțel și metal și care realizează toate lucrările de vopsitorie în propriul său atelier. Este mândrul deținător al prestigiosului premiu „Hot Rod Custom Show” și a primit distincția „Best of Domestic” (cel mai valoros premiu japonez pentru motociclete custom) în cadrul multor spectacole custom din Japonia.

+ Află mai multe

O MINTE PLINĂ DE IDEI

Totul e bine când se termină cu bine: Takashi și-a transformat ideile în realitate.

Imediat ce Nihira a văzut pentru prima dată modelul G 310 R în metal în cadrul Tokyo Motorcycle Show, în martie 2016, a știut că își dorește să facă ceva special cu el. Acesta a acceptat propunerea de a construi o motocicletă G 310 R custom pentru festivalul BMW Motorrad Days din Japonia, la finalul lui august. Cu o minte plină de idei, nu mai avea nevoie decât ca motocicleta de bază să ajungă la garajul său - ceea ce s-a întâmplat două luni mai târziu. A fost o așteptare lungă, dar după sosirea sa a mai avut la dispoziție doar opt săptămâni pentru a pregăti o motocicletă vizionară, care până atunci nu a existat decât sub formă de concept în propria sa minte.

 

+ Află mai multe
Personal, iubesc stilul tracker datorită libertății pe care o oferă motocicliștilor.

Takashi Nihira

„Deja aveam fotografii și documente despre G 310 R, dar nu am putut face nimic până când nu a sosit motocicleta reală - și după aceea nu a fost vorba decât de întrecerea cu timpul. Au existat o mulțime de provocări, dar cea mai interesantă dintre ele a fost echilibrul motocicletei. G 310 R are un motor cu sistem de evacuare pe spate - așadar, comparativ cu motorul cu sistemul standard de evacuare pe față, aceasta determină locația motorului mai mult înspre partea din față a motocicletei - iar asta schimbă întregul echilibru al designului. A trebuit să-mi reajustez întregul proces mental, pentru a-mi încorpora propriul stil de customizare în motocicletă”.

+ Află mai multe

Detalii atent urmărite.

Stilul „tracker” este un stil custom american tradițional, care imită aspectul motocicletelor utilizate în cursele pe piste de dirt. Acest stil este cunoscut datorită roților mari și, mai ales, roții față groase, precum și designului orizontal al corpului, care permite motocicliștilor să se miște cu ușurință înainte și înapoi în timpul curselor. Takashi a fost nerăbdător să recreeze acest tip de aspect cu motocicleta custom G 310 R Wedge Motorcycles. Piesele de motocicletă, cum ar fi nou dezvoltatul motor într-un singur cilindru, cu răcire pe lichid și cadrul din oțel tubular rigid de pe față, furca față upside-down joasă și suspensia spate sunt toate standard. Totuși, alte piese, cum ar fi roțile față și spate de 19 inch, rezervorul, cadrul spate, brațul oscilant extins, surdina, suspensia cu patru legături, scărițele de pe partea stângă și dreaptă și plăcuța de înmatriculare sunt toate produse originale.

+ Află mai multe

Înainte, după: prin tracker-ul său, Takashi a creat o motocicletă unică - originalul din față arată acest lucru clar.

Modelul G 310 R standard are un design puternic expresiv, care îi dezvăluie agilitatea, caracterul dinamic, dar dispunerea distinctivă a motorului și cadrul din oțel tubular deosebit de robust sunt, ambele, parțial ascunse în spatele caroseriei. Aspectul important pentru Takashi a fost să scoată în evidență mai mult aceste caracteristici și designul unic al motocicletei, pentru a sublinia grația și esența pură a roadster-ului sub-500cc BMW Motorrad.

+ Află mai multe

O provocare de bun venit.

„Personal, iubesc stilul tracker datorită libertății pe care o oferă motocicliștilor”, spune el. „Mi-am imaginat o motocicletă custom ușoară care să poată fi condusă liber prin oraș - o motocicletă care să poată fi folosită zilnic, dar și pentru ture mai lungi.  De aceea am luat în considerare și stilul de viață și tendințele de modă tipice motocicliștilor atunci când am creat această motocicletă custom. Pentru mine, motocicleta este extensia unei geci sau a unor teniși. Chiar dacă motocicleta în sine arată uimitor, dacă nu este potrivită pentru proprietarul ei, nu are sens. Este ceea ce simt și de aceea această motocicletă custom G 310 R a fost o provocare de bun venit. Lumea BMW Motorrad a fost una nouă pentru mine, așa că nu aveam nicio idee despre proprietarul „tipic” atunci când BMW Motorrad Japonia mi-a propus să creez această motocicletă. În final, am luat decizii privind piesele în funcție de gusturile mele personale”.

+ Află mai multe

Pregătită pentru scenă: Takashi și-a prezentat tracker-ul în timpul BMW Motorrad Days 2016 din Japonia.

Stilul propriu.

Călătoria lui Nihira-san în noua lume G 310 R a BMW Motorrad a fost, fără îndoială, una încununată de succes, în ciuda intervalului de timp scurt pentru pregătirea motocicletei pentru evenimentul anual BMW Motorrad Days Japonia, organizat în perioada 27-28 august în Nagano. Acolo, motocicleta a fost expusă și a fost un hit masiv pentru vizitatori - în special dat fiind că motocicletele G 310 R de producție de serie sunt așteptate să fie la cerere mare, putând fi conduse cu un permis de categorie standard medie în Japonia. Și, deși este remarcabil mai diferită față de originalul pe care îl are la bază, i-a oferit lui Takashi Nihira o privire interesantă într-o nouă lume a motociclismului - și, în schimb, acesta le-a oferit fanilor de customizări o operă de artă pe două roți cu adevărat unică pe care o pot aprecia. „Am păstrat o conștiință puternică a faptului că trebuie să fie o motocicletă BMW în totalitate”, concluzionează Takashi. „Cu mai mult timp și mai multă libertate de a lucra pe stil, e posibil să fi schimbat mai multe lucruri - cum ar fi cadrul -, dar atunci nu ar mai fi fost o motocicletă BMW veritabilă. Obiectivul meu a fost să îmi dau toată silința de a îmbogăți modelul G 310 R și de a arăta posibilitățile pe care le oferă această construcție provocatoare. Nu am avut la dispoziție un alt model G 310 R cu care să o compar, așa că sper că privitorii vor fi încântați - știu, totuși, cu certitudine că am produs stilul meu de motocicletă”.

+ Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.