Ce e mai bun din lumea customizărilor și cea a curselor.
Cine și-ar fi putut imagina că perfecțiunea poate fi perfecționată? Pentru modelul RR custom cu aspect retro din anii '70, echipa de customizare PRAËM a combinat performanța și stilul într-o motocicletă care este potrivită și pentru pista de curse.
Motocicletele au început să fie customizate încă de când au fost inventate. Customizatori talentați au croit motociclete după gustul propriu, în aproape orice stil imaginabil. Dar modelul S 1000 RR construit de PRAËM face parte probabil din lista primelor zece cele mai căutate construcții custom din toate timpurile. În ciuda tuturor modificărilor care au transformat-o într-un superbike de școală veche de elită, RR-ul celor de la PRAËM nu compromite performanța și este, în continuare, o alegere excelentă pentru pista de curse.
Lucrată de frații Berneron.
Lucrată de frații Berneron.
Doi frați francezi, Sylvain și Florent Berneron, sunt oamenii din spatele motocicletei custom care zguduie lumea customizărilor. Sylvain, de 27 de ani, a fost deja membru al echipei de Design BMW Motorrad pentru cinci ani. Fratele lui Sylvain, Florent, în vârstă de 25 de ani, este, de asemenea, pasionat de motociclete. Ca fost tehnician de elicoptere în armată, Florent contribuie cu abilitățile de inginerie necesare. Împreună, frații formează echipa ideală pentru a construi mașini exclusive pe două roți.
Ce e mai bun din ambele lumi.
Ce e mai bun din ambele lumi.
Sylvain și Florent Berneron și-au devotat nenumărate ore de lucru pentru S 1000 RR-ul marca PRAËM. „Ne-am dorit să aducem împreună ce e mai bun din lumea customizărilor și cea a curselor”, spune Sylvain. „Crearea unei motociclete de curse este, de asemenea, o formă de customizare. De fapt, această formă de customizare era foarte populară în trecut. Multe motociclete de curse erau prototipuri care aveau la bază o motocicletă de stradă. Același lucru se întâmplă și în customizare: ai o viziune și o faci să devină realitate. Iar apoi observi cum funcționează.
Cu 20 de kilograme mai ușoară decât modelul de stoc
Toți cei care construiesc motociclete sport știu că acest lucru implică un volum imens de muncă tehnică și, cel mai important, de precizie. În ciuda acestei provocări, frații Berneron au făcut mai multe modificări pe RR decât pot fi observate la prima vedere. Rezervorul de combustibil este cu 50 mm mai lung decât cel standard, 70% din el este reconstruit din aluminiu și este proiectat pentru un sistem de combustibil Stäubli cu alimentare rapidă, în stil de anduranță. Carenajul față are la bază o motocicletă concepută pentru cursa de anduranță Suzuki 8 Hours și are un far pe partea dreaptă. Șaua este făcută complet manual. Roțile din carbon cântăresc cu aproximativ 5 kg mai puțin decât roțile ușoare ale modelului S 1000 RR.
„Am folosit frâne ceramice din carbon Sicom”, spune Sylvain. „Dar suspensia față și suspensia spate sunt de stoc, pentru că am dorit să păstrăm setările electronice. Sistemul de admisie aer față este reproiectat pentru a corespunde carenajului și amortizorul de zgomot la admisie este făcut din aluminiu. Motorul de stoc este suficient de puternic. Totuși, am folosit un sistem de evacuare 4 în 1 din titan, fabricat de Akrapovič. Radiatorul este proiectat pentru anduranță, așa că nu a fost necesar. Frânele și furtunurile de răcire au conectori Stäubli cu eliberare rapidă. Sub-cadrul și suportul pentru baterie sunt construite de noi”.
Sylvain Berneron
Proiectată să acopere distanța
Zilele de glorie
Mașinile de curse din anii '80 au fost cu adevărat magnifice și memorabile. Prin urmare, a fost cu atât mai important pentru frații Berneron să aducă un omagiu elementelor cheie ale acestor motociclete. Carenajul și secțiunea cozii amintesc de motociclete iconice, cum ar fi Suzuki XR69. Roțile evocă și ele roțile din aliaj Dymag din acea perioadă. Capacele motorului sunt fabricate de PRAËM ca replici ale celor din anii '70. Rămânând pe aceeași linie de stil, a fost păstrat doar un singur far.
„Scopul nostru a fost să construim o motocicletă care reflectă libertățile interpretării personale, lăsând elementele de bază ale motocicletei originale să răzbată. Ne-am dorit să construim o motocicletă care combină performanța cu stilul și nu una care doar arată stilat”, spune Sylvain. Pentru a constata dacă au reușit, puteți vedea motocicletă în persoană în cadrul multor evenimente diferite. Modelul PRAËM S 1000 RR va fi expus ca proiect custom oficial BMW Motorrad la MotoGP în Franța, la festivalul Wheels and Waves din Biarritz și în cadrul BMW Motorrad Days și al altor evenimente.