Sunet electric.

O motocicletă electrică denumită E-LisaBad stârnește senzație pe scena custom.

Cum arată BMW C evolution în interior? Proprietarul Krautmotors, Rolf Reick, dorește să afle. Pentru aceasta dezmembrează scuterul maxi electric și îl transformă în dragsterul E-LisaBad. Proprietarul atelierului custom plănuiește să participe pe creația sa în curse de drag. Chiar dacă nu produce un zgomot impresionant, în mod cert va fi o senzație.

Rolf a creat o motocicletă electrică custom, pe care a botezat-o E-LisaBad. „Numele bunicii mele a fost Elisabeth”, spune Rolf Reick. „Se potrivește cumva, deși bunica mea nu era atât de rapidă sau de grea”. Rolf râde. De fapt, customizatorul râde aproape pe întregul parcurs al poveștii nașterii motocicletei E-LisaBad. Povestea începe în mai 2017. Motocicleta donatoare, BMW C evolution, sosește la atelierul Krautmotors din Heidelberg. Este prima motocicletă electrică care pătrunde în sanctuarul privat al atelierului custom.

+ Află mai multe

Rolf a fost entuziasmat de ideea de a converti scuterul electric încă de când a făcut un test ride cu C evolution. „Designerii își doresc întotdeauna să fie revoluționari. Își doresc să iasă din constrângerile normalității, să creeze senzație sau să atragă atenția. Cred că acest proiect face toate aceste lucruri. Va fi inspirația pentru multe alte idei”. Rolf dorește să facă mai mult decât doar să construiască o motocicletă custom stilată. El dorește să participe pe ea în curse de drag. Vrea să își vadă dragsterul electric depășind motocicletele alimentate cu benzină ale lumii.

+ Află mai multe

Trebuie doar să te apuci de sudat

Dar proprietarul Krautmotors are mult de lucru până atunci. Rolf participă la un curs despre sisteme electrice organizat de BMW Motorrad, unde învață și despre părțile motocicletei pe care nu ar trebui să le atingă. Până la urmă, tensiunea înaltă este un teritoriu complet necartografiat pentru constructorul experimentat de motociclete custom. După aceea, Rolf este pregătit să înceapă customizarea sau, pentru a fi mai exacți, dezasamblarea motocicletei. Ca designer de produs, în mod normal, Rolf proiectează motocicletele făcând schițe și creând un model 3D pe calculator, dar în acest caz, abordează proiectul ca un artist de motociclete custom. „Lucrez intuitiv. Trasez câteva tușe foarte groase, după care îmi exersez libertatea artistică. Încep pur și simplu să sudez lucrurile. Vreau ca motocicleta să iasă la suprafață în acest proces; nu vreau să știu unde va duce călătoria înainte de o începe. Este atât de distractiv!”, spune el - râzând, ca întotdeauna.

+ Află mai multe

Mai mult decât orice, Rolf are nevoie de un singur lucru atunci când muncește: o atmosferă bună. Atelierul său se aseamănă cu un living. Scaunele și taburetele sunt piese de design clasice. Rolf a pictat scaunele și bancul de lucru în alb. În contrast, pereții sunt negri, iar dulapurile au modele în dungi. „Am făcut toate astea dintr-un capriciu. Uneori mă satur de culoare după șase luni, așa că revopsesc totul”. Rolf nu numai că lucrează în livingul propriu, dar ascultă și muzică acolo. Ca basist, crede că mixul de motociclete și muzică din cadrul evenimentului Pure&Crafted Festival este „pur și simplu fantastic”. Nesurprinzător, Rolf plănuiește să expună motocicleta în acest festival. Motocicleta va fi dezvăluită pe scena principală, înainte de spectacolul Interpol de sâmbătă noapte.

+ Află mai multe
Designerii își doresc întotdeauna să fie revoluționari.

Rolf Reick

Test pe pista de drag

Lucrul principal care trebuie să se întâmple înainte de a prezenta E-LisaBad: testarea. Până la urmă, designul nu este singurul lucru care contează. Creația lui Rolf trebuie să poată fi pilotată și să își îndeplinească scopul. Rolf nu are nevoie de carenaj sau de șa pentru cursa de probă. Reduce înălțimea modelului C evolution înainte de a-l testa pe o pistă izolată din afara orașului Mannheim. Pune un cauciuc de curse pe roata spate și scoate telescopul. Rolf este cunoscut pentru cadrul rigid al motocicletelor sale. Și alte cadre rigide vor concura alături de E-LisaBad. Testul va începe în curând. Burnout. Rolf stă acolo, într-un nor de fum de cauciuc ars și râde.

+ Află mai multe
Încerci să turezi motorul foarte tare și, bineînțeles, nu auzi nimic.

Rolf Reick

La linia de start, își poziționează picioarele lungi pe scărițele nou instalate. Acestea sunt montate atât de mult înspre spate încât poziția este cea a unui jocheu pe un cal de curse. Într-adevăr, vehiculul se dovedește a fi un oponent merituos pe pista de curse. C evolution demarează ca o rachetă și îi depășește pe ceilalți motocicliști în primii câțiva metri. Avantajul electric: accelerație pură. Dar Rolf are, în mod cert, nevoie de timp pentru a se acomoda. „Îți privești adversarul, vrei să turezi motorul foarte tare și, bineînțeles, nu se întâmplă nimic”. În mod natural, își dorește ca și el și E-LisaBad să fie luați în serios. La un anumit nivel, nu este o chestiune de râs. „Dar nici puțin umor nu poate strica. Este o motocicletă pe care poți să te simți bine”, spune Rolf. „M-am atașat foarte tare de ea”.

+ Află mai multe

O motocicletă futuristă cu aspect retro

Săptămânile zboară și Rolf lucrează la carenaj. Vrea ca aspectul să fie de școală veche, dar cu structuri moderne, noi. O motocicletă futuristă cu aspect retro. Și vrea ca stilul său unic să fie vizibil: brutal, crud și nefinisat. O motocicletă Reick tipică. „Nu sunt genul care lustruiește motocicletele. Ale mele arată tot timpul puțin învechite și nelustruite. Fără multe fasoane”. Apoi, ziua sosește în sfârșit. Marele debut în cadrul evenimentului Pure&Crafted Festival. Chiar înainte ca Interpol să preia scena principală, Rolf direcționează dragsterul înspre scenă. Pe rampa abruptă și în lumina reflectoarelor. E-LisaBad, motocicleta vedetă a Pure&Crafted 2017, lucește în soarele serii ca și cum tocmai ar fi sosit de pe o altă planetă.

+ Află mai multe

Carenajul unghiular, întunecat al motocicletei electrice custom amintește de un film science-fiction din anii șaizeci. „Designul a fost inspirat de peisajele și decorul din Star Trek”, spune Rolf. „Mai mult, bunica mea avea un set de cești de cafea în formă de poligon din anii 1920, care a jucat, de asemenea, un rol în design”. Rolf a împachetat în mod deliberat tehnologia futuristă a modelului C evolution într-o cochilie din trecut. „Este mai ușor pentru oameni să se acomodeze cu ceva complet nou, dacă include elemente bine cunoscute, familiare”. După debut, Rolf petrecere câteva ore lângă focul în aer liber, adâncit în discuții pe care spera că motocicleta lui custom le va inspira.

+ Află mai multe

Electricitate pe pista de 1/8 mile

Nu se simte stânjenit în timp ce își manevrează Batmobilul prin mulțimea de motociclete pe alimentare cu benzină, multe dintre ele având piese care datează din zilele timpurii ale istoriei motociclismului. Deja s-a obișnuit cu E-LisaBad. Acum e rândul ei să-și dovedească potențialul. Glemseck. Pistă de drag. Este prima motocicletă de felul ei pe această pistă. Ușor și silențios, Rolf își face drum spre linia de start. StarrWars Sprint, cea mai dură cursă din univers. Dragstere puternice cu bare de direcție lungi și fără telescoape sunt pe cale să concureze pe fosta secțiune în linie dreaptă a pistei Solitude, în apropiere de Stuttgart. Niciuna dintre motociclete nu mai poate negocia virajele acum. Toate sunt concepute exclusiv pentru pilotaj în linie dreaptă, la viteză maximă. E-LisaBad nu este o excepție.  

+ Află mai multe

De cealaltă parte a baloților de fân care separă rivalii între ei se află unul dintre acei „mecanici unsuroși și înnebuniți după motociclete din cursa StarrWarrs”, cum îi place lui Rolf să ii denumească. Piloții încep să facă burnout în sincron. O motocicletă bubuie, o alta scoate sunete stridente. Râsete de jur împrejur. Rolf râde și el. După care pornește motorul. Este o cursă strânsă aproape până la finalul pistei de drag. Rolf rămâne în urmă chiar înaintea liniei de sosire. „Tehnologie scuter”, spune ridicând din umeri, „ajungi la capacitate maximă la 120”. E-LisaBad își face ieșirea, dar își lasă amprenta asupra cursei. După ani în care a fost prinsă în trecut, o doză sănătoasă de viitor a sosit pe pista Solitude. „Vehiculele electrice sunt aici pentru a rămâne”, spune Rolf. „Va sosi în curând ziua în care vom merge să cumpărăm un café racer, iar vânzătorul ne va întreba: electric sau pe benzină?”. 

+ Află mai multe

C Evolution

Urban Mobility

Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.