Oriunde ai fi pe drum, ești întotdeauna acasă.

Fiecare model GS este o altă piatră de hotar.

Fiecare poveste de succes are un început. Pentru GS, totul a început în 1980, când BMW Motorrad a prezentat prima motocicletă dual-sport de dimensiuni mari din lume, în sudul Franței - R 80 G/S. De atunci, producătorul a continuat să stabilească reperele în acest segment. Și scrie constant povești de succes.  

Calea spre primul enduro.

Calea spre primul enduro.

Între 1978 și 1980: nu există nicio îndoială că rădăcinile GS-ului BMW sunt în sporturile off road. Ingineri și mecanici interni și-au dezvoltat propriile motociclete și au creat un prototip care a putut fi aprobat pentru înmatriculare rutieră, fără un ordin oficial de dezvoltare. Acest prototip a atras atenția pe stradă și off road cu cele mai bune caracteristici de pilotare - spre exemplu, în cadrul Six Days. Managementul BMW Motorrad GmbH a fost convins imediat și a oferit undă verde proiectului - în mai puțin de 21 de luni, BMW a prezentat rezultatele publicului.  

+ Află mai multe

Noua clasă de vehicule.

Noua clasă de vehicule.

Între 1980 și 1987: un all-rounder pentru off road și touring? Da, există așa ceva. Cu R 80 G/S, sinteza perfectă dintre off road și stradă a fost atinsă - pur și simplu G/S. Acest model a dus la nașterea segmentului de motociclete dual-sport la scară largă și l-a dominat. Pe autostrăzi, pe drumuri de țară, poteci de țară sau teren nepavat, motociclistul are motocicleta sub control în orice situație de drum și se poate bucura de confortul uimitor chiar și în călătoriile lungi. Bascula pe o singură parte este un punct culminant din punct de vedere tehnic - suspensia spate, denumită monobraț.  

+ Află mai multe

A doua generație.

A doua generație.

Între 1987 și 1996: numele jocului este „mai multă capacitate”, cu noul model de top R 100 GS. GS-ul complet refăcut este cel mai puternic și mai rapid enduro de pe piață. Pe roata spate, paraleverul BMW, bascula spate pe o singură parte cu strângere la cuplu, asigură manipulare ușoară off road și garantează confort incredibil de pilotare pe drumuri pavate. Final spectaculos: la finalul perioadei de producție au fost create modelele standard R 100 GS PD Classic și R 80 GS Basic.  

+ Află mai multe

Motoare cu patru supape și Adventure.

Motoare cu patru supape și Adventure.

Între 1994 și 2003: BMW Motorrad continuă să se reinventeze. În 1994, R 1100 GS a apărut pe piață; primul enduro cu motor cu patru supape. Acesta captivează prin manevrabilitatea off road, combinată cu excepționalele caracteristici de touring în condiții de drum normale. Modelul succesor R 1150 GS continuă să scrie povestea de succes a motocicletelor dual-sport BMW Motorrad, la fel și R 1150 GS Adventure, care a apărut în 2002 și este adaptat pentru a satisface cerințele celor care călătoresc pe distanțe lungi.  

+ Află mai multe

GS-ul cu un singur cilindru.

GS-ul cu un singur cilindru.

Între 2000 și 2007: după succesul fantastic al modelelor „Funduro” F 650 și F 650 ST, BMW Motorrad a prezentat o versiune refăcută a motocicletelor într-un singur cilindru, începând cu anul 2000. Cu F 650 GS și F 650 GS Dakar, chiar și începătorii se pot bucura de acea senzație unică pe care ți-o dă un enduro. Cu motorul cu un singur cilindru și răcire pe apă, noua adiție în familie este suficient de motorizată și se dovedește a fi motocicleta ideală pentru trasee zilnice. „Micuțul” are și gene de câștigător tipice pentru GS: la Dakar în 1999 și în 2000 a fost primul care a trecut de linia de sosire.  

+ Află mai multe

BMW R 1200 GS.

BMW R 1200 GS.

Între 2004 și 2012: BMW Motorrad continuă să meșterească, având succes cu relansarea GS-ului în 2004. Motocicleta are acum capacitate, putere și cuplu crescute, cântărind cu 30 de kilometri mai puțin. Acestea duc la o performanță și mai dinamică pe toate tipurile de teren. În 2005, R 1200 GS Adventure a fost lansat pentru cei care călătoresc în jurul lumii. R 1200 GS a fost rafinat în continuare până la ultimul detaliu, încă de la introducerea sa: cu sistemul ESA (Electronic Suspension Adjustment) disponibil din 2008, motociclistul este capabil să regleze șasiul și suspensia pentru a corespunde condițiilor de drum.

+ Află mai multe
Descarcă
  • Ediție specială 30 de ani de GS
    PDF   |   5.69 MB   |   Română

Mai mulți membri ai familiei

Motociclete BMW enduro cu motor cu doi cilindri în linie.

Motociclete BMW enduro cu motor cu doi cilindri în linie.

Începând cu 2008: succesorii modelului F 650 GS cu motoare într-un singur cilindru sunt F 800 GS și F 650 GS. În 2008, BMW Motorrad a prezentat modelele enduro complet refăcute, cu motor în linie cu răcire pe lichid și transmisie prin lanț pe roata spate. Cu cele două motociclete, motocicliștii pot experimenta aventura pură chiar și cu gama de capacitate medie - cu manevrare excelentă. Încă de la început, cele două modele adecvate pentru distanțe lungi au ocupat pozițiile de top în statisticile de înmatriculare.  

+ Află mai multe

R 1200 GS cu răcire pe apă.

R 1200 GS cu răcire pe apă.

Începând cu 2013: o motocicletă iconică devine și mai performantă. Motorul cu doi cilindri opuși anunță o nouă epocă pentru R 1200 GS. Pentru prima dată, inginerii BMW Motorrad au montat un motor cu răcire pe apă pe modelul de succes. Mai mult, motocicleta are acum mai mulți CP și o performanță și mai bună, care rezultă din stabilitatea și precizia crescută de pilotare, datorate suspensiei Dynamic ESA semi-active. Motociclistul poate să aleagă între cinci moduri diferite de conducere.  

+ Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.
spinner