Făcute pentru a câștiga.

Motocicletele BMW sunt pe drumul spre succes încă de la pornire.

De la competițiile Six Days din anii douăzeci până la victoria cvadruplă la raliul Dakar: istoria off road-ului pentru brandul albastru-alb începe cu prima motocicletă BMW. Și motocicliștii sunt nerăbdători să obțină victorii spectaculoase pentru BMW în cadrul campionatelor.  

Începuturile sporturilor off road.

Începuturile sporturilor off road.

Fără ca R 32 să fi fost lansat oficial, acesta s-a găsit deja la linia de start a unei curse off road: designerul coordonator Max Friz a participat la „cursa prin munții Bavariei” în 1923 cu prima motocicletă BMW dezvoltată de el. Inginerul BMW Rudolf Schleicher a avut primul succes internațional în 1926, la faimoasa competiție Six Days din Anglia - ca motociclist privat, a obținut medalia de aur pe un R 37 standard.  

+ Află mai multe

Succese internaționale consecutive.

Succese internaționale consecutive.

A sosit momentul pentru spiritul de echipă: BMW a participat la traseul internațional de șase zile cu o echipă națională. În 1933 în Wales, motociclistul cu record mondial Ernst Henne, împreună cu Josef Stelzer și duo-ul de ataș Josef Mauermayer/Ludwig Kraus, au adus titlul în Germania pentru prima dată - pe motociclete boxer de 33 CP, de tipul R 16. Echipa a repetat acest succes magnific un an mai târziu. Și în 1935, de această dată pe modelele BMW cu compresor legendare, titlul a revenit Germaniei și brandului BMW.  

+ Află mai multe

Din nou în cursă cu nume mari.

Din nou în cursă cu nume mari.

După finalul celui de-al doilea război mondial, abia la începutul anilor cincizeci BMW va participa din nou la evenimente off road. Așa au început să apară marile nume și seria de reușite. Georg și Hans Meier, Walter Zeller sau echipele Ludwig Kraus/Bernhard Huser și Max Klankermeier/Hermann Wolz au câștigat nenumărate medalii la competiții naționale și internaționale. Motocicletele lor au motoare cu un singur cilindru de 250 cc, dar și motoare boxer de 500 cc sau 600 cc.  

+ Află mai multe

Entuziaști și talente noi.

Entuziaști și talente noi.

La mijlocul anilor cincizeci, BMW și-a desființat divizia de curse. Aceasta a dus la schimbarea generației de motocicliști. Talente tinere ca Sebastian Nachtmann, Kurt Tweesmann sau motociclistul de ataș Karl Ibscher au câștigat campionate germane consecutive în anii șaizeci pentru BMW. Din 1970 până în 1972, Herbert Schek a câștigat campionatul german pentru BMW de trei ori consecutiv. Acestea ar fi ultimele titluri obținute de sportivii BMW de off road pentru o bună perioadă de timp, dat fiind că motocicletele în doi timpi urmează să domine scena.  

+ Află mai multe

O altă echipă BMW pentru curse.

O altă echipă BMW pentru curse.

Ca urmare a unei modificări a regulamentului campionatelor germane, sportul off road a devenit din nou interesant pentru motocicletele în patru timpi în anii șaptezeci. Laszlo Peres, din departamentul de testare BMW, a adus o construcție artizanală ușoară la linia de start și a obținut imediat locul doi în campionatele germane. După aceea, BMW a trimis o echipă de lucru în cursa din 1979. Richard Schalber a devenit campion german și a obținut locul trei în campionatele europene. Un an mai târziu, Werner Schütz a preluat titlul de campion german, iar Rolf Witthöft a câștigat campionatele europene.  

+ Află mai multe

Paris-Dakar

Reușite în deșert.

În anii optzeci, aventura i-a dus pe motocicliștii de off road în deșert. „Paris-Dakar”, cel mai solicitant raliu din lume, a fost susținut pentru prima dată în 1979. În 1981, francezul Hubert Auriol a obținut prima victorie pentru BMW, pe care a repetat-o doi ani mai târziu. Ambiția a fost trezită: în 1984 și 1985, BMW a trimis o flotă de motociclete de fabrică, dotate cu modificări adaptate la condițiile de deșert, în raliul „Paris-Dakar”. Belgianul Gaston Rahier a condus doi ani consecutivi prin nisip, praf, căldură și frig, aducând GS în topul podiumului. Spiritul GS devine vizibil.  

+ Află mai multe

Ferm în mâinile BMW.

Victorie dublă impresionantă: în 1984 și 1985, BMW a trimis o echipă de lucru dotată cu modificări adaptate la condițiile de deșert, în raliul „Paris-Dakar”. Belgianul Gaston Rahier a câștigat raliul în 1984 pe motocicleta sport GS 1000, iar Auriol a ocupat locul doi. Doar la un an distanță, Rahier își repetă victoria pe motocicleta boxer de 75 CP. Încă o dată, a fost primul care a trecut de linia de start pe traseul tradițional final de la Lac Rose din Dakar. Reușitele lor inspiră și în prezent inginerii BMW Motorrad: Concept Lac Rose este o interpretare a legendelor raliului și un omagiu adus motocicletei victorioase.  

+ Află mai multe

O moștenire franceză.

O motocicletă conceptuală, care unește customizarea cu istoria raliului: Concept Lac Rose.

Află mai multe

Lista de câștigători devine tot mai lungă

Raliuri în Egipt și Mexic.

Raliuri în Egipt și Mexic.

BMW se alătură listei de câștigători și în raliurile Pharaons din Egipt și Baja California din Mexic. Eddy Hau a ajuns în centrul atenției în 1988 ca motociclist privat, câștigând clasamentul Marathon pentru motocicletele aproape în producție de serie, pe BMW-ul său, în raliul „Paris-Dakar”. Inginerul BMW Jutta Kleinschmidt a simțit pe pilea proprie eforturile impuse de raliu: în 1992, ea a câștigat competiția pentru femei.  

+ Află mai multe

Revenirea

Demarează pe un singur cilindru.

Demarează pe un singur cilindru.

Pauza a durat mai bine de zece ani. Apoi, BMW Motorrad și-a celebrat revenirea pe scena sporturilor de raliu cu echipa de lucru din 1998. De această dată, modelele cu un singur cilindru bazate pe F 650 au ocupat linia de start a „Dakarului”. Francezul Richard Sainct a adus acasă a cincea victorie a BMW Motorrad în acest eveniment, în 1999. Cel mai mare triumf a urmat un an mai târziu: BMW Motorrad a ocupat primele patru poziții. Richard Sainct a obținut încă o dată trofeul câștigător și, în urma lui Oscar Gallardo – dar pe poziția superioară lui Jean Brucy cu modelele lor într-un singur cilindru – Jimmy Lewis, cu modelul său BMW Motorrad R 900 RR, a ocupat poziția a treia cu un boxer.  

+ Află mai multe

Pe drum și off road

HP2 Enduro la linia de start.

HP2 Enduro la linia de start.

După sesiunea din 2001, BMW Motorrad a încetat să participe la campionatul de raliu și s-a concentrat mai mult pe cursele de stradă, cu Boxercup. Cu toate acestea, BMW Motorrad a continuat să se implice în sporturile off road și a revenit din nou pe sol cu modelul HP2 Enduro în 2005. Până în 2008, inclusiv, boxerul off road standard s-a aflat la linia de pornire a curselor off road - cum ar fi seriile de curse cross din Germania, Austria și Italia.  

+ Află mai multe
Mai multe povești care te-ar putea interesa.
Motociclete potrivite.