C evolution de la BMW.
Alături de BMW C evolution, poți experimenta acum mobilitatea urbană de mâine – fără compromis. Dimpotrivă: acest scuter maxi propulsat electric combină sustenabilitate, dinamică și agilitate cu un design care atrage privirile tuturor. Nu doar fumul și zgomotul sunt lăsate în urmă cu ușurință, dar și toate celelalte vehicule din traficul urban. Motorul puternic, complet electric, garantează deplasarea rapidă la destinație și plăcerea autentică a pilotajului. Datorită unei autonomii de până la 160 km , plăcerea ta va dura toată ziua. În plus, există patru moduri de pilotaj și recuperare inteligentă a energiei, în timpul frânării și accelerării. Performanțe de cel mai înalt nivel în pilotaj, compatibilitate cu mediul, tehnologie inovatoare – C evolution înseamnă plăcerea pilotajului fără niciun compromis.
Designul C evolution
Un design care reprezintă viitorul.
Motor electric puternic
Propulsie încărcată.
Propulsie încărcată.
Contrar motoarelor cu ardere internă convenționale, motorul electric al lui C evolution are o transmisie spontană și foarte directă. Creșterea cuplului se face fără întârziere. Puterea maximă este disponibilă încă de la primul metru.
O putere maximă de 35 kW (48 CP) și un cuplu de 72 Nm la “arborele cotit”, în teorie, înseamnă un cuplu de aproximativ 600 Nm la roata spate, în practică. Viteza maximă este limitată electronic la 129 km/h, pentru a asigura un consum de energie și o autonomie optimizată. Cu o accelerație de la 0 la 50 km/h în doar 2,8 secunde, vei avea un avans de la semafor ca nimeni altul.
Baterie și tehnologie de încărcare
Tehnologie acționată de BMW i.
Tehnologie acționată de BMW i.
Dispozitivul de stocare a energiei al BMW C evolution este format din trei module, fiecare dispunând de câte douăsprezece baterii pe bază de ioni de litiu. Datorită modulelor de baterie de ultimă generație cu 94 Ah în loc de 60 Ah, autonomia C evolution este acum de până la 160 de kilometri (pe baza ciclurilor de testare armonizate la nivel mondial).
Carcasa bateriei complet impermeabilă este fabricată din aluminiu turnat sub presiune și conține, de asemenea, întregul sistem de control și încărcare electrică. Este atât o piesă de susținere a șasiului, cât și o protecție pentru modulul bateriei cu ioni de litiu.
BMW i a reprezentat inspirația de natură tehnologică din spatele bateriei C evolution. Modulele de înaltă calitate sunt identice cu cele utilizate pentru BMW i3 și sunt produse în același sediu din Dingolfing. Părți ale sistemului electronic de control au fost preluate și de la i3 and i8. Acest lucru se referă la tensiune, curent și temperatură, și asigură activarea și dezactivarea în siguranță a tensiunii înalte.
O încărcare completă a plăcerii condusului.
O încărcare completă a plăcerii condusului.
Bateria din BMW C evolution este încărcată fie utilizând dispozitivul integrat de încărcare, fie la o priză de putere obișnuită, fie la o stație de încărcare. Priza de încărcare de la vehicul este compatibilă cu fișa auto de tip 1. Cablul standard al încărcătorului dispune de fișa corespunzătoare la nivel național, pentru a fi compatibilă cu prizele de alimentare din gospodării. În mod alternativ, este posibilă utilizarea unui cablu de încărcător Mode 3, pentru a putea utiliza stațiile publice de încărcare sau punctele de încărcare wallbox. Acest lucru asigură accesul la curent 16 A, pentru o încărcare rapidă.
Duratele scurte de încărcare sunt deosebit de utile pentru uzul zilnic. Cu noul mod Silent Charge, încărcarea este ușor mai lentă, însă mult mai silențioasă.
Caracteristici principale C evolution
























Acționat prin inovație.
Acționat prin inovație.
C evolution stabilește standardele tehnologice și este se caracterizează printr-o mare versatilitate. Prin intermediul celor patru moduri diferite de conducere, C evolution satisface toate dorințele și garantează un stil variabil de condus, perfect adaptat la nevoile motociclistului. În plus, caracteristicile inovatoare, precum asistența la deplasarea în marșarier și sistemul de control al tracțiunii, datorită sistemului de control al cuplului (TCA), garantează faptul că: prin intermediul C evolution, ești un pionier al noii mișcări – fără compromisuri în ceea ce privește performanța în pilotaj și compatibilitatea cu mediul.
Prezentare generală a principalelor caracteristici tehnice
Prin intermediul unei recuperări intense și a cuplului de frânare ridicat, TCS împiedică și blocarea roții din spate, în mod similar acțiunii ABS din timpul frânării, făcând parte, de asemenea, din dotarea standard a C evolution.
BMW C evolution dispune și de această tehnologie inovativă. Dacă frânele sunt acționate, motorul electric se transformă în mod automat într-un generator și energia de frânare este redirecționată în baterie, sub forma energiei electrice. Rezultatul este mărirea eficienței energetice și, astfel, prelungirea autonomiei.
Recuperarea implică generarea de cuplu de frânare artificial, ceea ce reprezintă puterea de care depinde gradul de recuperare. Pentru motociclist, acest cuplu de frânare se resimte ca obișnuita "frână de motor" care produce efecte în cadrul îndepărtării acceleratorului cu un motor cu combustie.
ROAD:
recuperare maximă drag, accelerație maximă. Mod standard.
ECO PRO:
recuperare maximă drag, accelerație limitată. Autonomie optimizată cu +10 până la 20%.
DYNAMIC:
recuperare maximă drag, accelerație completă. Acționează ”condus fără frânare”/”senzația unei singure pedale”.
SAIL:
Fără recuperare drag, accelerație completă, condus fără cuplu. Rulare uniformă fără decelerare.
Pe lângă indicatoarele familiare de stare, luminile de avertizare includ și simboluri noi, pe care vehiculele acționate electric sunt obligate prin lege să le aibă. De exemplu, există lumini care indică o posibilă eroare de izolare sau o limitare a puterii în cazul supraîncărcării.
Integrarea motorului electric necesită o abordare complet diferită cu privire la designul suspensiei. Carcasa bateriei înlocuiește cadrul principal familiar: aceasta conține lagărul pentru bascula de pe o singură parte a sistemului de propulsie.
Batiurile roții din față și din spate par aproape convenționale. Furca inversată din față ca o cursă a suspensiei de 120 mm. Roata din spate este ghidată de bascula individuală a sistemului de propulsie cu o cursă a suspensiei de 115 mm.
Roțile și frânele sunt aceleași ca cele ale modelului C 650 Sport sau C 650 GT. De asemenea, BMW Motorrad ABS standard se bazează pe sistemul Bosch cu 2 canale, cunoscut de la cele două scutere maxi. Totuși, au fost integrați doi senzori suplimentari pentru recuperarea energiei și software-ul ABS a fost adaptat în mod corespunzător. Pentru controlarea recuperării energiei, am integrat doi senzori suplimentari și am reglat software-ul ABS.
Vehiculul cântărește 275 kg, adică este puțin mai greu decât scuterele maxi BMW cu motor cu combustie. Această greutate suplimentară scăzută este obținută prin utilizarea materialelor moderne compozite.
O șa care se potrivește motociclistului. Pe lângă șaua standard cu o înălțime de 785 mm, este disponibilă și o șa confort de 765 mm cu o înclinare mai redusă, pentru mai mult confort.
Descoperă lumea E-Mobility
Un test ride social.
5 orașe, 5 C evolution, 25 de e-motocicliști, 25 de perspective - întrebări nelimitate, priveliști magnifice și impresii noi. Sau, simplu spus: #SocialTestride.
Amsterdam, Barcelona, Milano, Munchen, Paris – pe cât de diferite sunt aceste orașe unul față de celălalt, toate au un lucru în comun: toate trebuie să facă față traficului din ce în ce mai aglomerat, încercând să păstreze bucuria de a trăi. Și - exact din acest motiv - toate au fost destinații pentru evenimentul BMW #SocialTestride. Pentru călătoria în epoca nouă a mobilității urbane.