BMW Motorrad este primul producător care pune acest accesoriu opțional la dispoziție ca opțiune ex-works.

Prin intermediul activării automate și manuale, funcția „intelligent emergency call” trimite coordonatele vehiculului direct către centrul de asistență telefonică, pe lângă faptul de a pune pilotul în legătură cu centrul local de coordonare a serviciilor de salvare. Cu ajutorul acestor date, pe lângă locul accidentului, se poate determina și direcția de deplasare, astfel încât chiar și destinațiile dificil de localizat să fie accesate rapid de către serviciile de urgență, o inovație în industria motocicletelor.

După informarea centrului de asistență telefonică, aceștia încearcă să stabilească un contact cu victima. Apelantului nu i se mai solicită și alte informații pentru a putea iniția operațiunile de salvare. La fel de unic ca BMW: comunicația cu și ajutorul acordat victimei se efectuează de către client, în limba aleasă. Prin urmare, întrebările importante inițiale pot fi clarificate înainte ca serviciile de urgență să sosească.

+ Află mai multe

Consecințele coliziunii și statusul motocicletei sunt transmise prin intermediul senzorilor de pe motocicletă, astfel încât accidentele să fie recunoscute în mod fiabil și diferențiate de situațiile tipice motociclismului. Pilotul poate recunoaște dacă s-a inițiat un apel de urgență prin intermediul pictogramei de pe tabloul de bord electronic și al semnalului acustic. Nu este nevoie de un sistem de comunicare în cască pentru a stabili o comunicare vocală cu centrul de asistență telefonică, deoarece pe ghidonul drept sunt instalate un difuzor și un microfon atașate la vehicul.

+ Află mai multe
Funcția „intelligent emergency call” acoperă următoarele scenarii principale:
  • Scenariul 1: activarea automată din cauza unei căderi/unui impact grav (de ex., o coliziune frontală la viteză ridicată)
    Apelul de urgență este inițiat automat dacă se produce o cădere sau un impact grav. Comunicarea vocală cu pilotul este stabilită, însă nu este absolut necesară în acest caz. Dacă s-a petrecut un accident grav, serviciile de salvare sunt trimise imediat.
  • Scenariul 2: activarea automată din cauza unei căderi/impact minor (de ex., roata din față patinează la o viteză redusă)
    În cazul accidentelor minore, funcția „intelligent emergency call” este activată după o scurtă întârziere. Acest lucru oferă pilotului ocazia de a anula funcția de apelare de urgență manual dacă nu este nevoie de ajutor sau de serviciile de salvare. Dacă funcția ECALL nu este anulată, comunicarea vocală este stabilită pentru a evalua severitatea accidentului.
  • Scenariul 3: activarea manuală în situații de urgență
    În acest caz, cum ar fi solicitarea de asistență pentru producerea altor evenimente similare, funcția de apelare de urgență este activată apăsând lung butonul SOS de pe ghidon, iar comunicarea vocală va fi stabilită. Această comunicare vocală este necesară pentru a iniția alte măsuri în cazul unei activări manuale. Astfel, victima mai are posibilitatea de a încheia apelul de urgență apăsând butonul SOS sau oprind motorul. Activarea manuală a funcției „intelligent emergency call” este posibilă numai atunci când vehiculul staționează și dacă are contactul cuplat.
Pentru a activa sistemul, pilotul nu trebuie să activeze o cartelă SIM și nici nu va suporta costuri adiționale pentru utilizarea serviciului de date. Funcția „intelligent emergency call” este activă de la începutul deplasării și este gata pentru a fi utilizată în orice moment, pentru a putea solicita ajutorul imediat în caz de accident. Acest lucru economisește timp prețios, ceea ce poate face diferența dintre viață și moarte în cazul unui accident grav. Multiplele întrebuințări ale sistemului ECALL la mașini au demonstrat faptul că serviciile de urgență ajung la locul accidentului cu 40 până la 50 de procente mai repede cu ajutorul acestui sistem de siguranță. Diferențierea fiabilă a cazurilor ce nu implică un accident este posibilă prin intermediul sistemului comprehensiv, prevăzut cu senzori inteligenți care detectează accidentele. Grație utilizării roamingului, funcția „intelligent emergency call” utilizează întotdeauna cea mai bună rețea posibilă, indiferent de locul în care se produce accidentul. Astfel, se transmit numai informațiile privind momentul și locul unde se află motocicleta, numărul de identificare a vehiculului și limba nativă personală a utilizatorului. Sistemul nu salvează alte date ale utilizatorului. De exemplu, nu apar solicitări privind detectarea vitezei sau locația continuă.
Pentru a stabili calitatea serviciului la nivelul necesar, funcția Intelligent Emergency Call va fi îndelung testată la scurt timp după lansare, în anumite țări și va fi pusă la dispoziție pas cu pas.
În prezent, funcția ECALL este disponibilă în majoritatea țărilor europene din regiunea sudică, vestică, centrală și nordică ca echipament opțional (6 CA) și va putea fi comandată și în alte țări europene în mod succesiv. Pentru mai multe informații, contactează un dealer local.
Funcția Intelligent Emergency Call poate fi utilizată în următoarele țări: Austria, Belgia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Luxemburg, Monaco, Olanda, Norvegia (2/2018), Polonia, Portugalia, San Marino, Suedia (9/2017), Elveția, Spania, Vatican și Regatul Unit.
Rețeaua ECALL este în continuă expansiune. Funcția intelligent emergency call va ajunge și în alte țări în decursul anului.
+ Află mai multe
Termeni și condiții și politica de confidențialitate
  • Termeni și condiții
    MP3   |   0.84 MB

Și mai multă tehnologie în detaliu