Sistemul Intelligent emergency call (ECALL).
În cazul unui accident de motocicletă, fiecare minut contează. Pentru ca persoanele afectate să poată fi ajutate imediat, BMW Motorrad a dezvoltat accesoriul opțional „intelligent emergency call” (ECALL). Funcția „intelligent emergency call” contactează automat centrul de asistență telefonică de la BMW în caz de accident pentru a iniția operațiunile de salvare cât mai curând posibil și, dacă este posibil, pentru a stabili un prim contact cu victima. În plus, sistemul poate fi activat și manual. Utilizarea de sisteme ECALL precum acesta s-a dovedit a permite serviciilor de urgență să ajungă la locul accidentului mai rapid.
BMW Motorrad este primul producător care pune acest accesoriu opțional la dispoziție ca opțiune ex-works.
Prin intermediul activării automate și manuale, funcția „intelligent emergency call” trimite coordonatele vehiculului direct către centrul de asistență telefonică, pe lângă faptul de a pune pilotul în legătură cu centrul local de coordonare a serviciilor de salvare. Cu ajutorul acestor date, pe lângă locul accidentului, se poate determina și direcția de deplasare, astfel încât chiar și destinațiile dificil de localizat să fie accesate rapid de către serviciile de urgență, o inovație în industria motocicletelor.
După informarea centrului de asistență telefonică, aceștia încearcă să stabilească un contact cu victima. Apelantului nu i se mai solicită și alte informații pentru a putea iniția operațiunile de salvare. La fel de unic ca BMW: comunicația cu și ajutorul acordat victimei se efectuează de către client, în limba aleasă. Prin urmare, întrebările importante inițiale pot fi clarificate înainte ca serviciile de urgență să sosească.
Consecințele coliziunii și statusul motocicletei sunt transmise prin intermediul senzorilor de pe motocicletă, astfel încât accidentele să fie recunoscute în mod fiabil și diferențiate de situațiile tipice motociclismului. Pilotul poate recunoaște dacă s-a inițiat un apel de urgență prin intermediul pictogramei de pe tabloul de bord electronic și al semnalului acustic. Nu este nevoie de un sistem de comunicare în cască pentru a stabili o comunicare vocală cu centrul de asistență telefonică, deoarece pe ghidonul drept sunt instalate un difuzor și un microfon atașate la vehicul.
Funcția „intelligent emergency call” acoperă următoarele scenarii principale:
În prezent, funcția ECALL este disponibilă în majoritatea țărilor europene din regiunea sudică, vestică, centrală și nordică ca echipament opțional (6 CA) și va putea fi comandată și în alte țări europene în mod succesiv. Pentru mai multe informații, contactează un dealer local.