O poveste, nenumărate povești

Persoanele care joacă un rol cheie în modelarea istoriei motocicletelor BMW încalcă normele. Totul a început cu constructorul șef Max Friz, care a proiectat prima motocicletă BMW, care a fost prezentată la Salonul Auto german din 28 septembrie 1923. El a fost urmat de designeri, piloți de curse, pionieri care au contestat și ei statu quo-ul. Rudolf Schleicher a jucat un rol principal în dezvoltarea motorului pentru BMW R 37, primul model sport al BMW Motorrad, în 1924. Ernst Jakob Henne a doborât recordul de viteză în 1937 cu 279,503 km/h pe un BMW 500 Kompressor cu carenă închisă. Georg „Schorsch” Meier a fost primul non-britanic care a câștigat TT Senior pe Insula Man în 1939, pe un BMW Kompressor. Chiar și astăzi, aceștia continuă să se gândească la viitor și să dezvolte noi concepte de vehicule bazate pe noi mecanisme de acționare, de exemplu.

+ Află mai multe
O operă de artă ilustrată pentru cea de-a 100-a aniversare a BMW Motorrad din anul 2023

100 de ani într-o imagine

100 de ani într-o lucrare de artă: Acest motiv prezintă cele mai importante momente din istoria de 100 de ani a BMW Motorrad într-un mod jucăuș și ilustrativ. Ce repere puteți descoperi: motorul boxer, postura de câștigător la Paris-Dakar, modelul aniversar cu fundă, uzina BMW Group din Berlin și multe altele.

+ Află mai multe
„ 

Your story makes ours complete x 100 years

 ”

Max Friz –
Constructor șef din 1917

Din 1917, Max Friz este constructor șef la BMW și se îndreaptă spre marea sa pasiune: dezvoltarea motocicletei. În doar patru săptămâni, el pune pe hârtie desenul complet de construcție. În septembrie 2023, viziunea sa, BMW R 32, va fi prezentată la Salonul Auto german. Restul este istorie.

Hans A. Muth
Primul designer din 1971

Hans A. Muth a fost primul designer care s-a alăturat BMW Motorrad în 1971. Își aduce pasiunea pentru viteză pe șosea în 1973, cu prima motocicletă Superbike BMW Motorrad. Modelul R 90 S stârnește entuziasm prin stilul său. Numeroase modele reprezentative stilistice se succed în istoria produselor BMW Motorrad.

Edgar Heinrich
Vicepreședinte de design din 2012

Sub conducerea lui Edgar Heinrich din 2012 au fost create modelele reprezentative de motociclete dual sport BMW R 1200 GS sau modelul supersport S 1000 RR. Însă, el are în vedere și electrificarea mobilității, de exemplu dezvoltarea scuterului electric de avangardă CE 04 sau modele Vision precum Vision AMBY 2022.

Două modele de colecție pentru aniversare

Două modele de colecție pentru aniversare

În 2023, ne sărbătorim istoria cu două modele de ediție: BMW R 18 100 Years și BMW R nineT 100 Years.  Cu rezervorul său cromat și tehnica Paint-on-Chrome, R nineT amintește de R 75/5 din 1969. Cu rezervorul său în formă de lacrimă, R 18 preia designul modelului R 5 din 1936. Cele două modele de colecție sunt limitate fiecare la 1.923 de bucăți.

+ Află mai multe

100 de ani de stil și accesorii

Se potrivesc perfect cu aniversarea: îmbrăcămintea, accesoriile și dotările noastre speciale din ediția 100 Years. Piesele sunt inconfundabile, de exemplu, prin detalii unice, cusături speciale sau forme retro. Accesoriile precum gențile și covorul pentru motocicletă, pot fi recunoscute, prin altele, prin emblema de 100 de ani și sunt disponibile în diferite modele și dimensiuni. Descoperă aici o selecție de produse din ediția 100 Years.

+ Află mai multe

Povestea continuă

spinner