Far de tip Adaptive.
Unitatea cu fascicul în fază scurtă montată ca standard pe farul principal constă dintr-un modul de proiectare cu xenon portabil dispus pe centru, cu o oglindă reflectoare. Senzorii de înălțime de ținută la drum de pe sistemul de suspensie a roții din față și a celei din spate furnizează date pentru un reglaj continuu al deviației fasciculului luminos al farului. Datorită compensației în trepte, lampa luminează întotdeauna zona optimă, selectată în prealabil, indiferent de condiția de rulare și de sarcină, în momentul deplasării în linie dreaptă.
Accesoriul opțional „far de tip Adaptive” include și un servomotor care transformă oglinda reflectoare standard într-o oglindă rotativă. Oglinda se rotește astfel în jurul unui ax în funcție de poziția de înclinare și compensează unghiul de înclinație al vehiculului. Acest lucru permite farului cu fază scurtă să compenseze atât poziția de înclinare, cât și compensația în trepte. Ambele mișcări se suprapun, astfel încât fasciculul să reflecte lumina în colț. Acest lucru rezultă într-un nivel de vizibilitate rutieră îmbunătățit considerabil atunci când se ia un viraj, reprezentând astfel o sporire enormă a siguranței în condusul activ.
Poziția de înclinare a vehiculului este determinată prin intermediul unui senzor de viteză unghiulară poziționat central. Informațiile sunt distribuite prin intermediul magistralei CAN și sunt utilizate și pentru sistemul de control al tracțiunii DTC. Algoritmii complecși utilizați în acest caz au fost dezvoltați numai de BMW Motorrad și, până în prezent, aceștia sunt singurii de acest tip.
+ Află mai multe