ABS parțial integrat.
Frânarea - la fel de facilă și de sigură ca întotdeauna.
Tehnologia corectă de frânare are o deosebită importanță pentru motocicliști din două aspecte, deoarece numai tehnologia fiabilă a sistemului de frânare combinată cu abilitățile dobândite ale motociclistului poate elimina situațiile critice din timpul deplasării. În situațiile periculoase care se ivesc brusc, chiar și motocicliștii cu experiență au tendința de a frâna excesiv pe roata din față sau de a face ca roata din spate să se blocheze. Prin urmare, un sistem de anti-blocare a roților (ABS) modern face astfel parte din echipamentul de siguranță al oricărei motociclete de calitate superioară. De aceea, BMW Motorrad, primul fabricant mondial care procedează astfel, montează sistemul cu ABS pe toate modelele ca standard.
Indiferent dacă ești un începător sau un motociclist cu experiență, sistemul cu ABS face ca frânarea să fie mai facilă și mai sigură în situațiile de urgență cu carosabil umed, atunci când ești însoțit de un pasager sau când transporți un bagaj, practic, în orice condiție. Astfel, motociclistul dispune în orice moment de distanța optimă de oprire, fără a exista riscul de a cădea din cauza blocării roților.
În funcție de tipul de motocicletă, se utilizează diverse sisteme de frânare cu ABS de la BMW Motorrad: ABS sau ABS cu funcție parțial integrată. Ambele sisteme previn blocarea în mod fiabil a roților într-o situație de frânare de urgență prin intermediul sistemului hidraulic comandat electronic. Astfel, senzorii de roată măsoară viteza la care roata din față și cea din spate se rotesc și pot identifica imediat dacă se blochează vreuna din roți. Senzorii transmit impulsul de măsurare unui procesor care activează modulatorul de presiune din cadrul circuitului hidraulic de frânare de pe roata din față și cea din spate. Modulatorul de presiune acționat reduce presiunea la frânare într-o fracțiune de secundă și o amplifică din nou. Acest lucru asigură faptul că există întotdeauna un nivel necesar exact de presiune la frânare în sistemul de frânare al roții corespunzătoare din intervalul de control al sistemului cu ABS pentru a împiedica roata să atingă limita de blocare.
Sistemul Integral ABS de la BMW Motorrad funcționează cu un sistem servo de frânare, versiunea I-ABS I. O pompă hidraulică acționată electric contribuie la presiunea la frânare astfel generată cu ajutorul levierului de frână și al cilindrului. În ceea ce privește modelele construite începând cu anul 2007, s-a montat un nou sistem de reglare mai fină care funcționează fără un sistem servo de frânare (I-ABS II). Cu sistemele de frânare parțial integrate, manșonul de ghidon acționează frânele pe ambele roți, în timp ce levierul frânei de picior acționează numai asupra frânei pentru roata din spate. Sistemele ABS sunt un avantaj categoric în termeni de siguranță, în comparație cu sistemele convenționale de frânare, așa cum s-a descris în mod frecvent în cadrul testărilor de motociclete.
Sistemele electronice și hidraulice de comandă ale sistemului servo de frânare și ale sistemului de anti-blocare a roților sunt adăpostite în modulatorul central de presiune al frânei integrate. Cel mai înalt nivel posibil de siguranță a sistemului este asigurat de un număr total de trei procesoare. Două microcontrolere comandă sistemul de comandă în paralel, în timp ce al treilea monitorizează procesul. De fiecare dată când se cuplează contactul, sistemul efectuează un test automat în timpul căruia semnalizatoarele cu lumină ABS luminează intermitent în bord. Acestea se sting în mod automat de îndată ce senzorii de viteză transmit un semnal corespunzător și sistemul funcționează fără deranjamente.
În ceea ce privește utilizarea off-road, sistemul cu ABS de la BMW Motorrad poate, în cazul modelelor adecvate, să fie dezactivat apăsând pur și simplu pe butonul ABS în timpul testului automat.
+ Află mai multe