Modelul K 1 600 GT de la BMW cu motor cu șase cilindri în linie de 1 600 cmc.

Acest grup motopropulsor de 1.649 cmc, o nouă dezvoltare de la BMW, asigură 118 kW/160 CP la aproximativ 7750 r.p.m. și un cuplu maxim de aproximativ 175 metri Newton la aproximativ 5250 r.p.m. De la 1500 r.p.m. în sus, un procent de peste 70 la sută a cuplului maxim este deja disponibil. Acest lucru permite o deplasare lină, precum și un mod de condus sport superior.

Motorul cu șase cilindri în linie cântărește doar 102,6 kg, incluzând alternatorul, sistemul de admisie, ambreiajul și cutia de viteze. Designul complet ușor, de exemplu, datorită arborilor tubulari cu came, face ca motorul cu șase cilindri în linie disponibil în prezent în structura motocicletelor de serie să fie cel mai ușor. Chiar și lățimea acestuia de 555 de milimetri este cu aproximativ 100 de mm mai mică decât la cele mai compacte motoare de motocicletă cu șase cilindri în linie produse în serie, disponibile în trecut. Lățimea redusă a structurii a fost obținută în primul rând datorită unui raport cursă/alezaj ușor subpătratic de 67,5 la 72 milimetri (0,938) cu o cursă relativ lungă și distanțe foarte scurte între axele cilindrilor de 77 de milimetri. Mai mult, toate sub-ansamblurile electrice se află în spatele arborelui cotit, în spațiul liber disponibil deasupra cutiei de viteze.

+ Află mai multe

La fel ca în cazul motoarelor actuale cu patru cilindri de la BMW, blocul motor este înclinat spre înainte cu 55 de grade. Acest lucru rezultă într-un centru de gravitate scăzut și o distribuire echilibrată a greutății. Sistemul integrat de ungere sub presiune cu carter uscat care asigură o baie de ulei convențională prevăzută cu un rezervor de ulei suplimentar, permite o poziție de montare inferioară. Această înclinație creează și un spațiu pentru un sistem de admisie aerodinamic direct deasupra motorului.

Combustia eficientă, nivelul scăzut de viteză cu viteze de accelerație ridicate și un nivel minim de frecare rezultă într-un motor cu șase cilindri cu un raport de eficiență extrem de ridicat și, astfel, un consum redus concomitent, în mod corespunzător. Reținând acest potențial de performanță, motorul obține cele mai mari punctaje în acest domeniu, cu niveluri comparabile cu cele ale unei motociclete cu patru cilindri.

+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu