Modelul BMW R nineT Scrambler cu motor cu doi cilindri opuși orizontali de 1200 cmc.

Proiectat pentru viteze mai mari, noul motor cu cilindri opuși orizontali este prevăzut cu doi arbori cu came în cap, acționați cu lanț (DOHC) pentru fiecare cilindru cu supape acționat de tacheți cu rolă foarte ușori, de mare viteză. Dispunerea radială a celor patru supape a permis un design extrem de compact al camerei de combustie. La fel ca în cazul modelului precedent, amestecul este aprins cu ajutorul a două bujii. Raportul de compresie anterior de 12:1 este, de asemenea, păstrat, în timp ce controlul detonației permite utilizarea de combustibil Super (plus) la 95-98 RON. Capacitatea sarcinii nominale a fost determinată la 98 RON.

+ Află mai multe

Dispunerea orizontală a arborilor cu came în direcția cursei de pe noul motor cu cilindri opuși orizontali a rezultat în două funcții tehnice speciale. Fiecare arbore cu came comandă câte o supapă de admisie și una de evacuare, iar camele sunt conice din cauza dispunerii radiale a supapelor. Timpii de control ai admisiei și evacuării pentru cei doi arbori cu came au fost optimizați cu scopul de a elibera puterea într-un mod deosebit de viguros în intervalul de viteză inferior și mediu și cu o putere de turație mai mare, în același timp.

Comparativ cu modelul precedent, diametrele capetelor de supapă au fost lărgite pe partea de admisie de la 36 la 39 de milimetri și pe partea de evacuare de la 31 la 33 de milimetri. Jocul supapelor a fost compensat cu utilizarea de bare de reglaj emisferice ușoare. Bătăile de deschidere au fost sporite pe partea de admisie și de evacuare de la 10,54 și 9,26 de milimetri cât erau înainte la 10,8 milimetri pentru o secțiune transversală liberă a supapei mai mare. Toate acestea fac ca un motor cu caracter superior să fie un model de dinamică remarcabilă și o pură plăcere la turație, lucruri demonstrate în mod impresionant chiar de la cele mai mici viteze.

+ Află mai multe
Un alt obiectiv important al dezvoltării privind noul motor cu cilindri opuși orizontali a constat într-o și îmbunătățire și mai mare a funcționării line, utilizând un arbore de echilibrare. Acesta se mișcă în mod compact la interiorul arborelui tubular auxiliar pentru transmisia arborelui cu came, asigurând astfel o funcționare lină optimă și un mod de rulare liberă distins în întreaga etajare a turației motorului, fără a diminua caracterul de bază tipic al celor doi cilindri.
Raportul anterior dintre orificiul alezat și cursă cuprins între 101 și 73 milimetri a fost menținut și, prin urmare, la fel și capacitatea cilindrică de 1.170 cm3. Arborele cotit și biela au fost, de asemenea, reținute cu rulmenții acestora, în timp ce cele două pistoane fabricate din aluminiu turnat au fost reproiectate conform schimbării condițiilor camerei de combustie.
+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu