Cutie de viteze integrată.
Pentru prima dată în istoria BMW Motorrad, cutia de viteze și ambreiajul au fost integrate în carcasa de motor, pe o cutie de viteze a unui motor cu cilindri opuși orizontali. Pentru prima dată la un motor cu cilindri opuși orizontali de la BMW Motorrad, cilindrii nu mai sunt fixați cu șuruburi pe carcasa arborelui cotit în mod separat, ci sunt integrați direct. Carterul cu cilindri turnați sub presiune, din două piese cu un rost de separație verticală în centrul arborelui cotit este fabricat dintr-un aliaj de aluminiu de mare rezistență. Drept rezultat, cele două jumătăți de carcasă formează o legătură extrem de rigidă dintre cilindru și cuzinetul de lagăr pentru arborele cotit. Cilindrul cu cămașă de apă are o structură cu platformă deschisă. Alezajele sunt acoperite utilizând noul proces de pulverizare cu arc electric, cu ajutorul unui arc electric cu un aliaj fier-carbon cu nivel scăzut de uzură și de fricțiune, așa cum s-a utilizat în trecut în cazul motoarelor auto BMW.