Canal de admisie.
Noul sistem de management digital al motorului.
Spre deosebire de toate motoarele anterioare cu cilindri opuși orizontali de la BMW Motorrad, la noul R 1200 GS, aerul circulă prin motor în plan vertical. Acest lucru presupune proiectarea independentă a canalului de admisie față de limitatorul arborelui cu came și pentru ambele părți de cilindru se pot obține lungimi de admisie identice. Acest flux vertical permite un orificiu de admisie optimă în linie dreaptă cu o orientare a lanțului la fel de simplă pentru transmisia arborelui cu came în comparație cu fluxul anterior din chiulasa orizontală.
În cazul motorului cu cilindri opuși orizontali utilizat pentru prima dată la noul R 1200 GS, se utilizează și un sistem nou de management digital al motorului BMS-X. Principalele caracteristici ale acestuia constau în injecția de combustibil complet succesivă, un aspect compact și o greutate scăzută. Sistemul de gestionare a motorului bazată pe alfa/n cu interfață a cuplului de torsiune ia în considerare o mulțime de factori de influență. Acesta permite limitarea facilă a transferului cuplului de torsiune și adaptarea caracteristicilor de răspuns atribuite prin intermediul caracteristicilor gazelor de eșapament în diversele moduri de pilotaj la cea mai largă varietate de condiții limită. Baza acestui sistem de management constă în cantitatea de aer aspirată, care este determinată indirect prin intermediul unghiului de apertură și al vitezei de rotație. Sistemul de limitare a turațiilor formează valori coordonate individual pentru cantitatea de injecție și timpul de aprindere utilizând motorul adițional și parametrii ambientali (inclusiv temperatura din motor, temperatura aerului, presiunea aerului ambiant) alături de diagramele caracteristice și funcțiile de corecție care au fost stocate.
Amestecul este pregătit prin injectarea electronică a combustibilului cu ajutorul corpurilor injectoare cu o lățime a aperturii de 52 de milimetri, față de cei 50 de milimetri din trecut. Ajutajele recent proiectate, cu nivel ridicat de admisie a aerului în mod deliberat și amortizorul de zgomot la admisie de dimensiuni considerabile asigură o furnizare optimă cu aer de admisie rece și, prin urmare, o alimentare optimă.
Fiecare clapetă de accelerație în parte este acționată de un motor electric sub forma unui sistem cu gaz de eșapament. Comenzile pilotului sunt orientate de senzorul manetei de gaze către limitatorul de turații complet electronic și convertite în funcție de modul de condus selectat, într-o poziție țintă a clapetei de accelerație, care se setează astfel electronic.
Sistemul cu gaz de eșapament al noului model R 1200 GS de la BMW îmbunătățește manevrabilitatea și optimizează funcționarea lină aproape de viteza de mers în gol, din moment ce limitatorul de turații detectează orice diferență dintre cei doi cilindri privind intervalul de presiune medie și o compensează cu ajutorul unui limitator selectiv al clapetei de acționare. Drept rezultat, cu accesoriul opțional „ASC și moduri de condus” sunt posibile mai multe reacții ale acceleratorului (lin, optim, direct) în funcție de zona relevantă de întrebuințare. Datorită manevrabilității perfecționate, unghiul manetei de comandă a acceleratorului poate fi redus de la 85 la 70 de grade. Această tehnologie poate fi utilizată și cu accesoriul opțional privind confortul la controlul vitezei de croazieră. Astfel, pentru prima dată în cazul unui model GS de la BMW este disponibil un sistem electronic de control al vitezei de croazieră ca accesoriu opțional pentru R 1200 GS, ceea ce face ca și deplasările lungi pe autostradă, de exemplu, să fie confortabile.
+ Află mai multe