motor cu doi cilindri în linie de 800 cmc.
Motorul cu două linii paralele de cilindri și cuplu de torsiune ridicat, prevăzut cu o capacitate cilindrică de 798 centimetri cubi este comun la toate modelele F. Caracteristicile cuplului acestuia de torsiune ridicat, care sunt similare unui motor cu cilindri opuși orizontali, un sunet unic și un recul spontan la fiecare turație combină însuflețirea unui singur cilindru cu forța de nestăpânit a doi cilindri. Pe lângă obținerea unui echilibru între cuplul de torsiune puternic și capacitatea de sprint dinamic, motorul cu două linii paralele de cilindri recent dezvoltat dovedește faptul că performanța excelentă la condus nu trebuie să fie neapărat asociată cu niveluri ridicate de consum de combustibil.
La motorul cu două linii paralele de cilindri opuși, fusul de bielă al arborelui cotit se deplasează la zero grade. Drept rezultat, motorul care este montat orizontal în direcția de transmisie, funcționează cu o secvență de aprindere uniformă, la fiecare rotație a arborelui cotit producându-se un ciclu de putere. Acest lucru rezultă într-un sunet care este similar în mod deliberat cu cel al motoarelor cu cilindri opuși orizontali, care funcționează, de asemenea, la o deviere a aprinderii de 360 de grade. Cu toate acestea, mai ales secvența de aprindere uniformă favorizează un schimb de gaze echilibrat cu un moment de răsucire ridicat la limita de curgere și caracteristici armonioase. Prin urmare, condițiile prealabile de bază pentru o transmisie dinamică au fost îndeplinite.
Forțele de masă inevitabile la motoarele cu doi cilindri de primul și al doilea ordin sunt neutralizate utilizând un mecanism de echilibrare unic mai vechi. Spre deosebire de convențional, prin intermediul arborilor de echilibrare sau al arborilor cu contragreutate, forțele de masă oscilante sunt compensate prin intermediul unui sistem comun ghidat central pe arborele cotit, cu o dispunere definită a maselor contragreutății: un arbore cu excentric dispus în partea opusă fusului de bielă de pe arborele cotit susține ceea ce poartă denumirea de bielă de echilibrare. Această bielă este îmbinată cu o basculă de echilibrare.
Cinematica este proiectată astfel încât biela de echilibrare să se miște în sus și în jos, în direcția opusă celor două biele ale motorului. Datorită ghidajului prin intermediul basculei relativ lungi, capul tijei de piston se deplasează printr-o mișcare pivotantă practic dreaptă. Distribuția maselor de-a lungul capului tijei de piston și al basculei a fost aleasă astfel încât forțele de masă exercitate în timpul mișcării pivotante din fiecare poziție a pârghiei cotite să contracareze forțele de masă oscilante relevante ale transmisiei arborelui cotit (partea de piston și de bielă). Drept rezultat, forțele de masă de primul și al doilea ordin sunt eliminate practic complet, ceea ce face ca motorul să funcționeze cu un nivel redus de vibrații. Un alt avantaj major al acestui design elegant constă în nivelul scăzut de zgomot, întrucât roțile dințate sau lanțurile nu emit zgomote tipice transmisiei.
Circuitul uleiului amplifică, de asemenea, caracteristicile tehnice speciale, mergând dincolo de standardul convențional pentru clasa respectivă. Pentru a reduce la minim pierderile cauzate de aditivi, seria de motoare F 800 este prevăzută cu un sistem de ungere sub presiune cu carter semi-uscat. Uleiul emis de lagărul principal al transmisiei cu arbore cotit circulă în arborele secționat al mecanismului de echilibrare. Aici, o pompă de ulei aspiră lubrifiantul și îl distribuie în cutia de viteze prin intermediul jicloarelor de ulei. Uleiul care se scurge din cutia de viteze prin intermediul deschizăturilor din carter este colectat împreună cu uleiul scurs din chiulasă prin intermediul arborelui cu lanț, în spațiul liber rămas în carter din jurul arborelui cu bielă. Acest spațiu liber servește astfel ca un rezervor de ulei integrat. Toate pozițiile lagărului sunt asigurate din acest rezervor, prin intermediul unei pompe secundare.