Accesoriul Dynamic ESA poate comunica mai degrabă utilizând alte sisteme de comandă, cum ar fi sistemul ABS de la BMW Motorrad și sistemul Automatic Stability Control ASC, decât să funcționeze ca un sistem autonom. Setările de bază ale Dynamic ESA au legătură și cu modurile de condus „Rain”, „Road”, „Dynamic”, „Enduro” și „Enduro Pro”, care pot fi selectate pur și simplu de către motociclist apăsând pe un buton. În orice mod de condus, motociclistului i se atribuie o setare pentru amortizor, așa cum este recomandat de către experții de la BMW Motorrad. Motociclistul poate adapta coordonarea dintre Dynamic ESA, sistemul de control al turațiilor (caracteristic), sistemul ABS și ASC la situația de condus în consecință, selectând modurile și, prin urmare, setările preferate. În plus, setarea amortizării poate fi personalizată în toate modurile în funcție de dorința motociclistului, de la „Soft” la „Normal” sau „Hard”. În funcție de cerințele motociclistului, sarcina este setată pentru o singură persoană, o persoană cu bagaj sau două persoane.
În modul „Rain”, elementele de suspensie funcționează pe baza unei setări de bază soft. Sistemul ASC este setat în modul „Rain” pentru o intervenție de control deosebit de timpurie pentru a asigura un nivel maxim posibil de siguranță. Sistemul ABS este configurat în vederea circulației rutiere.
Dacă motociclistul selectează modul „Road”, Dynamic ESA va avea o configurație mai rigidă. Sistemul ASC asigură tracțiunea optimă pe carosabilul uscat și, în acest caz, sistemul ABS este configurat și în vederea circulației rutiere.
În modul „Dynamic”, accesoriul Dynamic ESA de la BMW furnizează o setare și mai rigidă pentru amortizorul de șocuri, care este proiectată complet pentru un condus sportiv în timpul utilizării rutiere. Cu acest profil de utilizare, ASC este prevăzut cu caracteristici și mai rigide și permite chiar o supravirare ușoară pentru motocicliștii cu experiență. În acest caz, setarea ABS este proiectată și pentru utilizarea rutieră și, în același timp, un nivel mai ridicat de accelerație dinamică generată de motor.
Modul „Enduro” a fost creat pentru deplasarea off-road, având o setare a amortizorului de șocuri proiectată pentru un nivel înalt de tracțiune. Cu acesta, sistemul ASC permite un nivel mai mare de alunecare a roții din spate pentru ca o ușoară supravirare să fie posibilă pe un teren accidentat. Setarea ABS este proiectată pentru deplasarea pe suprafețe subterane libere, cum ar fi pietrișul, cu anvelope rutiere și un nivel de alunecare ridicat, în consecință. Sistemul ABS funcționează cu ajutorul funcției integrate parțial la fel ca pe carosabil, adică atunci când se acționează frâna roții din față, o parte din forța de frânare este transmisă, în acest caz, și la frâna din spate. Strategia de comandă este proiectată astfel încât blocarea roților să fie evitată și totuși să se obțină un nivel optim de decelerație.
Motocicliștii pot accesa modul „Enduro Pro” proiectat pentru utilizarea solicitantă off-road, prin intermediul unei fișe de codificare adițională. Acest lucru permite o setare cu rezerve de putere semnificativ mai mari. În acest mod, care este proiectat pentru utilizarea off-road numai cu anvelope cu nervuri, motocicliștii experimentați pot derapa în mod deliberat pe roata din față datorită intervențiilor ASC care sunt coordonate cu utilizarea profesională a modului Enduro. Aceasta este o versiune specială a caracteristicilor ABS, având în vedere că sistemul de comandă este coordonat special pentru deplasarea pe suprafețe subterane libere cu anvelope cu nervuri. Dincolo de aceasta, sistemul de comandă ABS este dezactivat pe roata din spate atunci când se cuplează frâna pentru roata din spate, care permite și efectuarea de drifturi cu frânare, de exemplu, înainte de virajele în U.
+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu

spinner