Acțiunea de amortizare se adaptează la condițiile curente de manevrare în timpul condusului și de suprafață a carosabilului doar câteva milisecunde prin intermediul supapelor de distribuție acționate electric, pe baza parametrilor măsurați de către senzori. Modelul HP4, de exemplu, oferă motocicliștilor o setare optimă de amortizare în toate situațiile de condus, procesând șocurile de undă lungă și șocurile de undă scurtă generate de drum într-un mod mai mult sau mai puțin perfect, permițând astfel o tracțiune și o siguranță maximă. DDC reacționează automat la manevrele de condus precum frânarea, accelerarea sau virarea, asigurând un contact perfect cu suprafața carosabilă.
DDC furnizează informații și funcții avansate, cum ar fi afișarea meniului de configurare DDC. Cu ajutorul acestuia, motocicliștii selectează una dintre cele trei hărți caracteristice pentru setările de bază „Comfort”, „Normal” și „Sport” la apăsarea unui buton, în deplină conformitate cu propriile nevoi și cerințele relevant pentru secțiunea de drum.
Meniul de configurare permite adaptarea amortizării într-un mod și mai personalizat conform nevoilor motociclistului. La fel ca în cazul reglajului mecanic, suspensia poate fi setată pentru a fi mai slabă (-7) sau mai rigidă (+7). Baza cu arc (arc preîncărcat) este reglată manual, în mod obișnuit, utilizând o cheie de 17 mm.
În modurile „Rain” și „Sport”, setarea DDC se axează pe acțiunea de amortizare integrală și plăcută, necesară pe drumurile de țară sau pe suprafețele de la slab până la bine asfaltate. În modurile „Race” și „Slick”, setarea DDC este totuși perfecționată și acceptă un stil de condus foarte sportiv, mai ales pe pista de curse. Setarea amortizorului de șocuri este rigidă și furnizează întotdeauna motocicliștilor un feedback clar în ceea ce privește situația de condus relevantă.
Înainte de a porni în deplasare sau de a cupla contactul, se efectuează o verificare a sistemului și se activează fluxul de informații de la sistemul de control al turațiilor, senzorul de viteză unghiulară și senzorul cursei arcului către sistemul Dynamic Damping Control DDC. Unitatea de comandă DDC procesează o multitudine de informații relevante condusului dinamic, cum ar fi cursa arcului spate, viteza motocicletei și poziția controlerului de ocolire. În plus, senzorul de viteză unghiulară DTC furnizează informații privind înclinația motocicletei și alți parametri.
Cele două bare cu furcă de pe furcile inversate DDC au o structură identică și diferă numai în ceea ce privește ceea ce se întâmplă la interiorul tubului fix și al tubului de imersiune. Mecanismul de fixare pentru baza cu arc (arc pre-încărcat), care variază cu 15 mm (RR 20 mm), se află la nivelul consolei cu furcă din partea dreaptă. Supapa responsabilă de acumularea dinamică a forței de amortizare este găzduită, împreună cu racordurile electrice, în cartușul amortizorului de pe consola cu furcă din partea stângă. Zona de compensație din partea inferioară a consolei cu furcă din partea stângă este extrem de presurizată cu gaz și primește cantitatea de ulei transferată de tija pistonului amortizorului în cartușul închis.
Amortizarea furcii telescopice este acționată integral ca standard și nu este separată în funcție de etapele de comprimare și revenire. Noul amortizor cu arc elicoidal DDC este înșurubată în cadru prin intermediul unei inserții din aliaj, cunoscută sub denumirea de culisor. Motocicleta este prevăzută cu o inserție de 0 mm. Utilizând cele două inserții încastrate (1,5 și 3 mm), partea din spate a vehiculului poate fi ridicată sau coborâtă, iar geometria suspensiei poate fi adaptată rapid la condițiile de traseu relevante și cerințele fiecărui motociclist în parte. Dacă se utilizează un alt culisor, senzorul cursei arcului din spate va trebui să fie calibrat în consecință prin intermediul meniului de configurare. În partea frontală, înălțimea șasiului este adaptată, ca de obicei, prin intermediul bridei pentru podul de furcă.
+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu

spinner