În termeni de cinematică, suspensia frontală Duolever include o cuplare cu patru bare, în care două brațe semi-active fabricate din oțel forjat sunt fixate de cadru prin intermediul rulmenților cu role. Aceștia ghidează suportul de glisare a furcii extrem de rezistent la răsucire care este fabricat din aluminiu turnat prin forță gravitațională și se aseamănă vizual cu o furcă convențională. O bară de suspensie centrală, care este racordată la partea inferioară a celor două brațe semi-active și este susținută împotriva cadrului, efectuează suspensia și amortizarea.
O articulație de tip forfecare, de formă trapezoidală, care este susținută la nivelul capului de direcție și al suportului de glisare a furcii, este cuplată la ghidon. Aceasta transmite mișcarea de direcție. Spre deosebire de furcile telescopice, structura Duolever reușește, drept rezultat acest lucru în mod complet, fără suporturi de glisare și tuburile de furcă fixe. În același timp, aceasta separă funcția de direcție de cea de amortizare chiar mai mult decât în cazul sistemului Telelever verificat și testat. Acest efect de separare a funcțiilor de direcție și de suspensie rezultă într-un nivel maxim de confort și de aderență la sol pentru motocicliști, permițându-le să acceseze un teritoriu complet nou în acest sens.
Avantajul acestei suspensii frontale, care este cea mai inovatoare, în prezent, de pe piața motocicletelor, constă în rezistența evidentă a acesteia la răsucire. În timp ce suporturile de glisare și tuburile de furcă fixe prevăzute pe o furcă telescopică convențională se răsucesc în ambele părți, precum și longitudinal în timpul comprimării/revenirii arcurilor și a direcției, suspensia frontală Duolever de la BMW Motorrad nu are aceste efecte negative. Cele două brațe semi-active ale acesteia absorb forțele generate în timpul comprimării și al revenirii, menținând stabilitatea suportului de glisare a furcii. Astfel, orice răsucire este prevenită și suspensia frontală este foarte precisă. Comenzile de direcție ale motociclistului sunt implementate în consecință imediat și feedback-ul de la roata din față este complet clar în toate situațiile rutiere.
Dispunerea vizată a lagărului de direcție longitudinal obține și un control cinematic anti-plonjare, la fel ca în cazul sistemului Telelever dinaintea acestuia. În timp ce o furcă telescopică convențională este bine comprimată în timpul manevrelor de frânare bruscă sau devine chiar solidă, cu sistemul Duolever, cursa arcului rezidual suficientă este reținută chiar și în aceste situații pentru ca motociclistul să poată frâna destul de târziu și să mențină totuși o direcție stabilă la înclinații.
De asemenea, implementarea direcției de ocolire a roții din față a fost posibilă la deplasarea pe suprafețe denivelate pe sistemul Duolever, așadar, comportamentul acestuia este similar cu cel al unei furci telescopice. Combinat cu masele nesuspendate inferioare și forțele de pornire scăzute ale sistemului, acest lucru rezultă în caracteristici de răspuns extrem de sensibile și confortabile.
Suspensia frontală Duolever de la BMW Motorrad combină caracteristicile care, până în prezent, erau incompatibile și anume, stabilitatea direcțională la viteze ridicate, manevrarea agilă, o senzație de direcție precisă și o eficiență la frânarea stabilă direcțional în toate treptele de viteză.
+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu