Furcă inversată.
Sistemul cu furcă telescopică inversată unde tuburile superioare (tub de furcă fix) au un diametru mai mare decât cele inferioare (imersiune sau tuburile suportului pentru glisare) sporește nivelul de rigiditate la torsiune, prevenind în același timp torsiunea la nivelul podului furcii.
Tubul și podul furcii sunt fabricate din aluminiu, ceea ce asigură blocarea perfectă a suprafețelor sub presiune. În același timp, masele nesuspendate nu sunt mai mici decât în cazul unei furci convenționale. Deși tuburile de imersiune interioare au un diametru mai mic decât cel al tuburilor de imersiune obișnuite cu sistem inversat, acestea sunt, de fapt, fabricate din oțel de mare rezistență. Drept urmare, greutatea este practic la fel de mare și, în unele cazuri, chiar mai mare decât în cazul furcilor convenționale din aluminiu sau chiar din magneziu. Principalul avantaj îl reprezintă distanța foarte mare de ghidare a tubului de imersiune prin tubul furcii fixe.
O furcă inversată de la Marzocchi cu tuburi de furcă fixe din aluminiu anodizat și tuburi din aliaj de mangan cu un diametru stabil al tubului fix de 45 mm asigură, de exemplu, modelului F 800 GS de la BMW Motorrad caracteristici de răspuns sensibile și o stabilitate maximă chiar și sub sarcini sporite. Podurile de furcă ghidează tuburile externe mai rezistente la torsiune cu diametru mai mare întrucât aici acționează forțe mai mari ale pârghiei, care sunt foarte utile pentru deplasarea off-road. Nici furca telescopică și nici furca inversată nu pot fi reglate în etapa de comprimare sau de revenire.
În cazul modelului S 1000 RR Supersport de la BMW, o furcă inversată cu un diametru de țeavă fixă exagerat de 46 de mm ghidează roata din față. Această dimensiune generoasă asigură un nivel semnificativ de ridicat de stabilitate la frânare spre deosebire de dimensiunea convențională de 43 de mm, precum și caracteristici de răspuns mai clare. Aceasta este montată în capul de direcție cu ajutorul unui tub al arborelui de direcție ghidat în doi rulmenți mari cu bile din aluminiu și două poduri de furcă optimizate în vederea greutății, din aluminiu turnat.
Pentru a adapta înălțimea vehiculului din zona secțiunii frontale, este posibil să se utilizeze ieșitura tuburilor de imersiune a furcii. Pe o lungime totală de 15 mm, secțiunea frontală poate fi coborâtă cu până la 5 mm și ridicată cu până la 10 mm. Furca inversată este echipată cu ceea ce poartă denumirea de inserții de cartuș la interior. Pentru încărcarea prealabilă și etapele de comprimare/revenire există un sistem separat cu cilindru cu piston hidraulic cu opțiuni de reglare. Cursa totală a arcului este de 120 de mm, din care 75 de mm este o cursă pozitivă a arcului, iar 45 de mm este o cursă negativă. Pentru o simplă setare a sarcinii prealabile a arcului și a amortizării în etapa de revenire/comprimare s-au pus la dispoziție etape de setare de la 1 la 10. Acest lucru înseamnă că nu este nevoie să se numere clicurile așa cum se întâmplă în alte cazuri, iar setarea curentă se aplică întotdeauna. Setările etapei de revenire și comprimare sunt diferențiate și prin culoare.
+ Află mai multe