Sistemul cu paralever care combină sarcinile suspensiei posterioare și ale transmisiei de putere, elimină în mare măsură forțele induse de transmisia arborelui cardanic care, în caz contrar, conduc la rigidizarea suspensiei în timpul accelerării. Acest moment ascendent (cunoscut ca efect „rubber cow”) este compensat în mod eficient, în timp ce o basculă convențională ar avea nevoie de o lungime de peste 1,4 m pentru acest lucru. Acesta constituie în mod esențial un lonjeron cu moment de tip paralelogram între angrenajul cu ax posterior și cadru.
Având sistemul cu paralever pe actualul motor cu cilindri opuși orizontali și de generație K, lonjeronul este racordat prin intermediul unei garnituri de etanșare care se află deasupra basculei. Un avantaj al acestui design este garda la sol semnificativ mai mare din zona roții din spate.
Carcasa din aliaj ușor a cutiei de viteze pentru roata din spate este racordată prin intermediul unei garnituri de etanșare cu o basculă cu paralever cu un singur braț, de asemenea turnat din aliaj ușor. Această basculă reține arborele cardanic. O articulație cardanică cu nucă adițională aflată în punctul de pivotare a acestei legături transferă puterea către sistemul de transmisie al roții din spate, al cărei carcase se sprijină pe cadru prin intermediul unei legături principale. Arborele cardanic este astfel racordat cu ajutorul arborelui de ieșire din cutia de viteze, prin intermediul unei articulații cu nucă.
Cinematica sistemului cu paralever este proiectată astfel încât să prevină producerea unei modificări de lungime, ceea ce înseamnă că nu este nevoie de nicio piesă de comutare. Un amortizor de vibrații torsionare este integrat în arborele cardanic pentru mai mult confort. La nivelul punctului de articulație de pe cadru, atât de pe cadrul din aliaj ușor prezent la modelele K, cât și pe șasiul din oțel al motoarelor cu cilindri opuși orizontali, bascula cu paralever este susținută de rulmenți cu role conice reglabili, care nu necesită întreținere. În funcție de tipul de motocicletă, angrenajul conic de pe axul posterior transferă cuplul transmis de arborele de antrenare într-un mod corespunzător. Angrenajul conic mai mare, cunoscut ca și coroană de diferențial, este susținut de un rulment radial cu bile la interior și la exterior de o mandrină. Întregul sistem de propulsie se sprijină de cadru prin intermediul unei bare de suspensie centrală sprijinită pe brațul cu paralever. Sistemul de propulsie nu necesită întreținere în cazul tuturor motocicletelor de la BMW, cu motoare cu cilindri opuși orizontali și cu patru cilindri de tip K. Schimburile de ulei prestabilite sunt efectuate numai ca parte din inspecții.
Împreună cu designul optimizat privind greutatea basculei și orificiul alezat cu o lărgime de 50 de mm în țeava axului din trompa axului planetar, acestea rezultă într-o reducere semnificativă a maselor nesuspendate de pe roata din spate. Prin urmare, șasiul reacționează rapid și în mod sensibil la denivelările de teren. Orificiul alezat din țeava axului asigură și o evacuare eficientă a căldurii din trompa diferențialului.
+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu

spinner