Cutie de viteze cu dantură elicoidală.
Noua generație de modele BMW.
Cea mai recentă generație a modelelor BMW se caracterizează printr-o schimbare lină și precisă și o cutie de viteze extrem de fiabilă. Roțile dințate ale cutiei de viteze în șase trepte au o dantură elicoidală, la fel ca în cazul motoarelor actuale cu cilindri opuși orizontali, ceea ce asigură o schimbare și mai lină și mai precisă și zgomote la rulare semnificativ mai reduse în comparație cu cutiile de viteze convenționale.
Carcasa compactă este încastrată între motor și sistemul de transmisie secundară (basculă cu arbore cardanic integrat). Întreaga cutie de viteze cântărește abia 13 kilograme.
Principiul arborilor canelați cu dantură elicoidală de mare rezistență asigură o combinare mai moderată, atât pentru o rulare mai silențioasă a roților dințate, cât și pentru o blocare precisă a treptelor individuale. Această precizie poate fi resimțită în mod evident în timpul schimbului de viteze. Spre deosebire de cutiile de viteze convenționale ale motocicletelor unde schimbul de viteze se produce prin deplasarea roților dințate pe arbori, în cazul cutiilor de viteze cu dantură elicoidală de la BMW Motorrad, treapta de viteză este schimbată prin intermediul unui schimbător de viteze cu furcă, prevăzut cu trei manșoane culisante, astfel încât roțile dințate să se combine în permanență și să fie acționate indirect. Manșoanele culisante au avantajul de a fi mai ușoare și mai mici decât roțile dințate schimbate, ceea ce le permite să se deplaseze și mai lin de-a lungul furcilor schimbătorului de viteze de pe arborii relevanți. Acest lucru permite o deplasare foarte scurtă, însă concisă a schimbătorului de viteze. Tamburul selectorului are un design tubular și este susținut de rulmenții cu bile pentru a optimiza greutatea și pentru o schimbare mai facilă a vitezelor.
Roțile dințate libere sunt montate pe rulmenți cu ace cu nivel redus de frecare, în timp ce arborii rulează pe rulmenții cu bile. Aceștia sunt cunoscuți ca fiind rulmenți curați și previn pătrunderea de particule flotante, asigurând faptul că intervalele de inspecție sunt mai îndelungate, prin urmare, schimburile de ulei la sistemul de transmisie fiind necesare numai la fiecare 40.000 de kilometri.
Arborele de schimbare a vitezei străpunge partea stângă a carcasei, facilitând orientarea de cuplare a schimbătorului de viteze spre maneta acestuia de pe suportul pentru picior.
Schimbarea optimă a vitezelor cu treapta a șasea cuplată în timpul condusului și un raport scurt de transmisie asigură valori de tracțiune impresionant de mari. Cutia de viteze este prevăzută cu un potențiometru pentru afișarea treptelor individuale de pe display-ul multifuncțional ca standard. Acesta poate fi înlocuit în timp ce cutia de viteze este în curs de montare, reducând timpul și efortul necesar pentru întreținere.
+ Află mai multe