O CAPODOPERĂ DIN TITAN.
Alan Stulberg este un fan al motoarelor boxer. El și echipa sa au creat o motocicletă custom unică, aducând la viață libertatea sa creativă, pentru un prototip cu motor boxer cu doi cilindri. Inspirat de motocicletele BMW din anii '30 și de mașinile de curse de la începutul anilor '60, această motocicletă unică va fi expusă publicului pentru prima dată la Handbuilt Motorcycle Show din Austin, Texas: Revival Birdcage!
DESCRIEREA PROFILULUI
Birdcage
Revival Cycles
Alan Stulberg
2018/2019
Land Speed Racer
ÎNTRE RESURECȚIE ȘI OMAGIU
Customizatorul Alan Stulberg a demonstrat deja în mod impresionant în 2016, cu motocicleta Revival Henne BMW Landspeeder, că știe să interpreteze istoria BMW Motorrad. Alan a adus la viață spiritul acelei ere, când Ernst Henne dobora recorduri mondiale pe motociclete BMW, cu acest proiect complet Birdcage. Și, cu cadrul, aduce un omagiu mașinilor de competiție de la începutul anilor '60; puternicul motor boxer primește toată atenție grație acestui design.
O capodoperă realizată din titan și 134 de piese.
O capodoperă realizată din titan și 134 de piese.
Cadrul pe care l-a proiectat Alan oferă o vedere directă a motorului și a transmisiei. Observatorul poate să vadă prin cadru, printre grinzile sale subțiri. Artizatnul a folosit, pentru prima dată, țevi de titan de 9 milimetri. A sudat 134 de astfel de piese pentru a crea un design impresionant și delicat, bazat pe cadrul grilă din țeavă al unui Maserati Birdcage de pe vremuri. Un design care este readus la viață de acest atelier. "Am vrut ca motorul să fie cel mai extraordinar element al acestui proiect." Alan s-a jucat și cu asimetria, o temă care formează laitmotivul cadrului și motocicletei: cilindrii decalați, transmisia din partea dreaptă a motocicletei și alte componente instalate asimetric.
La limită.
La limită.
Alan preferă în mod normal linii, teme, materiale și culori subtile, în locul stilurilor extrovertite, strălucitoare, bizare și izbitoare. Când a construit modelul Birdcage, a optat pentru o abordare mai puțin subtilă: "Am devenit puțin mai extrovertit și am început să forțez limitele." Atelierul Revival Cycles se concentrează pe elemente unice și când vine vorba de cauciucuri: Acești customizatori au folosit slick-uri de 23 de inci de la Dunlop, care există doar în varianta de prototip. "Suntem singurii din lume care au așa ceva." Apoi, a fost și o cooperare temporară între artizani: Craig Rodsmith (Rodsmith Motorcycles) a fost găztuit pentru patru zile la Revival Cycles. Acest maestru al lucrului cu metal a terminat capacele motorului realizate din aluminiu lustruit, proiectate de Alan. Aceste capace accentuează curbele și forma ovală a motorului.
Alan Stulberg
Revival Cycles
MOTOCICLETA ÎN DETALIU
tije de titan de 9 mm, 134 de piese
Furcă realizată de Revival Cycles
Pinion realizat de Revival Cycles
Realizată manual din titan de către Revival Cycles
Toate elementele de control, precum ghidon, scărițe, pedale de frână și de schimbător, plus șaua, sunt formate și finisate manual de Revival Cycles
Aluminiu și negru
MAGIA DIN TEHNOLOGIE
Visurile devin realitate.
Visurile devin realitate.
De când a văzut prima dată noul motor de la BMW Motorrad, Alan a fost impresionat de estetica sa și de prezența sa puternică. "Aceste motor boxer uriaș, cu puterea și cuplul său, are potențial enorm," explică Alan. Ideea de a proiecta o astfel de motocicletă o avea în minte de mulți ani și, odată cu motorul de la BMW Motorrad, a apărut ocazia. A început un proces foarte intensiv. Șase luni au fost petrecute doar pentru concept, schițe și linii. Alan s-a decis la dimensiunile jantelor și pneurilor înainte să creeze desenele în CAD pentru geometrie și mecanică. Apoi a urmat modelul, pentru a revizui estetica, fizica și funcționalitatea.
Împotriva rutinei.
Revival Birdcage este exact ce îl reprezintă pe Alan. "Acesta a fost în mod clar un proiect eliberator, de care m-am bucurat foarte mult, pentru că aveam libertatea creativă de a construi o motocicletă conform viziunii mele," explică americanul. Alan avea deja pasiunea pentru motociclete, design și mecanică. Este fascinat de tehnologie, îi simte magia. După ce a părăsit jobul din vânzări în 2007, Alan și-a transformat hobby-ul într-un proiect din care a câștigat suficient încât să nu fie nevoit să revină la un job cu program normal. "Pur și simplu nu m-am putut opri din a schimba și modifica fiecare element mecanic pe care îl aveam sau la care lucram." A luat problema în propriile mâini. Există întotdeauna un proiect de dezvoltat. Și acum, Alan a adus la viață această motocicletă custom Birdcage.
Disclaimer
Vehiculele prezentate pot fi modificate și echipate cu accesorii de la furnizori terți și/sau componente specifice, care nu sunt nici fabricate, nici vândute, nici testate de BMW. BMW nu își asumă nicio răspundere pentru modificări (inclusiv montarea, caracteristicile și utilizarea accesoriilor prezentate). ATENȚIE: Modificarea vehiculelor de serie (inclusiv montarea și utilizarea componentelor de la terți și specifice) poate afecta comportamentul în mers! Conducerea vehiculelor noastre într-o stare modificată se face pe propriul risc.