CONCEPT R18 PRINDE VIAȚĂ.
Este premiera mondială pe care o aștepta cu nerăbdare întreaga lume a custom-urilor – un concept custom BMW Motorrad cu un nou motor boxer prototip – motocicleta cu motorul boxer de cea mai mare capacitate produs vreodată. Denumit simplu „Concept R 18”, această motocicletă pură, minimalistă, cu furca înclinată mult, dă un indiciu destul de relevant despre ce urmează să apară în segmentul cruiser.
Conceptul cruiser este vedeta evenimentului la Concorso.
Conceptul cruiser este vedeta evenimentului la Concorso.
A devenit un fel de tradiție pentru BMW Motorrad să prezinte studii de design uluitoare în Italia în fiecare fiecare an în luna mai la evenimentul Concorso d’Eleganza Villa d’Este pe malul Lacului Como. Vizitatorii celui mai exclusivist „concurs de frumusețe” pentru mașini și motociclete de epocă au admirat câteva vehicule cu două roți deosebite realizate de departamentul de design al BMW Motorrad în ultimii ani. Acestea au inclus Concept Ninety, un omagiu adus primului R 90 S, Concept 101, un „bagger” cu șase cilindri și R 5 Hommage – un tribut adus modelului original și legendar din 1936.
Fanii segmentului cruiser au observat cu interes deosebit două motociclete custom fascinante prezentate de constructori renumiți din Japonia și din SUA, ambele fiind propulsate de motorul boxer enorm de la BMW Motorrad. Constructorilor – CUSTOM WORKS ZON și Revival Cycles – li s-a dat mână liberă pentru a interpreta în mod propriu felul în care ar arăta o motocicletă custom cu motor boxer de cilindree mare și rezultatele uimitoare, denumite „Departed” și „Birdcage”, care au urmat au dat naștere întrebării între entuziaștii domeniului – cum ar arăta și cum ar suna o motocicletă autentică și „artizanală” BMW Motorrad?
Edgar Heinrich
Director de design BMW Motorrad
Ei bine, așteptarea s-a încheiat și, judecând după reacția entuziastă a vizitatorilor care au văzut (și auzit!) motocicleta dezvăluită la evenimentul care aniversează 90 de ani de Concorso, Concept R 18 este pe cale să câștige inimile și sufletele multor fani din lumea întreagă, oameni pentru care tradiția și istoria sunt factori importanți – chiar și în interpretarea modernă a unui cruiser. La fel de interesant este și faptul că BMW Motorrad va prezenta o motocicletă cruiser de serie propulsată de motorul „big boxer” în 2020. Dacă arată și merge similar cu Concept R 18, fanii motocicletelor custom vor fi încântați.
Edgar Heinrich
Director de Design BMW Motorrad
Minimalist, cu totul la vedere, în stilul BMW Motorrad.
Minimalist, cu totul la vedere, în stilul BMW Motorrad.
Plimbă-ți privirea pe Concept R 18 și este clar că dorința de a face o motocicletă custom adevărată, bazată pe emoție pură și construită manual i-a dus pe designeri departe în trecutul mărcii pentru inspirație. Fără îndoială acești entuziaști talentați – dintre care mulți modifică motociclete în timpul lor liber – și-au îndeplinit promisiunea arătată inițial odată cu dezvăluirea lui R 5 Hommage în 2016, la fix 80 de ani după ce legendara motocicletă sport cu motor boxer și-a făcut debutul. Pentru acest segment, însă, e nevoie de un motor mare, așa că dacă unitatea de 500 cmc a originalului R 5 nu face față (conform standardelor moderne), atunci cel mai mare motor boxer de motocicletă din toate timpurile va face față fără îndoială.
Michael Eder
BMW Motorrad Design
Redus la esența absolută și pură.
Redus la esența absolută și pură.
În mod clar o legătură interesantă între motocicleta „omagiu” menționată anterior și următorul model produs în serie, Concept R 18 are prezența, atitudinea și potențialul în doze egale. Focusul este pe uriașul motor boxer – mult mai mare fizic decât versiunea de 500 cmc folosită pe motocicleta omagiu și gândit să facă o declarație vizuală. Jantele cu spițe, pline de caracter, au fost alese (21’’ față și 19’’ spate) pentru a se asorta cu proporțiile considerabile și atitudinea generală a celui mai nou concept-bike emană atitudine și prezență. Fața modificată și evacuarea de tip „fishtail” contribuie la senzația de custom realizat manual.
Lung și jos, cu furca lungă și discret, Concept R 18 este un obiect frumos, au ale sale capace de chiulasă din aluminiu lustruit, tratament subtil cu culoare a motorului, rezervorul în formă de lacrimă și zonele cu efect galben auriu în tratamentul profund, stratificat, al vopselei. Există doar trei tratamente superficiale pentru suprafețele metalice – sablat, vopsit sau lustruit- pentru a da o atmosferă curată și autentică în jurul motocicletei, în timp ce pneurile RILLE de la Metzeler au un profil făcut anume și o culoare specială pe lateral. Oricine este familiarizat cu motocicletele BMW Din anii ’50 va recunoaște șaua în stil Pagusa, cu logo în relief și zonă bătătorită pe piele.
Pilotaj simplu care îți hrănește sufletul.
Pilotaj simplu care îți hrănește sufletul.
Transmisie cu arbore cardanic deschis, suspensie spate cantilever, carburator Solex dublu corp de la o mașină BMW 2002, un far cu LED inspirat de modelele Bosch din anii 1950 montat între jambele furcii, fără comutatoare la vedere, lista continuă și o plimbare în jurul lui Concept R 18 (precum declară plăcuța motorului cu mândrie) scoate la iveală multe surprize. Cu siguranță este continuarea poveștii care a început cu R 5 Hommage, dar partea cea mai interesantă este direcția în care povestea merge acum – nu pe calea încărcată cu tehnologie de nivel înalt, ci într-o direcție mai individualistă, autentică și, dacă îndrăznim s-o spunem, chiar emoțională. Este momentul să încetinim și să admirăm peisajul?