Putere definită pe linia dreaptă

Dragsterul R 18 proiectat de Roland Sands Design

Roland Sands este cunoscut pentru concepțiile sale îndrăznețe, influențate de sportul auto. El combină stiluri, fără granițe. La conversia modelului R 18 s-a inspirat din timpurile curselor drag racing ale tatălui său: El reduce vehiculul de croazieră plin de mușchi la esență, se concentrează total numai spre viteza maximă în linie dreaptă. Rezultă un dragster cu linii drepte și motor boxer iconic – Dragster R 18.

Descriere profil

Motocicletă

R 18 Dragster

Atelier

Roland Sands Design (RSD)

Personalizare

Roland Sands

Model de bază

R 18

Construcție/conversie

2020/2020

Categorie

Dragster

Design care împinge granițele

Design care împinge granițele

Roland Sands este cunoscut pentru combinarea stilurilor și crearea de genuri noi. Începutul este întotdeauna o schiță. Plecând de aici aproximează forma de bază a motocicletei și verifică posibilitățile geometriei acesteia. „În încheiere apare magia adevărată, când schițele prind viață”, declară creatorul. Fiecare nouă motocicletă personalizată înseamnă un proces de învățare – chiar și după mai mult de 200 de motociclete transformate. „De fiecare dată trebuie să înțelegem genul în care lucrăm. Aceasta este pentru noi cheia cu care obținem un rezultat autentic și funcțional”, explică el.

+ Află mai multe
Un dragster cu linii drepte și motor boxer impresionant. Hai la o cursă! ”

Roland Sands

Roland Sands Design

„Tatăl meu a fost un alergător de curse dragster“, povestește Roland Sands. El a crescut înconjurat de motociclete unice – și a alergat și el 10 ani în curse. Aceasta l-a inspirat „să reducă motocicleta la esență, să o formeze astfel încât să alerge rapid în linie dreaptă.“ Obiectivul a fost un dragster de linie dreaptă cu musculosul Big Boxer ca inimă remarcabilă. Pentru aceasta Roland Sands și echipa lui au dezasamblat complet mașina R 18 și i-au dat o nouă formă. Rezultatul: R 18 Dragster.

+ Află mai multe

Motocicleta în detaliu

Cadru

Îndepărtarea suspensiei și a cca. 25 kg din greutatea cadrului și balansierului conduce per total la o rigidizare a mașinii și o poziție mai coborâtă a cadrului.

Carosare

Caroserie standard cu aripi față și spate modificate, partea din față de la Superbike S 1000 RR, banchetă executată special pentru această motocicletă, manete de frână și ambreiaj, roți, capace chiulasă, protecție piept, faruri și afișaje inspirate de BMW x Seria RSD.

Prindere roată față

Suspensie inițială R 18 inversată cu janta mare de 19 x 3 țoli BMW x Roland Sands în negru și Dunlop special executat.

Prindere roată spate

Balansier al roții din spate cu greutate redusă, jantă mare de 17 x 6 țoli BMW x Roland Sands în negru și anvelopă de motocicletă plană drag race slick pentru o înfățișare clasică și agresivă drag racing look.

Eșapament

Execuție specială din țevi de inox în combinație cu capace de capăt ușor adaptate BMW x RSD pentru un debit mărit al gazelor de evacuare.

Vopsea

Albastru BMW clasic în două tonuri, cu linii ornamentale originale specifice.

Classic Cruiser la viteze mari

Echipa Roland Sands a îndepărtat suspensia și cca. 23 kg de la cadru și balansierul roții din spate. Astfel au coborât motocicleta și i-au dat forma rigidă a unui dragster conceput pentru viteza cea mai mare. Lungimea inițială a motocicletei, cu linia clasică de vehicul de croazieră de la partea frontală alungită până la roata spate, a fost păstrată. Partea din față provine de la BMW Superbike S 1000 RR – și aduce motocicletei un aspect sportiv marcant.

+ Află mai multe

„În cele din urmă, cea mai dificilă parte a fost electronica. Faptul că s-a introdus injecția cu protoxid de azot, a fost îndepărtat eșapamentul de serie și admisia a fost drastic modificată a reprezentat un experiment major. Dar am reușit” spune Sands.

După un efort de trei luni, musculosul R 18 Dragster a putut fi prezentat pe pista de curse – și a fost capabil să arate ce poate oferi puternicul Big Boxer.

+ Află mai multe

Mai multe pe tema #Soulfuel

spinner