Vânătoare de comori într-un atelier.
Sebastian Gutsch restaurează motociclete BMW vechi de decenii. Motocicletele sale sunt mai mult decât estetice. Avocatul din Munchen își prezintă creațiile și la cursele de motociclete vintage și a fost printre primii care au condus R 5 Hommage la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, competiția de eleganță pentru mașini clasice. Până la urmă, motorul original montat pe motocicletă face parte din colecția personală. Doar una dintre multele descoperiri și povești rare ale atelierului său.
Pasiunea pentru motociclete născută într-un magazin de biciclete.
Pasiunea pentru motociclete născută într-un magazin de biciclete.
Muzeul din centrul BMW Welt din Munchen expune modele iconice din istoria BMW Motorrad de 93 de ani. Multe dintre aceste motociclete au fost restaurate de Sebastian Gutsch. După muncă, avocatul de 50 de ani se schimbă în salopeta de lucru și dispare în atelierul său. Acesta este un adevărat cufăr de comori pentru piese BMW, iar Gutsch este un expert în restaurarea motocicletelor BMW vechi. Pasiunea sa pentru motocicletele vintage s-a născut prima dată când a vizitat magazinul de biciclete al unui bătrân. Pe vremea aceea Gutsch avea doar 14 ani. De fapt, prea tânăr pentru a fi interesat de piese mecanice vechi. „Sunt fascinat de modul în care toate aceste piese se potrivesc între ele. E ceva magic în a scoate o vechitură din atelier și a o aduce la viață”, spune Gutsch.
Primul puști cu o motocicletă adevărată.
Primul puști cu o motocicletă adevărată.
În fiecare zi, după școală, acesta se îndrepta spre atelierul bătrânului și se distra lucrând la mopedurile sale. Pe lângă biciclete, bătrânul deținea o colecție vastă de motociclete antice. „Acesta mi-a fost ca un bunic. M-a învățat foarte multe lucruri, chiar și cum să sudez”. Ulterior, Gutsch și-a cumpărat propria sa motocicletă de acolo. De fapt, a fost mai mult un târg. Gutsch i-a dat acestei figuri de bunic din viața sa două mopeduri în schimbul unei motociclete Rabeneick în doi timpi. A fost incredibil de mândru să fie primul puști din școala sa care deținea o motocicletă adevărată. Nu l-a deranjat faptul că motocicleta cu șase cai putere, 150 cc era mai înceată decât mopedurile pe care le conduceau colegii săi. Deja prinsese „microbul” motocicletelor.
Sebastian Gutsch
Nu o arunca. Repar-o.
Focalizarea pe imaginea completă a motocicletei.
Zece ani de muncă pentru o motocicletă.
Sebastian Gutsch
Vechiturile unui om...
Vechiturile unui om...
Căutarea motocicletelor BMW vechi se aseamănă unei vânători de comori: nu știi niciodată ce se află încă acolo, așteptând să fie descoperit, învelit în pături vechi, de mult uitat, într-un colț prăfuit al unui garaj haotic. Sebastian Gutsch nu a renunțat la speranța de a găsi într-o bună zi o motocicletă de curse din 1935. O eră în care motocicliștii BMW câștigau fiecare medalie din orice competiție. Gutsch crede că motocicletele respective au fost victimele dorinței de faimă și glorie și au fost complet distruse în curse dure din era respectivă.
... sunt comorile altuia.
... sunt comorile altuia.
Gutsch a găsit în cele din umră un R 5 și un R 68. Acesta este convins că modelul său R 5 este motocicleta originală de curse care l-a ajutat pe Endre Kozma să își obțină victoriile în campionatele maghiare. R 68 a ajuns la el prin intermediul unui prieten care a găsit-o accidental în Grecia. Se afla într-o stare foarte proastă. Dar era de vânzare. Gutsch a plecat imediat în Grecia, în vechea sa dubiță Ford Transit. Când a văzut, în cele din urmă, motocicleta, a știut că a pus mâna pe o comoară. Acum, acesta călătorește pe motocicletă în întreaga Europă, în excursii de camping cu prietenii săi. Așadar, Sebastian Gutsh deține doar motociclete vechi? Într-adevăr, singura motocicletă modernă din colecția sa este un R 80 G/S. Dar chiar și aceasta ar fi considerată veche de mulți pasionați.