Vânătoare de comori într-un atelier.

Sebastian Gutsch și fascinația motocicletelor clasice.

Sebastian Gutsch restaurează motociclete BMW vechi de decenii. Motocicletele sale sunt mai mult decât estetice. Avocatul din Munchen își prezintă creațiile și la cursele de motociclete vintage și a fost printre primii care au condus R 5 Hommage la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, competiția de eleganță pentru mașini clasice. Până la urmă, motorul original montat pe motocicletă face parte din colecția personală. Doar una dintre multele descoperiri și povești rare ale atelierului său.

Pasiunea pentru motociclete născută într-un magazin de biciclete.

Sebastian Gutsch are o slăbiciune pentru piese mecanice vechi.

Pasiunea pentru motociclete născută într-un magazin de biciclete.

Muzeul din centrul BMW Welt din Munchen expune modele iconice din istoria BMW Motorrad de 93 de ani. Multe dintre aceste motociclete au fost restaurate de Sebastian Gutsch. După muncă, avocatul de 50 de ani se schimbă în salopeta de lucru și dispare în atelierul său. Acesta este un adevărat cufăr de comori pentru piese BMW, iar Gutsch este un expert în restaurarea motocicletelor BMW vechi. Pasiunea sa pentru motocicletele vintage s-a născut prima dată când a vizitat magazinul de biciclete al unui bătrân. Pe vremea aceea Gutsch avea doar 14 ani. De fapt, prea tânăr pentru a fi interesat de piese mecanice vechi. „Sunt fascinat de modul în care toate aceste piese se potrivesc între ele. E ceva magic în a scoate o vechitură din atelier și a o aduce la viață”, spune Gutsch.

+ Află mai multe

Primul puști cu o motocicletă adevărată.

Sebastian Gutsch în locul său favorit: atelierul.

Primul puști cu o motocicletă adevărată.

În fiecare zi, după școală, acesta se îndrepta spre atelierul bătrânului și se distra lucrând la mopedurile sale. Pe lângă biciclete, bătrânul deținea o colecție vastă de motociclete antice. „Acesta mi-a fost ca un bunic. M-a învățat foarte multe lucruri, chiar și cum să sudez”. Ulterior, Gutsch și-a cumpărat propria sa motocicletă de acolo. De fapt, a fost mai mult un târg. Gutsch i-a dat acestei figuri de bunic din viața sa două mopeduri în schimbul unei motociclete Rabeneick în doi timpi. A fost incredibil de mândru să fie primul puști din școala sa care deținea o motocicletă adevărată. Nu l-a deranjat faptul că motocicleta cu șase cai putere, 150 cc era mai înceată decât mopedurile pe care le conduceau colegii săi. Deja prinsese „microbul” motocicletelor.

+ Află mai multe
E ceva magic în a scoate o vechitură din atelier și a o aduce la viață. ”

Sebastian Gutsch

Nu o arunca. Repar-o.

Nu a trecut mult și Gutsch și-a investit economiile în primul său BMW. Motocicleta R 25/3 din 1954 avea de două ori mai multă putere decât Rabeneick-ul. Dar încă nu era suficient de rapidă, ceea ce îl deranja. Și-a investit tot timpul liber în motocicleta sa. Nu a simțit niciodată că este o pierdere de timp. „Este mult mai satisfăcător să readuci o motocicletă la viață pe cont propriu, decât să cumperi pur și simplu una nouă. Motocicletele vechi pot rezista aproape la nesfârșit. Dacă o motocicletă are doar 13 cai putere, piesele sale nu sunt supuse la un nivel mare de efort mecanic”, spune acesta.
Gutsch a învățat despre toate modelele de motocicletele BMW care au fost fabricate vreodată citind un articol recomandat din revista „Motorrad”, care sărbătorea aniversarea de 50 de ani a BMW Motorrad. I-a plăcut în mod deosebit modelul R 5 din 1936 și modelul sportiv R 68 din 1952. Dar a fost aproape imposibil să le găsească. Doar 1.400 de modele R 68 au fost fabricate vreodată. Gutsch a găsit, în cele din urmă, un R 51/3 din 1952 în Elveția. L-a restaurat și a prezentat rezultatul companiei BMW. Rezultatul muncii sale a fost impresionant, iar lui Gutsch i s-a oferit imediat o slujbă cu jumătate de normă în departamentul vintage al BMW. A fost un vis devenit realitate pentru tânărul student la universitate.
+ Află mai multe

Focalizarea pe imaginea completă a motocicletei.

Prima sa restaurare pentru BMW Motorrad a fost a unui model R 5 din 1937, care este încă expus în Muzeul BMW. „A fost fantastic”, spune Gutsch, amintindu-și cu afecțiune motocicleta respectivă. „Trebuie să te concentrezi pe imaginea completă a motocicletei în mintea ta, în timpul unei restaurări. Trebuie să știi exact cum trebuie să arate la final și cum se combină piesele individuale. Atunci când restaurez un motor, îi cunosc fiecare șurub. Este o senzație uimitoare, atunci când imaginea din mintea ta este transformată într-un motor real, care sună bine și funcționează cum trebuie”.
De atunci, Sebastian Gutsch a readus la viață multe alte motociclete. Uneori procesul este rapid. Uneori durează ani până când rezultatele sunt satisfăcătoare. BMW Welt expune multe motociclete clasice, cum ar fi impecabilul model R 51, restaurat tot de Gutsch. Dar BMW-urile clasice nu sunt sub nicio formă piese de muzeu. Multe motociclete din colecție sunt încă viabile pe drum și participă chiar în curse. Până la urmă, pentru asta au fost fabricate la momentul respectiv.
+ Află mai multe

Sebastian Gutsch își conduce motocicleta în curse de motociclete vintage, cum ar fi Goodwood Revival sau Isle of Man.

Zece ani de muncă pentru o motocicletă.

Modelul său preferat a fost R 51 RS, o motocicletă de curse, una dintre cele doar 17 modele fabricate vreodată. Aceasta aparține campionului maghiar Endre Kozma, care a lucrat la BMW/Puch în Budapesta și a participat la curse cu motocicleta în anii '30. R 51 RS a fost vândută unui cumpărător din Argentina, după accidentul fatal al lui Kozma în timpul testării motocicletei unui client. Motocicleta se afla într-o stare destul de proastă după ani de participare la curse. În cele din urmă, motocicleta a fost readusă în Germania de un importator german. Gutsch a văzut din întâmplare anunțul de vânzare într-un ziar și i-a convins pe cei de la BMW să cumpere motocicleta.
Un cilindru era defect și jumătate din carcasa motorului lipsea. Dar Gutsch era convins că va merita întregul efort. „Restaurarea motocicletei a durat zece ani”, spune acesta. „După ce am finalizat restaurarea, am dus motocicleta pe o pistă de curse din Ungaria. Un domn în vârstă a văzut motocicleta și nu i-a venit să creadă. Nu înțelegeam un cuvânt din ceea ce încerca să îmi spună. Dar cineva mi-a tradus și mi-a explicat că bărbatul respectiv a spălat și lustruit motocicleta ca ucenic, în tinerețe. Asta se întâmpla în 1939, pe vremea când lucra la BMW/Puch în Budapesta. A fost atât de frumos să îl văd din nou în fața motocicletei”, a spus Gutsch.
+ Află mai multe
Trebuie să te concentrezi pe imaginea completă a motocicletei în mintea ta, în timpul unei restaurări. Trebuie să știi exact cum trebuie să arate la final și cum se combină piesele individuale. ”

Sebastian Gutsch

Vechiturile unui om...

Sebastian Gutsch la vânătoarea de comori.

Vechiturile unui om...

Căutarea motocicletelor BMW vechi se aseamănă unei vânători de comori: nu știi niciodată ce se află încă acolo, așteptând să fie descoperit, învelit în pături vechi, de mult uitat, într-un colț prăfuit al unui garaj haotic. Sebastian Gutsch nu a renunțat la speranța de a găsi într-o bună zi o motocicletă de curse din 1935. O eră în care motocicliștii BMW câștigau fiecare medalie din orice competiție. Gutsch crede că motocicletele respective au fost victimele dorinței de faimă și glorie și au fost complet distruse în curse dure din era respectivă.

+ Află mai multe

... sunt comorile altuia.

Hommage și originalul: două generații de R 5, una lângă cealaltă.

... sunt comorile altuia.

Gutsch a găsit în cele din umră un R 5 și un R 68. Acesta este convins că modelul său R 5 este motocicleta originală de curse care l-a ajutat pe Endre Kozma să își obțină victoriile în campionatele maghiare. R 68 a ajuns la el prin intermediul unui prieten care a găsit-o accidental în Grecia. Se afla într-o stare foarte proastă. Dar era de vânzare. Gutsch a plecat imediat în Grecia, în vechea sa dubiță Ford Transit. Când a văzut, în cele din urmă, motocicleta, a știut că a pus mâna pe o comoară. Acum, acesta călătorește pe motocicletă în întreaga Europă, în excursii de camping cu prietenii săi. Așadar, Sebastian Gutsh deține doar motociclete vechi? Într-adevăr, singura motocicletă modernă din colecția sa este un R 80 G/S. Dar chiar și aceasta ar fi considerată veche de mulți pasionați.

+ Află mai multe

O oprire pentru R 5 Hommage.

Motocicletele BMW custom apar peste tot la momentul actual, îngreunând tot mai tare efortul de a găsi motociclete originale integral, care nu au fost modificate. Sebastian Gutsch este convins: oricine deține un motor cu doi cilindri opuși și două supape în garaj va fi foarte căutat la un moment dat. Și el a fost căutat la rândul său, atunci când BMW Motorrad a solicitat ajutorul pentru designul noului R 5 Hommage. Motocicleta tribut, prezentată pentru prima dată la Concorso d’Eleganza Villa d’Este în 2016, trebuia să fie o replică apropiată a modelului original din 1936. Pentru proiect au fost necesare piese originale.
Gutsch participă la curse prestigioase, cum ar fi Goodwood Revival sau cursele de motociclete vintage din Isle of Man, așa încât nu este deloc o surpriză faptul că are o colecție considerabilă de piese vechi. Prin urmare, nu este surprinzător că a găsit piese importante pentru motorul R 5 Hommage în vânători de comori în propriul său garaj. „Chiar nu mi-am dorit să demontez un R 5 original pentru o motocicletă de spectacol. Așa că a fost cu atât mai entuziasmant atunci când mi-a venit ideea să utilizez câteva piese vechi, care nu mai foloseau decât ca opritoare pentru ușile garajului meu. De asemenea, am folosit piesele de reproducere ale prietenului meu, Josef Heft, care sunt concepute special pentru motocicletele de curse, iar rezultatul a fost o motocicletă cu adevărat impresionantă. Chiar aveam câteva „ofrande pentru zeul vitezei” împrăștiate prin atelier”.
+ Află mai multe

Entuziasmul se amplifică: prima călătorie pe R 5 Hommage.

Mai multe povești care te-ar putea interesa.

Motociclete potrivite.

spinner