Puncte de referință.
BMW Motorrad a fost un vizionar și un pionier atunci când vine vorba despre inovație și tehnologie timp de peste 90 de ani. Calea noastră este brăzdată de dezvoltări originale și deschizătoare de drumuri pe care ți le vom prezenta aici.
1923.
1923.
Mai bine decât să zbori.
BMW a început ca un producător de aparate de zbor. Totuși, în momentul în care au construit prima motocicletă, inginerii noștri au creat un adevărat punct de referință: modelul R 32. Acesta nu era o bicicletă cu motor, așa cum se considera pe atunci, ci un concept complet nou pentru o motocicletă. Cu un concept excelent privind cadrul și un motor care făcea cu adevărat parte din design.
Admiră și fii admirat.
BMW a început ca un producător de aparate de zbor. Totuși, în momentul în care au construit prima motocicletă, inginerii noștri au creat un adevărat punct de referință: modelul R 32. Acesta nu era o bicicletă cu motor, așa cum se considera pe atunci, ci un concept complet nou pentru o motocicletă. Cu un concept excelent privind cadrul și un motor care făcea cu adevărat parte din design.
1924.
1924.
Frânarea.
Mai ușoară decât înainte.
După lansarea producției modelului R39, BMW utilizează pentru prima dată o frână de picior externă pentru a frâna roata din spate, în locul frânei de picior cu pană obișnuită. Aceasta permite motociclistului să frâneze într-un mod și mai sigur și lipsit de efort.
1935.
1935.
Stabilitate și confort sporite la condus.
BMW este un pionier și atunci când vine vorba despre tehnologia sistemelor de suspensie: utilizarea primei furci telescopice amortizate hidraulic din lume la modelul de touring R 12 și modelul sport R 17. Aceasta renunță la furcile cu lame obișnuite și contribuie semnificativ la stabilitatea și confortul sporite la condus.
1936.
1936.
Structură ușoară inteligentă.
În cazul modelului sport R 5 (500 cc), BMW prezintă pentru prima dată cadrul tubular oval proiectat sub formă conică. Aceasta este o structură ușoară inteligentă. Noul proces de sudură introdus în același timp pentru fabricarea cadrului reprezintă și o tehnică de fabricare destul de inovatoare care va stabili tendințele pentru anii următori. Avantajul structurii ușoare? Un nivel ridicat de flexibilitate la o greutate scăzută.
1955.
1955.
Un nivel ridicat de stabilitate la condus. Mai mult confort.
Șasiul cu basculă complet inovator este utilizat pentru prima dată de către BMW în producția standard a motocicletei modelul R 50 și R 69. Acesta asigură un nivel ridicat de stabilitate și de confort la condus ca și până în prezent. Rezistența optimă la deformație este cea mai apreciată de către motocicliștii de motociclete cu ataș.
1960.
1960.
Fără îndoială, cel mai rapid superbike german.
Primul amortizor de direcție hidraulic în fabricarea de motociclete standard asigură o siguranță maximizată la condus. Acesta a fost montat pentru prima dată pe modelul R 69 S, cel mai rapid superbike german de la vremea respectivă. Amortizorul de direcție poate fi decuplat chiar și la viteze mai mici pentru o manevrabilitate îmbunătățită.
1961.
1961.
Complet personalizat: accesorii și echipamente opționale.
Pentru cei care doresc să confere motocicletei proprii de la BMW un aer personalizat, accesoriile și echipamentele opționale speciale de la BMW Motorrad fac acest lucru să fie posibil de la început. Crash bar-urile și suporturile pentru cutii au fost adăugate la gamă începând cu anii '50, inițial la sediul reprezentanțelor, ex works, începând cu 1961. Astăzi se poate utiliza o vastă gamă de accesorii și echipamente opționale pentru a vă crea propria motocicletă BMW personalizată.
1973.
1973.
O emblemă privind design-ul cu tehnologie reprezentativă.
Modelul R 90 S este prevăzut cu prima frână cu două discuri pe roata din față ca standard. În același timp, vă prezentăm farul H4 din seria 6. Astfel, asigurăm în continuare o siguranță sporită în traficul rutier.
1976.
1976.
Prima carenă complet montată ca standard.
Modelul R 100 RS reprezintă o rampă de lansare pentru o gamă de modele care beneficiază de noile descoperiri din domeniul aerodinamicii în calea vântului.
Acest lucru rezultă în prima carenă complet optimizată aerodinamic din lume pentru motocicletele de producție standard. Avantajele căștii în ceea ce privește rezistența redusă la aer și presiunea scăzută sunt resimțite mai ales de către motocicliștii de cursă lungă.
1978.
1978.
Prima colecție destinată motocicliștilor.
Să arate bine de la cap până la motocicletă și un pilotaj în siguranță, acestea au fost aspecte importante pentru noi chiar de la începutul anilor '70. Și, astfel, BMW Motorrad și-a făcut intrarea într-o nouă eră cu prima cască integrală cu vizieră din 1976. Primul echipament complet destinat motociclistului a apărut pe piață în 1978, ca un supliment. Astăzi, designerii și inginerii noștri se axează în continuare pe protecție, siguranță, funcționalitate și inovație, în combinație cu un aspect natural.
1979.
1979.
Un sentiment mai plăcut: manșoane încălzite.
Manșoanele încălzite au fost un obiect al batjocurii la început, însă astăzi, acestea au devenit o caracteristică indispensabilă. La urma urmei, acestea sporesc plăcerea conferită de condusul motocicletelor și siguranța deoarece, așa cum s-a dovedit, motocicliștii cu mâini calde reacționează mai rapid.
1980.
1980.
Vibrația perfectă.
Modelul R 80 G/S este primul model Enduro de cursă cu doi cilindri și, prin urmare, fondatorul unui nou segment. De acum înainte, modelul G/S reprezintă o aventură fără limite cu motocicleta. Acesta este prevăzut cu prima basculă pe o singură parte pentru marile motociclete. Iese în evidență cu un nivel de rigiditate la torsiune de 50% ori spre deosebire de cele două bascule convenționale cu aceeași reducere a greutății. Faptul de a putea înlocui roata din spate mai rapid și mai ușor se dovedește a fi, de asemenea, un mare avantaj.
1981.
1981.
Două căști într-una singură.
Prima cască de motocicletă detașabilă din lume include două proprietăți: secțiunea pentru bărbie ușor de scos permite purtarea acesteia ca o cască de tip jet sau o cască integrală. Astfel, casca asigură un nivel ridicat de uzură și de confort la utilizare.
1986.
1986.
Costume textile impermeabile pentru motocicletă.
Primul costum textil Gore-Tex pentru motocicletă din lume de la BMW va face cu siguranță senzație și va revoluționa motociclismul.
1987.
1987.
Paralever. Următoarea etapă în evoluția tehnologiei sistemelor de suspensie.
Bascula cu articulație dublă proiectată de BMW Motorrad, numit paralever, elimină în principal transmiterea deranjantă a forțelor de transmisie către sistemul de suspensie și este prezentă la modelele R 80 GS și R 100 GS din 1987.
1988.
1988.
Primul sistem cu ABS din lume pentru motociclete.
BMW este primul producător din lume care introduce un sistem cu ABS pentru motociclete pe piața din 1988. Astfel, BMW a stabilit un nou reper în producția de motociclete. Începând cu anul 2013, toate motocicletele de la BMW sunt prevăzute cu ABS ca standard.
Primul sistem electronic digital pentru motor.
Modelul K1 de la BMW este un punct de referință în ceea ce privește structura motocicletei datorită aerodinamicii acestuia. De asemenea, prezintă un sistem electronic digital pentru motor pentru prima dată. Unitatea de comandă Motronic combină contactul și sistemul electronic de injecție și, astfel, asigură o eficiență în ceea ce privește consumul de combustibil și îndeplinirea cerințelor privind utilizarea unui convertizor catalitic reglat.
1990.
1990.
Tehnologie de mediu inovatoare pentru motociclete.
Convertizorul catalitic cu trei căi reglat poate fi comandat, în primă instanță, pentru modelele K, alături de sistemul electronic digital pentru motor ca echipament special. BMW pune la dispoziție primul convertizor catalitic reglat din lume pentru motociclete. În ceea ce privește modelele construite începând cu anul 2000, întreaga gama de la BMW Motorrad este prevăzută cu un convertizor catalitic reglat ca standard.
1993.
1993.
Distanță de frânare mai scurtă.
Modelul R 1100 RS de la BMW este prima motocicletă de producție standard cu suspensie frontală Telelever combinată cu o basculă pentru roata din spate cu paralever. În acest caz, sistemul Telelever acționează ca un sistem mecanic anti-plonjare și asigură o aderență optimă chiar și în cazul unei frânări complete. În combinație cu sistemul ABS, distanțele de frânare sunt încă o dată reduse semnificativ.
1998.
1998.
Primul far dublu din lume cu tehnologie cu elipsoid.
Primul far dublu din lume cu tehnologie cu elipsoid în cazul motocicletelor de producție standard asigură o iluminare îmbunătățită a drumului.
2004.
2004.
Primul cadru reglat electronic.
Sistemul Electronic Suspension Adjustment (ESA) este o inovație electronică pentru motocicletele produse în serie de la BMW. Acesta a fost văzut pentru prima dată la modelul K 1200 S și, astăzi, este disponibil la majoritatea motocicletelor noastre din gama cu doi cilindri, patru cilindri și șase cilindri. Sistemul ESA permite reglarea electronică a suspensiei configurate cu atingerea unui buton în funcție de situația de condus și starea sarcinii. Ideal pentru diversele condiții rutiere, sistemul ESA oferă motocicliștilor caracteristici de amortizare perfecte, o performanță optimizată și cel mai înalt nivel de siguranță la condus.
2005.
2005.
Perfect conectat.
Tehnologia CAN-bus, combinată cu sistemul unifilar (SWS) de la BMW Motorrad este un concept privind conexiunea de date care necesită numai o singură linie de date. Un avantaj față de conexiunea punct la punct constă într-un domeniu de competență semnificativ mai amplu, cu un cablaj redus considerabil. Alte avantaje ale traficului digital de date constă în reducerea greutății, imunitatea la niveluri sporite de interferență, o capacitate integrală de diagnosticare și mai multe informații pentru motociclist.
2010.
2010.
Far de tip Adaptive.
BMW este primul producător de motociclete care pune la dispoziție un far de tip Adaptive special pentru motocicletele ex works. Adică, farul care face pilotajul motocicletelor mai sigur la apus sau pe timp de noapte, iluminând drumul și curbele.
2014.
2014.
Primul maxi scuter electric.
Alături de sistemul C evolution de la BMW, poți experimenta chiar astăzi mobilitatea urbană viitoare, fără compromis. Acest maxi scuter electronic îmbină durabilitatea, dinamica și agilitatea. Transmisia complet electrică, puternică, te duce rapid la destinație, lăsând în urmă emisiile și zgomotul. Performanțe de cel mai înalt nivel în pilotaj, compatibilitate cu mediul, tehnologie inovatoare, C evolution a fost conceput pentru plăcerea mersului cu motocicleta fără niciun compromis.