Unic pe piața motocicletelor din întreaga lume, acest sistem furnizează motocicliștilor comenzi electronice care facilitează nu doar reglajele asupra amortizării în fază de recul a amortizoarelor de arc frontale și posterioare și a suportului de arc de la nivelul amortizorului de arc posterior („pretensionarea arcului”), ci și săgeata de încovoiere a arcului și „tensiunea”. Toate acestea sunt manipulate în mod convenabil cu un multi-controler, pe lângă navigarea prin meniu pe afișajul color TFT.
Pentru a simplifica cel mai bine controlul și pentru a evita erorile de setare accidentale, motocicliștii sunt pur și simplu rugați să introducă starea sarcinii („fără ataș”, „fără ataș, cu bagaj” sau „cu pasager pe șaua din spate a motocicletei și bagaj”). Astfel, sistemul analizează suportul arcului sau săgeata de încovoiere a arcului corespunzătoare și le configurează automat.
În funcție de preferințele personale de conducere, motocicliștii pot alege și între reglajele șasiului și ale suspensiei „Confort”, „Normal” sau „Sport”, ceea ce afectează modul în care motocicleta răspunde la comanda acestora. Astfel, unitatea de comandă electronică analizează aceste specificații și calculează ratele de amortizare corespunzătoare utilizând parametri optimi. Apoi, aceasta acționează un motor electric care configurează suportul de arc în consecință. Sunt disponibile nouă opțiuni diferite de setare. Rata de amortizare este modificată la nivelul amortizoarelor prin intermediul micilor motoare pas cu pas.
Aceste modificări adiționale efectuate asupra săgeții de încovoiere a arcului înseamnă că nivelul vehiculului poate fi optimizat în funcție de diverse sarcini pentru un nivel și mai ridicat de stabilitate, manevrare și confort în conducere. Libertatea completă la viraj este reținută chiar și sub o sarcină maximă cu pasager pe șaua din spate a motocicletei și bagaj pentru o plimbare îmbunătățită de natură sportivă. Aceste reglaje efectuate asupra săgeții de încovoiere a arcului reduc semnificativ și riscul de
Setările amortizorului de șocuri („Normal”, „Sport”, „Confort”) pot fi modificate prin atingerea unui buton, chiar și atunci când vehiculul se află în mișcare. Din motive funcționale și de siguranță, suportul de arc poate fi schimbat numai atunci când vehiculul staționează. Pentru a modifica săgeata de încovoiere a arcului se utilizează un motor electric cu trepte de viteză.
Săgeata de încovoiere a arcului se modifică utilizând două arcuri conectate în serie. Aici, forțele de compresie sunt absorbite de un element elastomer (Cellasto) combinat cu un arc elicoidal convențional montat dedesubt. Expansiunea radială exterioară a elementului Cellasto este reținută permanent la interiorul unui manșon din oțel. La interior, un manșon din aluminiu este mutat în mod electro-hidraulic. Poziția acestui manșon intern afectează comportamentul de expansiune la interior al elementului Cellasto și, prin urmare, săgeata de încovoiere a arcului acestuia. Aceasta are același efect cu cel produs de două arcuri cu grade diferite de tensiune. Dacă manșonul intern se sprijină pe arcul din oțel, elementul Cellasto își pierde din eficiență și numai arcul din oțel este afectat. Dacă manșonul intern este deplasat și mai mult și suportul de arc din oțel sau „pretensiunea arcului” se pot modifica.
Acest lucru permite menținerea poziției statice și a geometriei conducerii normale la niveluri optime în prezența tuturor sarcinilor. Reglajele adiționale efectuate asupra săgeții de încovoiere a arcului din vastul interval de 110-160 Nm servesc la amplificarea setărilor „Sport”, „Normal” și „Confort” în ESA II, îmbunătățind semnificativ experiența la condus.
Comparativ cu tehnicile de reglare mecanică convenționale privind pretensiunea arcului și caracteristicile amortizării, avantajul utilizării reglajului electronic al șasiului și al suspensiei ESA este reprezentat de constanta acestuia și armonizarea imediată a tuturor componentelor șasiului, precum și în prevenirea erorii „utilizatorului normal”. Motocicliștii sunt scutiți și de inconveniența privind timpul pierdut cu reglajele uneltelor, ajutându-i să efectueze modificări în doar câteva secunde, prin simpla atingere a unui buton. Aceasta presupune luarea de pasageri pe șaua din spate a motocicletei în orice moment sau manevrarea pe o suprafață rutieră care se modifică în mod neașteptat.
+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu

spinner