Răcire cu aer/ulei și bloc motor separat pe verticală.

Răcire cu aer/ulei și bloc motor separat pe verticală.

Motorul „Big Boxer” este răcit cu aer/ulei. Blocul motor din aluminiu este separat pe verticală. 

Arborele cotit, forjat din oțel îmbunătățit, are un lagăr de palier suplimentar în mijloc pentru a evita vibrațiile nedorite cauzate de încovoiere.

Cele două biele realizate din oțel îmbunătățit, cu brațe în formă de I, sunt montate pe cuzineți, la fel ca arborele cotit. Pistoanele sunt turnate din aluminiu, suprafața de frecare a cilindrului din aliaj ușor este acoperită cu NiCaSil.

Ungerea cu carter umed garantează alimentarea cu ulei de ungere și răcire.

+ Află mai multe

Acționare clasică a supapelor ohv, asociată cu tehnologia modernă.

Acționare clasică a supapelor ohv, asociată cu tehnologia modernă.

Motorul „Big Boxer” are patru supape. Pentru cel mai bun cuplu motor și valori optime de consum și emisii.  Aprindere dublă, o arhitectură modernă a camerei de ardere, injecție în galeria de admisie și management al motorului BMS-O.

Inspirația pentru acționarea supapelor a venit de la legendarul design de motor de la BMW Motorrrad: motorul boxer cu doi cilindri R 5/R 51 din 1936 - 1941 și R 51/2 din 1950 - 1951. Spre deosebire de celelalte construcții ohv de la BMW Motorrad, motorul Big Boxer - la fel ca modelul istoric - are doi arbori cu came actionați de arborele cotit printr-un lanț cu role. Pentru o comandă a supapelor mai rigidă, cu o precizie îmbunătățită a distribuției și o stabilitate mai mare la turație. Sau doar: pentru mai multă plăcere pe drum.

+ Află mai multe

Culbutori tip furcă și joc al supapelor reglabil manual.

Culbutori tip furcă și joc al supapelor reglabil manual.

De asemenea, un model de realizare a motorului boxer complet în stilul BMW Motorrad: Cele două tije ale culbutorilor acționează câte o tijă pe partea de admisie și pe partea de evacuare, conduse la partea superioară a cilindrilor printr-un tub etanș. Cele două supape de admisie și de evacuare din chiulasă sunt acționate în pereche, prin culbutori tip furcă.

Reglarea jocului supapelor nu este realizată cu elemente hidraulice, ci cu un șurub de reglare cu piuliță la fiecare supapă. La fel cum s-a făcut timp de câteva decenii la majoritatea motoarelor boxer cu două supape cu răcire cu aer de la BMW. În acest fel, jocul supapelor (0,2 - 0,3 mm) poate fi reglat într-un timp foarte scurt chiar și la un motor „Big Boxer”. Așa readucem istoria construcției înapoi pe stradă - lucru vizibil la toată structura.

+ Află mai multe

Cutie de viteze cu șase trepte cu cuplaj cu gheare cu funcție anti-hoping.

Un ambreiaj uscat monodisc transmite cuplul generat de motor la cutia de viteze: tipic pentru marea majoritate a motoarelor noastre boxer. Pe de altă parte, funcția anti-hoping este nouă, împiedicând destabilizarea roții din spate în timpul unei cuplări bruște la o treaptă inferioară.  Pentru mai multă siguranță și confort la condus.

Cutia de viteze cu șase trepte cu gheare este amplasată într-o carcasă din aluminiu din două părți. Este proiectată ca o cutie de viteze cu patru arbori și pinioane pereche cu dantură elicoidală. Ca dotare specială avem marșarierul. Acesta este acționat de o transmisie intermediară și un motor electric și poate fi comutat manual.

La fel ca în cazul tuturor motocicletelor BMW cu motor boxer, cuplul este transmis de la cutia de viteze la roata din spate printr-un arbore cardanic sau o transmisie cardanică cu articulație cardanică.  O articulație tripoidă pe partea cutiei de viteze asigură compensarea lungimii. La Big Boxer - așa cum se obișnuia la BMW Motorrad până la modelul anului 1955 inclusiv - arborele cardanic și articulația cardanică sunt placate cu nichel în stilul fascinantei tehnologii a motocicletelor clasice. În plus, rulează la vedere - un adevărat deliciu vizual.

+ Află mai multe

Prezență acustică - peste tot.

spinner