Grupul motopropulsor cu patru cilindri este prevăzut cu un limitator al tacheților cu doi arbori cu came în cap pentru o putere de ieșire optimă și o viteză maximă augmentată, îndeplinind în același timp criteriile privind rigiditatea, masele minime transferate și secțiunile transversale temporale optime de la nivelul supapelor. Acesta oferă, în același timp, combinația perfectă dintre rigiditatea maximă și greutatea minimă a componentelor mecanismului de supape transferat și designul extrem de compact al chiulasei.
Jocul supapei este compensat prin intermediul unor plăci de reglare foarte mici, ușoare, ghidate în reazemul liber de arc. Pe partea de admisie, reazemele libere de arc sunt fabricate din aluminiu ușor de înaltă performanță. Masele deplasate ale distribuției cu supape din chiulasă sunt mai mici decât cele în cazul unei soluții similare cu tachet de tip pahar. Masele cu oscilație scăzută permit o accelerație sporită a supapelor pentru profilurile complete ale camelor și secțiunile transversale cu orificiu sporit al supapei.
Limita de viteză definită pentru această serie de motociclete este de 14.200 r.p.m., deși toleranța de viteză pur mecanică depășește cu mult această valoare. Alezajul mare al cilindrilor de 80 de mm a permis utilizarea celor mai mari diametre posibile și, prin urmare, a celor mai adecvate funcționării discului de supapă. Diametrele discului de supapă pe partea de admisie măsoară 33,5 mm și pe partea de evacuare 27,2 mm, ceea ce este destul de impresionant deoarece acesta este nivelul cel mai mare posibil de umplere în segmentul 1000 super sport.
În ceea ce privește sistemul de lubrifiere, motorul utilizează un sistem de ungere sub presiune cu carter umed și o pompă de ulei de tip Eaton, o soluție verificată și testată pentru acest segment. În locul unui schimbător de căldură, pentru răcirea uleiului se utilizează un răcitor de ulei separat care este integrat în panoul tapițat inferior de sub instalația pentru răcirea apei pentru a ajuta la aerodinamica fluxului. Utilizarea unui răcitor de ulei previne presurizarea termică adițională nedorită a lichidului de răcire, permițând astfel utilizarea unei instalații mai mici și mai ușoare pentru răcirea apei, precum și a unei cantități mai reduse de lichid de răcire.
În acest caz, accentul a fost pus pe o lățime redusă a structurii, o structură compactă și, mai presus de toate, ușoară și, de asemenea, pe dispunerea sub-ansamblurilor electrice și a mecanismelor acestora de acționare. De exemplu, generatorul de curent alternativ se află pe butucul din partea stângă a arborelui cotit și este prevăzut cu un magnet permanent. Acesta produce o putere de 434 W la 6.000 r.p.m. și este proiectat pentru o viteză maximă de 16.000 de r.p.m. Demarorul cu transmisie are o capacitate de 800 W, cântărește 1.050 g și se află în jumătatea stângă superioară a carterului din spatele cilindrilor. Acesta este cuplat prin intermediul unei roți libere și are un efect de reducere la un raport de 1:24,61 pe brațul extern stâng al arborelui cotit, care a fost proiectat ca o roată dințată cilindrică. Pentru a reduce greutatea, capacul de pe partea stângă pentru alternator și demaror este fabricat din magneziu ușor.
Injectarea cu combustibil funcționează în mod complet succesiv, adică combustibilul este injectat individual în canalul de admisie în funcție de cursa de admisie a cilindrului relevant. Pentru a îmbunătăți curba cuplului, motorul este prevăzut cu o tehnologie sofisticată cu colector de admisie comandat. În funcție de viteză, lungimea pâlniei de admisie este controlată de diagrama caracteristică și variază în două etape prin intermediul unui servomotor atașat la amortizorul de zgomot la admisie. Cantitatea corespunzătoare de combustibil este adăugată cu ajutorul a patru injectoare, fiecare aflându-se pe șina clapetei de accelerație și deasupra țevii de admisie pentru a atinge nivelul optim de umplere. Injectoarele de combustibil sunt acționate separat sau împreună în funcție de cerințele privind viteza și puterea.