Sistemele de suspensie a roții de pe motociclete trebuie să efectueze, în principiu, două sarcini: să reacționeze foarte sensibil la sarcinile generate de suprafețele carosabile denivelate și carosabilul accidentat și să păstreze șocurile la distanță de șasiu. Acest lucru se aplică mai ales în zona poziției zero atunci când motocicleta susține greutatea motociclistului și a echipamentului. În acest sens se utilizează în jur de o treime din totalul cursei arcului. Pe de altă parte, suspensia și amortizarea trebuie să reacționeze și mai bine în timpul accelerației bruște, inclusiv atunci în timpul deplasării pe un teren accidentat sau pe suprafețe ale carosabilului cu un grad mare de denivelare. Atunci când cursa arcului este practic epuizată, trebuie să se evite perforarea elementului de suspensie. Este posibil să ne referim aici chiar la o curbă de amortizare și un arc progresiv.
Motocicletele de la BMW prevăzute cu un element de suspensie în flux continuu ține cont de acest profil de cerințe prin utilizarea de arcuri înfășurate în flux continuu și un amortizor cu arc elicoidal conectat pe diagonală pe paralever. O sarcină prealabilă a arcului poate fi setată în mod convenabil cu ajutorul unei roți de mână pentru diverse greutăți ale motocicliștilor și transportul unui pasager cu bagaj. Acest lucru se setează la infinit prin intermediul sistemului hidraulic.
Amortizorul cu arc elicoidal în flux continuu este prevăzut și cu un sistem de amortizare a cărui forță de amortizare sporește presiunea în timpul amortizării în etapa de comprimare. În plus, acesta permite curbei de amortizare să regleze etapa de comprimare și de revenire în funcție de tipul de vehicul relevant și zona acestuia de întrebuințare. Comprimarea poate fi sporită cu peste 100 de procente, în timp ce caracteristicile de revenire pot fi sporite cu 50 de procente.
Acest sistem de amortizare brevetat de la BMW Motorrad diferă semnificativ de sistemele convenționale în ceea ce privește funcțiile. În paralel cu pistonul principal al sistemului cu amortizor, la interiorul tijei pistonului tubular funcționează un piston auxiliar care acționează ca un sistem de amortizare adițional. Atât amortizorul cu arc elicoidal în flux continuu, cât și amortizoarele cu arc elicoidal fără amortizare în flux continuu permit motocicliștilor să seteze revenirea în funcție de propriul stil de condus și de utilizarea off-road.
+ Află mai multe

Și mai multă tehnologie în detaliu